GSX-R 1000 K7-tråden

Meercy

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2009
Ort
Flen
Hoj
Letar
Funkar att köra bana med lilla trioval enkel och db-killers, men som Robz sa, det går inte att släppa lös alla hästarna på rakan:huvet

Misstänkte det, men jag åker inte på kurs för att lära mig gasa rakt fram :)


-Jp, Vet inte riktigt hur jag ska göra, beror på om jag hittar nån schyst motard.
 

Meercy

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2009
Ort
Flen
Hoj
Letar
Hade inte du precis "blivit klar" med din K8?


Nja den är faktiskt inte helt klar än :gnissla ska på lite dekaler bara sen så.

Funderar mest på om det är nödvändig för mig att ha 2st hojar, Vet inte om det är nån ide att lägga ut den till försäljning heller finns ju en del av denna modell ute just nu och jag har ingen lust att skänka bort den.
 

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Nja den är faktiskt inte helt klar än :gnissla ska på lite dekaler bara sen så.

Funderar mest på om det är nödvändig för mig att ha 2st hojar, Vet inte om det är nån ide att lägga ut den till försäljning heller finns ju en del av denna modell ute just nu och jag har ingen lust att skänka bort den.

Varför inte köra på den, nu när den åtminstone snart är klar? K7/K8 är jävligt roliga på många sätt.. Man måste ju inte ha motard för att köra fram- och bakhjul. :brynad
 

Meercy

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2009
Ort
Flen
Hoj
Letar
Varför inte köra på den, nu när den åtminstone snart är klar? K7/K8 är jävligt roliga på många sätt.. Man måste ju inte ha motard för att köra fram- och bakhjul. :brynad


Det är inte så att jag är missnöjd med hojen på något sätt, Är dock inte så sugen att leka med den, Sen verkar det som trenden i kompisgänget är att byta ut sina sporthojar mot motarder....
 

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Det är inte så att jag är missnöjd med hojen på något sätt, Är dock inte så sugen att leka med den, Sen verkar det som trenden i kompisgänget är att byta ut sina sporthojar mot motarder....

Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. :tummenupp
 

Peccus

I feel the need...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Ecoride, 2010. 0,3hk
Efter två år utan åkande (förutom 20 mil på en 900RR-92:a) så blev det för mkt i vintras. Sedan tillät ekonomin att jag skaffade en med. Har alltid varit Hondafrälst men det var mera rotat från uppväxten mera än ngt annat. :) Så kom jag över denna i vintras och det blev affär.

Precis hemma nu efter första försiktiga åkturen och kan bara dra slutsatsen: Jag är GALET ringrostig.

Åkte så beskedligt och ordentligt så jag kan inte dra några slutsater kring uppförande eller något, annat än att den har rejält fläskig motor. :)

Suzuki alltså... Det kunde jag inte tro. :)
 

Bifogat

  • IMAG0187_2.JPG
    IMAG0187_2.JPG
    96.4 KB · Visningar: 130

pawel__

pawel
Gick med
25 Jul 2008
Ort
Göteborg
Hoj
GIXXER 09,GSXR 1000 K8, -00, Honda CBR 600 F
Någon som vet vart man kan hitta pris för diverse ljudddämpare? Har försökt hitta vad ett YOSHI 4-1 till en K7:a skulle kosta men utan lycka. Någon som vet?
 

Meercy

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2009
Ort
Flen
Hoj
Letar
Någon som vet vart man kan hitta pris för diverse ljudddämpare? Har försökt hitta vad ett YOSHI 4-1 till en K7:a skulle kosta men utan lycka. Någon som vet?


gav runt 12000 för mitt halvsystem inkl mappning, Bikestop i Linköping ring eller maila för priser dom har alltid vart snabba med svar.
 

Kuben

Cementarsel Mc
Gick med
10 May 2005
Ort
Långshyttan
Hoj
Aprilia RSV4R-10

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Med min familj, THN och där
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
Efter två år utan åkande (förutom 20 mil på en 900RR-92:a) så blev det för mkt i vintras. Sedan tillät ekonomin att jag skaffade en med. Har alltid varit Hondafrälst men det var mera rotat från uppväxten mera än ngt annat. :) Så kom jag över denna i vintras och det blev affär.

Precis hemma nu efter första försiktiga åkturen och kan bara dra slutsatsen: Jag är GALET ringrostig.

Åkte så beskedligt och ordentligt så jag kan inte dra några slutsater kring uppförande eller något, annat än att den har rejält fläskig motor. :)

Suzuki alltså... Det kunde jag inte tro. :)

Trevlig hoj.:tummenupp
 

marcell

Sporthojsnörd
Gick med
24 Apr 2008
Ort
--
Hoj
--
Tjo!
Har ett Yoshimura TRS helsystem monterat på min raket. Har fått för mig att jag vill byta mot en kolfiber "TRC Cone" (som alla andra har). Någon som är sugen på nån sorts bytesaffär eller liknande? Förslag?

Undra om man kan köpa en annan dämpare á la slip-on och skruva dit på ett "helsystems-rör"? Någon som vet?


http://i40.tinypic.com/14xp1ue.jpg
 

marcell

Sporthojsnörd
Gick med
24 Apr 2008
Ort
--
Hoj
--
Tjo!
Har ett Yoshimura TRS helsystem monterat på min raket. Har fått för mig att jag vill byta mot en kolfiber "TRC Cone" (som alla andra har). Någon som är sugen på nån sorts bytesaffär eller liknande? Förslag?

Undra om man kan köpa en annan dämpare á la slip-on och skruva dit på ett "helsystems-rör"? Någon som vet?


http://i40.tinypic.com/14xp1ue.jpg


Tar all utebliven respons som en diss, ska aldrig mer visa mig på Rosenhill innan jag bytt dämpare! :huvet
 

Lill-Erik

Depåkungen
Gick med
29 Sep 2008
Ort
Vindeln
Hoj
KTM 790 Adventure R, KTM 625 SXC
Tjo!
Har ett Yoshimura TRS helsystem monterat på min raket. Har fått för mig att jag vill byta mot en kolfiber "TRC Cone" (som alla andra har). Någon som är sugen på nån sorts bytesaffär eller liknande? Förslag?

Undra om man kan köpa en annan dämpare á la slip-on och skruva dit på ett "helsystems-rör"? Någon som vet?


http://i40.tinypic.com/14xp1ue.jpg

Synd att jag inte har en såndär carbon cone end som du är ute efter, har bara en med vanlig avslutning så att säga. Har ju funderat på helsystem o lite mindre oväsen :näsblod
 

Meercy

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2009
Ort
Flen
Hoj
Letar
Va kosta bara Systemet?????


Bra fråga tror typ dom "bjöd" på mappningen är inte säker, Men tror inte du kan byta utan att mappa om hojen....



"Undra om man kan köpa en annan dämpare á la slip-on och skruva dit på ett "helsystems-rör"? Någon som vet?"

Nej är rätt säker på att det inte går
 

Steve Harris

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2003
Ort
Husum
Hoj
Gixxer 1000 -08, dt125 (fabriksmoppe), GSXR-1100 -87, XT600E-01
Efter två år utan åkande (förutom 20 mil på en 900RR-92:a) så blev det för mkt i vintras. Sedan tillät ekonomin att jag skaffade en med. Har alltid varit Hondafrälst men det var mera rotat från uppväxten mera än ngt annat. :) Så kom jag över denna i vintras och det blev affär.

Precis hemma nu efter första försiktiga åkturen och kan bara dra slutsatsen: Jag är GALET ringrostig.

Åkte så beskedligt och ordentligt så jag kan inte dra några slutsater kring uppförande eller något, annat än att den har rejält fläskig motor. :)

Suzuki alltså... Det kunde jag inte tro. :)
vad har du levat i för värld Suzuki har väl alltid haft de fläskigaste motorerna, kanske Kawa har utmanat litegrann emellanåt men Sukkornas motorer brukar allt som oftast regera:yoparty
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top