GSXR 750 -00 Vs. R1 -99?

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Ort
Luleå
Hoj
Sååld
Exup skrev:
Jodå,R1röd glömde du hehe.Den blåa jag hade valde jag att ha kvar orginalfärgen men jag skickade iväg allt på klarlack.Lite Highpipe å sånt va ju snyggt på den tiden hehe,släng upp nåt på din.

Vill ha highpipe men som fattigg student är ekonomin inte den bästa :(
Men snart är det sommarjobbs dax då blir man genast rik ingen

Vet du förresten om det finns seat pipes?
 

Exup

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2003
Ort
HALLAND/Hyltebruk
Hoj
Aprilia Rsv 1000R FACTORY-08
Bakifrån är det ren porr,jag slänger upp en på min:
394911_40_full.jpg
 

Exup

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2003
Ort
HALLAND/Hyltebruk
Hoj
Aprilia Rsv 1000R FACTORY-08
SvartR1a skrev:
Vill ha highpipe men som fattigg student är ekonomin inte den bästa :(
Men snart är det sommarjobbs dax då blir man genast rik ingen

Vet du förresten om det finns seat pipes?
Jo det finns det,det är några här på forumet som har det på sina,en viss ombyggnad av bakdelen,jaja ser nice ut ialf
 

GSX1100FRAD

Guzzi med hängpattar
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bredvid bulten
Hoj
Bumse och urgixxer
Jag tycker att alla som funderar på en begagnad R1 eller GSXR750 ska köpa R1an, då kommer begpriset på 750R dyka som en blyinfattad tegelsten och jag kommer ha råd att köpa en beggad GSXR750-04 :D.
 

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Ort
Luleå
Hoj
Sååld
GSX1100FRAD skrev:
Jag tycker att alla som funderar på en begagnad R1 eller GSXR750 ska köpa R1an, då kommer begpriset på 750R dyka som en blyinfattad tegelsten och jag kommer ha råd att köpa en beggad GSXR750-04 :D.

Rekomenderat begagnar pris på R1-98 är 58000 :yoparty
 

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Ort
Nån annan stans
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
Jag hade tagit Gixxern.
 

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Ort
Vårby
Hoj
KTM rc10
Gillar verkligen svar som säger:
R1an så klart!
Gixxern så klart!
eller liknande....
Kan ni motivera eller?
:rolleyes:
 

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Malmø
Hoj
Firestorm
Har kört båda.

Gillar båda.

Jag stod och valde mellan dessa två för några månader sedan.

Gixxern har ett jäkligt fint register, mysig och käns bra mkt mer lätt än den ser ut. Kvalitativt kanon när det gäller hållbarhet. Rolig o slanga med, köra kurvigt med, går bra rakt fram, snygg, bra pris...

Rettan har allt ovan + snabbare, därav valet.

Sen angående touring hit och dit så måste jag säga att när man kört rettan några dagar, sen sätter sig på en gixxer 750 så käns framkåpan som en sådan där cool stol som är som en boll man sitter i ni vet; sjukligt enormt stor. Käns som frissan inte kommer rubba sig om man skulle köra hjälmlöst i 250 knyck. Bra eller dåligt är upp till var och en.

Rettan käns väldigt mkt mindre än en gixxer 750. Men som sagt; fina hojar båda två. Populära är dom också, inte utan anledning.
 

PD

Medlem
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Vara
Hoj
ThunderAceT
(Orkade inte läsa alla inlägg så kanske har nån tagit upp detta tidigare)

Alla pratar om att toppeffekten bara skiljer litegrann och viss det är inte mycket skillnad med 6-8hk men grejen med en större motor är ju effekt på lägre varv och där har inte sukkan mycket att hänga i granen! Kör man nått annat än raktfram så är det väl mellanregister man vill ha!? (iaf jag)



Exempel:

5000rpm:
gsxr 40hk vs R1 60hk

6000rpm:
gsxr 50hk vs R1 75hk

7000rpm:
gsxr 60hk vs R1 100hk

8000rpm:
gsxr 80hk vs R1 115hk

smaken är som baken, själv skulle jag valt R1ans effekt i en gsxr 750 :tummenupp
 

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Ort
Vårby
Hoj
KTM rc10
PD skrev:
(Orkade inte läsa alla inlägg så kanske har nån tagit upp detta tidigare)

Alla pratar om att toppeffekten bara skiljer litegrann och viss det är inte mycket skillnad med 6-8hk men grejen med en större motor är ju effekt på lägre varv och där har inte sukkan mycket att hänga i granen! Kör man nått annat än raktfram så är det väl mellanregister man vill ha!? (iaf jag)



Exempel:

5000rpm:
gsxr 40hk vs R1 60hk

6000rpm:
gsxr 50hk vs R1 75hk

7000rpm:
gsxr 60hk vs R1 100hk

8000rpm:
gsxr 80hk vs R1 115hk

smaken är som baken, själv skulle jag valt R1ans effekt i en gsxr 750 :tummenupp

För att vara gml tl förare så håller jag med. Men samtidigt så anväder du ca 80 kusar på krokväg...
Reflektion... Jmf min bänkade kurva på tlr med dina uppgifter.. TL och R1 ger lika mycket ända upp till 8000rmp.

Fast samtidigt så kan man inte bara gå på varvtalet. En mer rättvisande graf är att ta effekten kontra tiden. För aktiv körning....

En tls tex fick samma toppeffekt och mer vrid med helsystem jmf med min tlr med slipon.... Dock så tlren nådde toppeffekten efter 6 sek tls 7.5. På 5ans växel.

sek tlr vs tls
3 70hkr 50hkr
4 85 65
5 100 80
6 120 100

Dvs tlr varvar upp snabbare...
Har inte sett kurvor på r1 eller gixxer 750 för att kunna jmf dem....
 

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Bromsarna på gixxern är sjukt mycket bättre än R1:ans, iaf va -99:ans gsx-r 750 bromsar MYCKET bättre än bromsarna på en R1 -01. Har haft båda hojarna... (kan ju tillägga att bromsarna på 954:an slår båda tillsammans :D )

Själv tyckte jag dessutom registret i 750:n var roligare än i R1:an. Men det är ju en smaksak..
 

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Ort
På landet
Hoj
Scott
När ni jämför effektkurvor....

Mest rättvisa jämförelsen och den som man känner när man kör är dragkraftskurvorna.
Dvs vridmoment x utväxling.

Vill minnas att GSXR 750 behöver gå ner på 4:an för att skjuta på som R1:an gör på 6:an från samma hastighet... Kan kolla upp det om det behövs... :rolleyes:
 

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Ort
Vårby
Hoj
KTM rc10
Bollox skrev:
När ni jämför effektkurvor....

Mest rättvisa jämförelsen och den som man känner när man kör är dragkraftskurvorna.
Dvs vridmoment x utväxling.

Vill minnas att GSXR 750 behöver gå ner på 4:an för att skjuta på som R1:an gör på 6:an från samma hastighet... Kan kolla upp det om det behövs... :rolleyes:

Det är ju det som är grejen med mindre cc.. Du får en smidigare hoj.. men måste växla mer för att hålla ångan uppe... Vilket man ändå gör när man kör aktivt...
 

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Ort
På landet
Hoj
Scott
SENSEI skrev:
Det är ju det som är grejen med mindre cc.. Du får en smidigare hoj.. men måste växla mer för att hålla ångan uppe... Vilket man ändå gör när man kör aktivt...
Sant. Men på vilket sätt är en 750 smidigare än en R1:a? Skiljer ju inte sådär massor på vikten. Visst, det är skitkul att varva livet ur hojen o köra aktivt, kortare dagsturer, men handen på hjärtat. Hur många mil sånt resp "lagom" körning blir det på ett år? Åkte på en långtur med en ZX6R med polaren ZZR1100, för 2 år sen. Körde från Småland upp till Leksand, åkte Siljan runt o en massa "aktiv" körning. Han inte mer än halvvägs dit.innan jag krälade på marken och önskade mig en guldvinge. (Hade tjejen bakpå) Jag var helt knäckt. Evigt växlande osv... Fy fan... Tjejen fick åka bil hem. Blev lite bättre då... :rolleyes:
 
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Aprilia Tuono 457

Aprilia har presenterat nya...

Top