gubbar i hatt!!!!!!!

Janne_1956

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2006
Ort
Stenhamra
Hoj
Suzuki GSXR 1100-89
Ok, för att sammanfatta tråden så här långt;


Vi har en omkörning under möte som slutar i diket.
Vi har en bakhjulskörning vid påfartsvägar/korsningar som nästan slutar i en bil.
Vi har en 'gena på insidan genom korsning' som slutar på trottoaren.

Inget av dessa fall verkar vara förarens fel utan det är genomgående någon annan som har ansvaret.

Kör man 80 på 90väg så är man ansvarig för dem som försöker köra om, de kan nämligen bli upprörda och tappa tålamodet
Har jag missat något?
Hahahaha, klockren analys :tummenupp

Denna tråd bevisar tyvärr ÅTERIGEN att begåvningsreserven hos många här är ganska låg. Problemet blir ju då att eftersom den reserven är så låg så kommer dessa personer ändå inte att kunna förstå problematiken med deras agerande.

I övrigt så undrar jag fortfarande vad som är värst och farligast i trafiken, en gammal gubbe i hatt eller en ung omogen grabb i integralhjälm.
 

LowFlyer

#3570
Gick med
24 Aug 2005
Ort
Västerås
Hoj
1098S '07, 749S '05, 750 SS.i.e '99
I övrigt så undrar jag fortfarande vad som är värst och farligast i trafiken, en gammal gubbe i hatt eller en ung omogen grabb i integralhjälm.

Ja, statistiken över olyckor och döda ger väl ett entydigt svar på detta, åtminstone på vilken grupp som är mest farlig för sig själva (inte gubbarna då).
 

PEPPE

8:40
Gick med
22 Jun 2003
Ort
Stuttgart/Hässelby
Hoj
Daytona 955i x2
Ok, för att sammanfatta tråden så här långt;


Vi har en omkörning under möte som slutar i diket.
Vi har en bakhjulskörning vid påfartsvägar/korsningar som nästan slutar i en bil.
Vi har en 'gena på insidan genom korsning' som slutar på trottoaren.

Inget av dessa fall verkar vara förarens fel utan det är genomgående någon annan som har ansvaret.

Kör man 80 på 90väg så är man ansvarig för dem som försöker köra om, de kan nämligen bli upprörda och tappa tålamodet eftersom de måste om och är därigenom utan ansvar.


Har jag missat något?

:tummenupp :D :D :D :)
Så bra att någon vänlig själ kunde sammanfatta vad det är för regler som gäller i trafiken, som gubbe är det ju annars lätt att blanda ihop det som gäller, med det som står i lagen. Och så kan vi ju inte ha det.

Jag har ett annat problem jag skulle vilja ta upp på forumet.
När jag är ute och åker bil brukar jag ha mössa. Är det godkännt eller måste
jag köpa en riktig hatt?
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
3049680 :tummenupp :D :D :D :)
Så bra att någon vänlig själ kunde sammanfatta vad det är för regler som gäller i trafiken, som gubbe är det ju annars lätt att blanda ihop det som gäller, med det som står i lagen. Och så kan vi ju inte ha det.

Jag har ett annat problem jag skulle vilja ta upp på forumet.
När jag är ute och åker bil brukar jag ha mössa. Är det godkännt eller måste
jag köpa en riktig hatt?
Mössa är okej, men köper du en riktigt hatt får du även lämna körkortet till vv. :mad:
 

PEPPE

8:40
Gick med
22 Jun 2003
Ort
Stuttgart/Hässelby
Hoj
Daytona 955i x2
Mössa är okej, men köper du en riktigt hatt får du även lämna körkortet till vv. :mad:

Tack för svaret. Känns ju tyvärr som ett trist alternativ.
Jag har en skärmmössa också, den kanske kan räknas som hatt?? Det är
någon text på den, har för mig att det står "moppefuckon suger" på den.
Det borde väl fungera? va?
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
3049696 Tack för svaret. Känns ju tyvärr som ett trist alternativ.
Jag har en skärmmössa också, den kanske kan räknas som hatt?? Det är
någon text på den, har för mig att det står "moppefuckon suger" på den.
Det borde väl fungera? va?
Jodå den fungerar (jag tar iaf. inte åt mig av moppefuck texten :banana )
 

H3dlund

Sporthojsnörd
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Sunne
Hoj
Husqvarna 701 Supermoto -17, KTM 380SX -02/-06 hybrid
Är det inte bättre du ser dig för innan du leker? :rolleyes:

Assåå... bara undrar varför man drar upp på slangen med bilar framör sig?

Åkte några hundra meter på bakhjulet i 50-60km/h på en 70 sträcka, så jag drog knappast upp den framför bilen.

Gabor, Dal-Mausen, BeBe, samzon

"gubben" gjorde lika mycket fel som jag gjorde, han hade kunnat skapa en olycka. Kan garantera att han svängt ut även om jag så kört på 2 hjul.

Och den som klagade på att jag inte skulle synas, hade gubben kollat hade han sett mig. Ni vet inte hur vägen/situationen var exakt..
 

Janne_1956

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2006
Ort
Stenhamra
Hoj
Suzuki GSXR 1100-89
Citat H3dlund:
"Senast igår träffade jag på en sån där, några bilmuppar på jobbet som inte trodde på mig att jag kunde åka på bakhjulet med Hondan. Man måste nog vara blind för att missa det iaf, hade gula arbetsbyxor och arbetsjacka, vit hoj och helljuset på. Så jag drar ut på "storvägen" och drar upp den påbakhjulet.

Så svänger en gubbfan ut ungefär 10m framför mig. Var inte många meter från att smälla in i sidan på honom. Var såå sugen på att dra en spark i sidan på bilen. "

Så du anser att du hade BRA koll på situationen? Eller är det så att DU missbedömde? Eller saknades begåvningsreserven så mycket att du inte förstod att en bil faktiskt kan köra ut framför en hoj? Du har aldrig hört tals om det "fenomenet" kanske???
 

Gabor

Guest
Åkte några hundra meter på bakhjulet i 50-60km/h på en 70 sträcka, så jag drog knappast upp den framför bilen.

Gabor, Dal-Mausen, BeBe, samzon

"gubben" gjorde lika mycket fel som jag gjorde, han hade kunnat skapa en olycka. Kan garantera att han svängt ut även om jag så kört på 2 hjul.

Och den som klagade på att jag inte skulle synas, hade gubben kollat hade han sett mig. Ni vet inte hur vägen/situationen var exakt..

orka :rolleyes: ...folk ser ju fan inte ens bilar å svänger ut, hur tror du att någon ska se en mc på bakhjulet ...ge dig någongång.

Men fortsätt å kör på slangen å bli förvånad att ingen ser dig...:rolleyes:
 

falken

Ska bli snabbare än Einar!
Gick med
29 Dec 2006
Ort
Hudiksvall
Hoj
Yamaha R1 -08
Varför körde du inte fortare än 30 ?? på en huvudled också !
Du borde inte få ha körkortet kvar

Det var en bil som låg ca 10 meter framför mig som låg i 30 och därav åkte jag inte fortare.

Edit: Det var på en 50 sträcka.
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top