Saken är ju den att du vill ha ett brett crosstyre på en flattrack för att kunna hantera hojen lättare. Ett litet cliponstyre när hojen sladdar vilt fram och tillbaka på en grusbana är nog inte att rekommendera... Inte för att din hoj lär användas till det i och för sig Men stuket bygger ju ändå på originalet så att säga, och då känns det lite out-of-place med ett smalt och högt styre Och detsamma gäller ju då däcken. Men huvudsaken är ju att du som ägare blir nöjd, så jag ska inte lägga mig i
Du skulle ju kunna ta ner cutsen lite så att den kommer ner över ramen, låta tanken följa med ner och sen höja hela hojen lite för att kompensera för att de sitter lågt. Så får du lite mer hög crosskänsla på köpet också
Ditt projekt e grymt! Verkligen genomarbetat och klassigt! Det enda som stör mig är att du verkligen genomför varje jäkla idé som jag har till mitt projekt!
Börjar tro att du kör någon inception-grej här!
Hursomhelst ser det skitbra ut och jag hoppas vi kan rulla lite ihop till sommarn!
Will
Hehe, man tackar. Är lite avis på dina verktyg och dina råvaror i form av motorarbete, gaffel och bromsar bla Hade varit skoj att rulla ihop, vi får hålla tummarna för varandras byggen och att de blir klara innan hösten hehe..
En liten uppdatering på sadelfästen:
Vill inte vara neggo, men de där kutsarna är gjorda för att avlasta på ramrören. (Se min avatarbild tex.) Gärna med gummibelag limmade under kutsen som mellanlägg. Plasten klarar inte att bara supportas sådär. Rent estetiskt tycker jag även det ser tveksamt ut att lyfta baken genom att sätta kutsen över ramrören. Men det är ju tycke och smak.
Sadelfästena ser även rejält tunga ut, traktorsmide, dvs materialet i fästena utnyttjas dåligt. Ska du verkligen inte försöka bygga ngt lättare?
Ingen fara Jörgen jag uppskattar dina kommentarer. Jag vet hur de är tänkt att sitta, men jag försöker skapa en lite annorlunda look. Gillar inte riktigt hur de ser ut när de sluttar bakåt.
Planen var att känna om glasfibret pallar två fästpunkter, annars svetsa en längsgående avlastning mellan fästena. Blev dock förvånad idag över hur stumt och stabilt det kändes. Grejerna ska på lack snart så det viktiga nu var att få hålen på rätt ställe. Kan höjsa/sänka/förstärka fästena till vansinne sen om jag känner för det.
Traktorsmide huh? hehe.. Nja, det hela väger inte så mycket. 2mm plattjärn är så tunnt jag vågar gå baktill, får inte plats med en profil där pga frigång för bakdäcket. Framtill är ju bara en skitliten bit plattjärn och en 1mm fyrkantrör som är 4cm långt. På en av bilderna ligger en gummibit ovanpå framfästet, misstar man det för metall håller jag med om liknelsen. Det blir nog inte bättre än så i denna releasen. Är kanske en traktormekaniker innerst inne
Färgen gör sig faktiskt bra på en HD, även om orange nu är en KTM färg
Liten update,
...
Vet inte om jag pallar dubbelposta allt, börjar bli lite drygt. Ni som vill får gärna kolla och kommentera i bloggen också. http://gubbhoj.blogspot.com
Peter
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |