GSXR 750 -00 Vs. R1 -99?

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Ort
Vårby
Hoj
KTM rc10
Bollox skrev:
Men det hade den ju gott om. Samma hjulbas som en Goldwing etc... Vadå, lite svårsvängd men vadå? Den wobblar ju inte. Behöver inte styrdämpare osv... Den är jättebra. Går hyfsat fort etc... :rofl
Moooohaaaa... Sant den hade massor med chassi :yoparty
 

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Ort
Luleå
Hoj
Sååld
R1an är juoch frblir kompromisslös både design och prestanda. Dock äter den olja. Något jag tycker bevisar R1ans storhet är att en 98a fortfarande kostar 55000 kr. Då är det ju inte kattskit man sitter på :rolleyes:
 

mamartin

Mamartin
Gick med
28 Mar 2004
Ort
WestCoast
Hoj
Suzuki GSXR 1000 -02
*DanTheMan* skrev:
Ha Ha Jag har -4.25 på högra o -4.50 på vänstra ögat,,ändå ser jag extremt estetiska skillnader på hojarna till R1:ans fördel.Kolla linjerna på gsxr..inte ett rätt,ser ut som en köttbulle fram o sen helt plötsligt raka linjer bak :va
Den designern måste jobbat i för taskig ventilation.

Nä välj R1:an så slipper du ångra dig sen :tummenupp

Hehe min -98 ser ut som en köttbulle fram men -00 är mer spetsig och rå, den e fin tycker jag. De äldre r1 har lite för mycket glapp vid framhjulet och kåpan, ser mesigt ut :gnissla
 

mamartin

Mamartin
Gick med
28 Mar 2004
Ort
WestCoast
Hoj
Suzuki GSXR 1000 -02
SENSEI skrev:
Sen är det alltid lika kul att dissa R1or... På något sätt tar de åt sig ungefär lika mycket som BMW ägare gör (Tänker då på bilen BMW) :hihi

Men om man har en Gixxer och en BMW (bil) då :tungan
 

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Ort
På landet
Hoj
Scott
[PlastRaket] skrev:
valet är lätt som en plätt, klart att du ska ha en gixxer :banana
det kryllar av rövettor, och så är ju suzukin mycket grannare att se på.

Kryllar av R1:eek:r? Jajamän, det gör det. Köp en GSX-R så är du garanterat ensam om att ha en sådan... :rolleyes:
 

GSX1100FRAD

Guzzi med hängpattar
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bredvid bulten
Hoj
Bumse och urgixxer
Om man vill ha en kåpa som inte bara skyddar pungen mot stenskott så blir iaf valet lätt. GSXR!
Om man sen värdesätter insprutning och styrdämpare blir valet ännu enklare, men smaken är ju som sagt olika välj själv bägge är bra hojar.

lycka till
 

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Ort
Vårby
Hoj
KTM rc10
Bollox skrev:
Kryllar av R1:eek:r? Jajamän, det gör det. Köp en GSX-R så är du garanterat ensam om att ha en sådan... :rolleyes:
Gixxer 1000 finns det ju ett gäng av det är ju den stora konkurenten till r1an.
Gixxer 750 köps av de som vet vad de är ute efter, dvs det finns betydligt färre sådan. Dvs de som är mer ute efter en hoj för krokväg/bana och inte bara stirrar sig blind på effekt
 

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Ort
På landet
Hoj
Scott
Min första "sporthoj" var en Kawasaki GPz 900R. Fy fan, den var hyfsat modern då. Och jävlars vad den gick. Körde slut på 9 bakdäck och 4 framdäck på en säsong. Hade blivit mer men en Volvo 740 satte mig på sjukhus mitt i sommaren.
Hursomhelst. Jag känner många som måste parkera sina "penisförlängare" mitt i sommaren för att dom inte har råd med mer än en uppsättning däck per säsong. Känner sådana som tar lån på banken för försäkring, däck osv bara för att kunna vara häftig framför korvkiosken med sin snygga hoj. Tragiskt...

Jag menar att köpa en viss hoj för poserandets skull kan vara lite dumt ibland.
 

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Ort
På landet
Hoj
Scott
SENSEI skrev:
Gixxer 1000 finns det ju ett gäng av det är ju den stora konkurenten till r1an.
Gixxer 750 köps av de som vet vad de är ute efter, dvs det finns betydligt färre sådan. Dvs de som är mer ute efter en hoj för krokväg/bana och inte bara stirrar sig blind på effekt

Första gången jag körde en GSXR 750 (96) tänkte jag. Hmm inte illa, och blev väldidgt imponerad av hur mycket mos det fanns i den för att vara en 750. Sen har dom ju bara blivit värre år efter år.
Men första gången jag körde en R1:a (99) tänkte jag inte så mycket mer än "Nämen dra åt helvete, en hoj ska inte kunna göra sådant här" :skrämd
Första gången jag körde en GSXR 1000 (01) var jag inte alls imponerad längre... :tråkad

Nästa hoj jag köper blir antagligen just en GSXR 750 för mig men det handlar om pengar. Allra helst en 96 eller 97. R1 är ju drämmen för mig förstås men en sån har jag inte råd med än så länge.
 

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Ort
Vårby
Hoj
KTM rc10
Bollox skrev:
Första gången jag körde en GSXR 750 (96) tänkte jag. Hmm inte illa, och blev väldidgt imponerad av hur mycket mos det fanns i den för att vara en 750. Sen har dom ju bara blivit värre år efter år.
Men första gången jag körde en R1:a (99) tänkte jag inte så mycket mer än "Nämen dra åt helvete, en hoj ska inte kunna göra sådant här" :skrämd
Första gången jag körde en GSXR 1000 (01) var jag inte alls imponerad längre... :tråkad

Nästa hoj jag köper blir antagligen just en GSXR 750 för mig men det handlar om pengar. Allra helst en 96 eller 97. R1 är ju drämmen för mig förstås men en sån har jag inte råd med än så länge.
Kostar att ligga på topp :)
Känner igen den där känslan.... fast för min del så kom den på den gml RD500an :yoparty
Jag personligen hade tänkt köpa en 98-99 gixxer... Ekonomin sa det...
Men så ramla jag över denna 00a och,, ja priset och skicket... jag blev såld.... och sålde min själ för den :)
 

Poacher

Muskelhojspilot.
Gick med
20 Sep 2004
Ort
Uppland
Hoj
cb1100
Bollox skrev:
Första gången jag körde en GSXR 1000 (01) var jag inte alls imponerad längre... :tråkad

Detta är ett trist öde, ibland önskar man att man kunde köra en sådan minnesradering som i den filmen MIB:lol

GSXR750 96 är ju en modell som verkligen kräver varv för att orka, frågan är om den inte dessutom är lite klunsigare än R1an.
 

Viru

Which one of you faggots is gay?
Gick med
15 May 2003
Ort
i dimman
Hoj
DB11
Tja!har ägt båda cyklarna o kan säga att r1:an är mycket roligare att köra och att den är vassare.om du nu väljer en r1:a så köp minst en -99 för att dom gjorde massa förbättringar på den i maskin typ 150 förändringar.har du råd så köper du en -01 för dom går o få ganska billigt o skillnaden på vad du betalar för en -98 -99 mot en -01 är liten.har sett blåa 01:eek:r som verkat schysta för 65papp.vill du bara ha en fet snabb sladdmaskin i stan så tar du r1:an,men vill du ha en cykel som du kan åka längre sträckor på=touringmaskin:) så tar du sukkan.innan alla sukkaförare börjar skrika så kan ni ju titta på vad jag kör,men jag kör inte den för att den e bättre,ville ha sprut när jag kör stunt.kan säga att jag ska byta bort den o inte en dag förtidigt.blir nog en cbr 600 eller en zx636r.
 

svampe

Arlanda TT för Ezzo
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Södertälje
Hoj
CBR600RR -08, GSX-R750 -00
Viru skrev:
innan alla sukkaförare börjar skrika så kan ni ju titta på vad jag kör,men jag kör inte den för att den e bättre,ville ha sprut när jag kör stunt.

Nu var det inte -99 utan -00 av R750 som var på tapeten. en helt ny hoj.

Edit: Uppdateringarna kom -00 på R1
 
Last edited:

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Ort
Vårby
Hoj
KTM rc10
GSXR 750 -99
135hk 12500rpm 83nm vid 10200 rpm
torrvikt 175kg toppfart 259-262 km/h

GSXR 750 -00
141hk 12500rpm 86nm vid 10500 rpm
torrvikt 166kg toppfart 278 km/h 0-400m 10.84s

Det finns i princip inte en skruv som är lika mellan de två...

Dessutom enligt obekräftad uppgift så är 00 suka snabbare från 0- toppfart än vad r1an är :mattias. R1an är snabbare 0-100 Men när luftmotståndet sätter in så gör areodynamik ganska mycket :D
 
Last edited:

Poacher

Muskelhojspilot.
Gick med
20 Sep 2004
Ort
Uppland
Hoj
cb1100
Dessutom är det till 00 som de påstod att de gjort 150 eller om det var än fler "förbättringar"(kan diskuteras, jag kallar det ändringar) på R1, 98 till 99 skiljer bara på några få punkter, småsaker i växelreglagen bla.

Naturligtvis är inte 0-100 nåt man kan mäta på det sätt som beskrivs ovan, hojarna är ungefär lika snabba i det intervallet, beroende på förare.
100-200 har säkerligen R1an ett litet övertag.
Men det handlar inte om sådant alls om man vill ha en sådan här hoj, då är man ute och seglar eftersom det finns mycket bättre hojar för ren dragraceåkning.
 
Last edited:

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Ort
Vårby
Hoj
KTM rc10
Poacher skrev:
Dessutom är det till 00 som de påstod att de gjort 150 eller om det var än fler "förbättringar"(kan diskuteras, jag kallar det ändringar) på R1, 98 till 99 skiljer bara på några få punkter, småsaker i växelreglagen bla.

Naturligtvis är inte 0-100 nåt man kan mäta på det sätt som beskrivs ovan, hojarna är ungefär lika snabba i det intervallet, beroende på förare.
100-200 har säkerligen R1an ett litet övertag.
Men det handlar inte om sådant alls om man vill ha en sådan här hoj, då är man ute och seglar eftersom det finns mycket bättre hojar för ren dragraceåkning.
Var bara lite kuriosa.. ska man åka raktfram så skaffar man sig en gml gixxer 1100 :)
 

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Ort
På landet
Hoj
Scott
SENSEI skrev:
GSXR 750 -99
135hk 12500rpm 83nm vid 10200 rpm
torrvikt 175kg toppfart 259-262 km/h

GSXR 750 -00
141hk 12500rpm 86nm vid 10500 rpm
torrvikt 166kg toppfart 278 km/h 0-400m 10.84s

Det finns i princip inte en skruv som är lika mellan de två...

Dessutom enligt obekräftad uppgift så är 00 suka snabbare från 0- toppfart än vad r1an är :mattias. R1an är snabbare 0-100 Men när luftmotståndet sätter in så gör areodynamik ganska mycket :D
Japp men du glömde att R1 går på regulatorn i 276 km/h. Den är drevad så.
 
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Aprilia Tuono 457

Aprilia har presenterat nya...

Top