gubbar i hatt!!!!!!!

isbjörnen

isbjörnen
Gick med
19 Feb 2006
Ort
här
Hoj
en sån med två hjul och styre
va fan ska dessa jävla gubbar i hatt ute och göra på vägarna när de inte kan köra för?
jag och två kompisar var på väg hem ifrån en träff och vi hade bara ca 2mil kvar inann vi var4 hemma, resan hade gått problemfritt och man började längta hem så kommer vi upp bakom en gammal blå mersa med en gammal gubbe med keps bakom ratten som vinglar smått över vägen wtf tänker man oså kör han dessutom i 80 på 90 väg, så min kompis kör om och tittar in på gubbfan och skakar på huvudet och undrar vad han håller på med, när jag börjar min om körning och har kommit upp jämnsides med gubben så börjar han att svänga ut till vänster mot mig wtf, står på bromsen och hojen börjar wobbla och jag kommer över i fel körfält, väl där får jag möte med en bil med husvagn som med stora ögon gör allt för att inte köra på mig snabb som en vessla tvingas jag att ta ett beslut om jag ska frontalkrocka med bilen och öka olycksstatistiken eller köra i diket, jag väljer diket där det blir tvärstop.
Där ligger man och svär över alla dessa j-la gubbf-n som är ute och söndagskör på fyllan mina vänner får upp mig ur diket med en inte så nice hoj och den blå bilen tror ni han stannade NEJ det gjorde han inte.
skadorna blev endast materiella men dock så dyra, tacka gudarna att man lever.
 
Last edited:

Psykbryt

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2006
Ort
Västerås
Hoj
Vem fan har råd med en hoj?
Trist för dig o hojen, skönt att du klarade dig.

Men varför körde du om trots att du hade lagt märke til den opålitliga bilföraren?

Sen skrev du att gubben vinglade ut mot höger dvs mot dig vid omkörningen!? Kör du alltid om på högern? 2+1 väg utan räcke?

Du får gärna edit:a om din text lite om du känner för det...Lite rörigt.
 

Tarasus

Ny medlem
Gick med
29 May 2007
Ort
Timrå
Hoj
Gsx-R 1100 -86 (såld)
skulle tro att han skrev fel, jävligt svårt att möta en bil + husvagn... ska vara en traktor med släp på en åker isåfall om han kör om på den sidan ;)
 

roke

På jobbet är det jag som bestämmer hemma
Gick med
20 Jun 2007
Ort
Roslagen
Hoj
ingen
Jag har också gjort omogna omkörningar, men jag har hittils haft jävla tur som klarat mig.
 

Gabor

Guest
va fan ska dessa jävla gubbar i hat ute och göra på vägarna när de inte kan köra för?
jag och två kompisar var på väg hem ifrån lelleträffen och vi hade bara ca 2mil kvar inann vi var4 hemma, resan hade gått problemfritt och man började längta hem så kommer vi upp bakom en gammal blå mersa med en gammal gubbe med keps bakom ratten som vinglar smått över vägen wtf tänker man oså kör han dessutom i 80 på 90 väg, så min kompis kör om och tittar in på gubbfan och skakar på huvudet och undrar vad han håller på med, när jag börjar min om körning och har kommit upp jämnsides med gubben så börjar han att svänga ut till höger mot mig wtf, står på bromsen och hojen börjar wobbla och jag kommer över i fel körfält, väl där får jag möte med en bil med husvagn som med stora ögon gör allt för att inte köra på mig snabb som en vessla tvingas jag att ta ett beslut om jag ska frontalkrocka med bilen och öka olycksstatistiken eller köra i diket, jag väljer diket där det blir tvärstop.
Där ligger man och svär över alla dessa j-la gubbf-n som är ute och söndagskör på fyllan mina vänner får upp mig ur diket med en inte så nice hoj och den blå bilen tror ni han stannade NEJ det gjorde han inte.
skadorna blev endast materiella men dock så dyra (45000:) tacka gudarna att man lever.

Skylla på andra när man själv kör utan marginaler, dåligt omdömme å ännu sämre körförmåga....intressant hur du tänker.
 

henrik gasar

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2007
Ort
västerås
Hoj
Ingen hoj nu
tycker de e dags att införa en uppkörning på gubbar o tanter vid 60-70-80-90 års ålder. då dom e livsfarliga i trafiken. vinglar på vägen,klarar inte av cirkulationsplatser, kör inte enligt hastighetsbegränsningen. 80 på 90 väg 100 på 110 varför! skapar kö, irritation, e man rädd i trafiken ska man inte köra. Min mamma som bara e 50 skriker redan då hon kommer in till stockholm på 4 filig väg! Fråga era föräldrar förföräldrar hur dom fick sina körkort. Kan du gasa o bromsa. Ja! Grattis du har ett körkort!
 

roke

På jobbet är det jag som bestämmer hemma
Gick med
20 Jun 2007
Ort
Roslagen
Hoj
ingen
tycker de e dags att införa en uppkörning på gubbar o tanter vid 60-70-80-90 års ålder. då dom e livsfarliga i trafiken. vinglar på vägen,klarar inte av cirkulationsplatser, kör inte enligt hastighetsbegränsningen. 80 på 90 väg 100 på 110 varför! skapar kö, irritation, e man rädd i trafiken ska man inte köra. Min mamma som bara e 50 skriker redan då hon kommer in till stockholm på 4 filig väg! Fråga era föräldrar förföräldrar hur dom fick sina körkort. Kan du gasa o bromsa. Ja! Grattis du har ett körkort!
Du också, måste börja förstå, och anpassa dig till, att vägarna är fulla av folk som inte är lika bra som du och jag. Thats it.
 

Gabor

Guest
tycker de e dags att införa en uppkörning på gubbar o tanter vid 60-70-80-90 års ålder. då dom e livsfarliga i trafiken. vinglar på vägen,klarar inte av cirkulationsplatser, kör inte enligt hastighetsbegränsningen. 80 på 90 väg 100 på 110 varför! skapar kö, irritation, e man rädd i trafiken ska man inte köra. Min mamma som bara e 50 skriker redan då hon kommer in till stockholm på 4 filig väg! Fråga era föräldrar förföräldrar hur dom fick sina körkort. Kan du gasa o bromsa. Ja! Grattis du har ett körkort!

Alla kör efter sin förmåga är det tänkt.

Vad fick ni " NYA " körkortstagare lära er på teorin ??

Inte var det samspel och hänsyn till andra i alla fall verkar det som. Bara att se sig om i trafiken vilka som är överrepresenterade i olycksstatistiken. :)

Jag frågade min far som är 75 hur han fick sitt körkort. Inte var det som du sa att det gick till..:) så Du hade fel i din tro i alla fall.
 

m@xe

Work hard, Play harder
Gick med
3 Jan 2007
Ort
gbg:are
Hoj
KTM 690 Enduro R -13 (Stulen efter 75 mil), KTM 990 Adventure -07 (Såld), KTM 990 SMR -11( såld), BMW G650X moto -07 Såld, ER-6n -07 Såld =(
bara onödigt att munnhugga här på forumet...dessvärre är det så att man inte kan lita på någon i trafiken...och bör köra efter det...kör med marginaler, ett bra tips...det är inte lätt att försöka få en merca som väger mer än din hoj att försöka flytta på sig, bevisligen mycket lättare åt andra hållet. hade ju räckt med att köra om gubben. men visst borde folk som vinglar i trafiken inte köra. bra att du klarade dig iaf
 

Janne_1956

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2006
Ort
Stenhamra
Hoj
Suzuki GSXR 1100-89
Kontroversiell frågeställning säkert här på SH, men frågan är vad som är värst, gamla gubbar i hatt eller unga omogna gossar med integralhjälm ;)
 

Gabor

Guest
Kontroversiell frågeställning säkert här på SH, men frågan är vad som är värst, gamla gubbar i hatt eller unga omogna gossar med integralhjälm ;)

Svarar direkt på det sistnämnda, dräller av moppeoduglingar utan hänsynstagande och vidsynthet. :)
 

ninjamaj

Ny medlem
Gick med
13 Jan 2007
Ort
Växjö
Hoj
Kawasaki Er6f -09
....verkar lite rörigt det du skriver????? jag skulle inte kört om utan
avvaktat lite....kan inte bara skylla på andra... man måste ju
själv köra efter eget omdömme...se faror överallt!!!

..tur att du inte skadade dej iaf/majvor
 

Thelinski

Nu ännu drygare
Gick med
28 Oct 2005
Ort
Kälvesta
Hoj
Spräckt ram :(
Det är väll inget nytt att det kommer en tid när man helt enkelt inte har något på vägarna att göra, oavsätt hur bra förare man en gång i tiden varit. Sedan eftersom nästan ingen själv inser att ens "bäst före datum" är passerat, tycker jag det är självklart att man iallafall vid 70-årsåldern, ska avlägga återkommande uppkörningsprov.

Någon som vet hur det är nu, blir man någonsin inkallad?
Sedan finns det folk som aldrig har något på vägarna att göra, oavsätt ålder.
 

KidNasty

Inte bara tuffa killar som har tatuering
Gick med
19 Apr 2006
Ort
Uppsala
Hoj
Hojlös... Men drömmer om en R1-07 eller nyare.
Svarar direkt på det sistnämnda, dräller av moppeoduglingar utan hänsynstagande och vidsynthet. :)


"Moppeoduglingarna" har väl inte avlagt teoriprov eller körprov va jag vet.. Men en Gubbe i 70 års åldern har väl?
 

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Ort
Älvdalen
Hoj
Honda FT 500
Det är väll inget nytt att det kommer en tid när man helt enkelt inte har något på vägarna att göra, oavsätt hur bra förare man en gång i tiden varit. Sedan eftersom nästan ingen själv inser att ens "bäst före datum" är passerat, tycker jag det är självklart att man iallafall vid 70-årsåldern, ska avlägga återkommande uppkörningsprov.

Någon som vet hur det är nu, blir man någonsin inkallad?
Sedan finns det folk som aldrig har något på vägarna att göra, oavsätt ålder.

:tummenupp

Nej, det finns varken läkarundersökning, nytt teoriprov eller uppkörning. Det enda är väl om läkare vid en vanlig undersökning anser att man bör sluta köra. De har anmälningsplikt också har jag för mig (gäller även lämplighet för vapeninnehav)
Sedan är det väl också så att det har en viss betydelse för körningen om man gillar att köra bil eller bara använder den för att förflytta sig mellan A och B :)

Trådskaparen vill jag svara ang hastigheten: Du vet inte om bilens hastighetsmätare visade 80 eller 90! Ni glömmer oftast felvisningen när ni gnäller på att folk kör för sakta :mad: Undrar också över HÖGER
 

Dark_Messenger

Guest
Fanns ju något som hette "defensiv körstil" man fick lära sig på körskolan vill jag minnas. Jag tolkar det som att man ska köra försiktigt, vara uppmärksam och hela tiden visa sina medtrafikanter hänsyn när man är ute och åker. Typ släppa fram folk och lämna stora marginaler..

Tyvärr är ju detta mycket svårt att efterleva på en sporthoj. Om du har tänkt köra så varför går du då och köper en plastmissil som praktiskt taget bönar om att få bli smiskad, hjulad och hårt körd??

Sitter jag i bil försöker jag efterleva den "defensiva körstilen", känns som det kvittar med 2.5 ton på 150hk, men på bladen är det fri fart som gäller!
:yoparty
 

Pizzabagarn

Guest
Man är snart där själv så det är jävligt svårt att ha en bestämd uppfattning i frågan.

80% av de som hänger här på SH kommer bli gubbar i keps i framtiden....muhahaha :D
 

H3dlund

Sporthojsnörd
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Sunne
Hoj
Husqvarna 701 Supermoto -17, KTM 380SX -02/-06 hybrid
Senast igår träffade jag på en sån där, några bilmuppar på jobbet som inte trodde på mig att jag kunde åka på bakhjulet med Hondan. Man måste nog vara blind för att missa det iaf, hade gula arbetsbyxor och arbetsjacka, vit hoj och helljuset på. Så jag drar ut på "storvägen" och drar upp den påbakhjulet.

Så svänger en gubbfan ut ungefär 10m framför mig. Var inte många meter från att smälla in i sidan på honom. Var såå sugen på att dra en spark i sidan på bilen. :tungan
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top