Exup
Ny medlem
PolkaRettan one of the kind*DanTheMan* skrev:Äh snyggaste R1:an hittills e ju klart den röd/vita -98
Sen dess har det bara gått utför med färgsättningarna
PolkaRettan one of the kind*DanTheMan* skrev:Äh snyggaste R1:an hittills e ju klart den röd/vita -98
Sen dess har det bara gått utför med färgsättningarna
Exup skrev:Jodå,R1röd glömde du hehe.Den blåa jag hade valde jag att ha kvar orginalfärgen men jag skickade iväg allt på klarlack.Lite Highpipe å sånt va ju snyggt på den tiden hehe,släng upp nåt på din.
Jo det finns det,det är några här på forumet som har det på sina,en viss ombyggnad av bakdelen,jaja ser nice ut ialfSvartR1a skrev:Vill ha highpipe men som fattigg student är ekonomin inte den bästa
Men snart är det sommarjobbs dax då blir man genast rik ingen
Vet du förresten om det finns seat pipes?
Exup skrev:Bakifrån är det ren porr...
GSX1100FRAD skrev:Jag tycker att alla som funderar på en begagnad R1 eller GSXR750 ska köpa R1an, då kommer begpriset på 750R dyka som en blyinfattad tegelsten och jag kommer ha råd att köpa en beggad GSXR750-04 .
Exup skrev:PolkaRettan one of the kind
PD skrev:(Orkade inte läsa alla inlägg så kanske har nån tagit upp detta tidigare)
Alla pratar om att toppeffekten bara skiljer litegrann och viss det är inte mycket skillnad med 6-8hk men grejen med en större motor är ju effekt på lägre varv och där har inte sukkan mycket att hänga i granen! Kör man nått annat än raktfram så är det väl mellanregister man vill ha!? (iaf jag)
Exempel:
5000rpm:
gsxr 40hk vs R1 60hk
6000rpm:
gsxr 50hk vs R1 75hk
7000rpm:
gsxr 60hk vs R1 100hk
8000rpm:
gsxr 80hk vs R1 115hk
smaken är som baken, själv skulle jag valt R1ans effekt i en gsxr 750
Bollox skrev:När ni jämför effektkurvor....
Mest rättvisa jämförelsen och den som man känner när man kör är dragkraftskurvorna.
Dvs vridmoment x utväxling.
Vill minnas att GSXR 750 behöver gå ner på 4:an för att skjuta på som R1:an gör på 6:an från samma hastighet... Kan kolla upp det om det behövs...
Sant. Men på vilket sätt är en 750 smidigare än en R1:a? Skiljer ju inte sådär massor på vikten. Visst, det är skitkul att varva livet ur hojen o köra aktivt, kortare dagsturer, men handen på hjärtat. Hur många mil sånt resp "lagom" körning blir det på ett år? Åkte på en långtur med en ZX6R med polaren ZZR1100, för 2 år sen. Körde från Småland upp till Leksand, åkte Siljan runt o en massa "aktiv" körning. Han inte mer än halvvägs dit.innan jag krälade på marken och önskade mig en guldvinge. (Hade tjejen bakpå) Jag var helt knäckt. Evigt växlande osv... Fy fan... Tjejen fick åka bil hem. Blev lite bättre då...SENSEI skrev:Det är ju det som är grejen med mindre cc.. Du får en smidigare hoj.. men måste växla mer för att hålla ångan uppe... Vilket man ändå gör när man kör aktivt...
Det skiljer 11 kg torrvikt till -00 R750 fördel jämfört mot -99 R1 enl fabriksuppgifter.Bollox skrev:Skiljer ju inte sådär massor på vikten.
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Aprilia Tuono 457
Aprilia har presenterat nya... |