säger inte imot angående hk inte för fem öre.benkar skrev:Håller med om att tex R1 och GSX1000 är snuskigt läckra (och själv skulle jag gärna byta från VTR1000 till en RSV-R-04, men har inte råd med försäkring)
Men... går inte komma ifrån att 110 hk är 110 hk, och 160 hk är 160 hk... Med 50 hk extra och 20 kilo mindre ÄR det mer effekt att ta hand om, en jäkla skillnad om man vrider på rullen. Om JAG med VTRn vrider på rullen så är det relativt sävligt, vrider man på rullen på en R1 händer det saker, tex vid en omkörning, då har man olika hastigheter att ta hand om när kurvan efter kommer farandes?
Och som jag skrev, om tex omkörningar, sällan sett att en surhoj gasat om, och åkt i diket efteråt, något som däremot händer med "värstingar". Kan vara en tillfällighet, att jag har fel, men är det jag varit med om på alla rundor jag håller i.
/B
men nu gällde det en r1 lr 750.
och e nog inte heller bara tillfällighet det du varit med om.
själv e jag nybörjare så. men har snackat med flera som börjar med tex 900cc
som första hoj och dom har alldrig klotat.
personligen e jag nöjd med 750 går som satan lätt och rolig att köra med.