ozeo
Lcc= lögdö county choppers
- Gick med
- 12 Sep 2004
- Hoj
- xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
lim? ....
Tackar för gratulationerna hehe.. dock en massa småpill kvar. Ska försöka få det gjort nästa helg, är ju en långhelg med kristiflygare mm
Jag behöver lite kreativa förslag till hur jag ska fästa sadeln i XR-tailen. Den följde med cutsen, stoppad och klar. Sadeln sitter på en kurvad glasfiberbit, som passar som handen i hansken på cutsen. Inga gål, inga fästen ingenting. Vill montera den så att den sitter så tight som möjligt, ingen luft mellan om möjligt.
Några idéer?
lim? ....
alternativ 1:
Känns kanske lite b men dubbelhäftande tejp lär funka (alternativt kardborretejp).
Alternativ 2:
Jag vet inte om stoppningen i sadeln är fastlimmat mot glasfiberbiten, annars e det nog inga stora bekymmer att ta loss och skruva en "flathead"-skuv från insidan av glasfiberbiten och säkra den med epoxy/kemisk metall, sen borra hål genom kutsen och dra fast med låsmutter.
mina två spontana ideér... Hade nog testat 1:an först
Skulle säkert funka bra men då täcker jag fästskruvarna till cutsen, som man garanterat kommer behöva skruva loss nån gång.
Hmm, kardborretejp säger du. Det lät intressant, håller det tillräckligt bra? Vill ju inte tappa sadeln det är ju jättepinsamt Nåt man kan hitta på biltema?
Tvåan känns jobbig, men det uppenbara "riktiga" sättet.
Ja det e som tjejerna säger, tvåan är lite jobbigare men vi vet ju alla att det är rätt!
Tror kardborr sitter ordentligt, knäpuckar sitter ju tom med det!
http://www.clasohlson.se/Siteseeker/Search_o.aspx?q=kardborr
Någon av dem borde fungera. Viktigt bara att göra rent ytorna ordentligt för jag tror risken e större att klistret släpper än själva kardborren!
Den blir ju jävligt fräckker
Kanske nån svart detalj på den oranga bellypan delen, den lyser lite
där nere *S* och så lite brantare gaffelvinkel då hehe
Super ballt bygge
Äntligen!!! har jag sett en bakdäck med större fegränder än mitt bakdäck har.......fast du har väl precis bara provkört din.
Snyggt blev det iaf.
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |