Thnx, blir nog en sådan till min XT600:a inom en snar framtid
Kalaset landade på ca 1600 inklusive dyna, plåthållaren baklalampa och frakt. Bra pris!
Last edited:
Thnx, blir nog en sådan till min XT600:a inom en snar framtid
Tycker däcken var riktigt feta och ska få sitta kvar. =)
Kan nog bli en käck supermoto/tracker-bastard. Rundbana möter 2000-talet.
Håller också med ang styret. Eftersom den blir såpass "modern" med de feta hjulen så tycker jag du kan klämma till med ett "fatbar" från biltema.
Angående färgen så röstar jag för kult!
Wow! Jag gillar verkligen ditt projekt. Stuket och färgvalet är helrätt!
Tar INTE illa upp, jag lovarSmaken är som baken, och jag hoppas du inte tar illa upp, men om det varit MIN hoj hade jag tänkt på följande saker:
Det hade varit grymt coolt att bygga bort oljetank och batteri. Har inte lyckats komma på hur jag ska kunna gömma det ännu. Ska verkligen ge det lite designtanke för det hade varit awesome. Har du sett nåt sånt bygge?- Jag håller med Bushido ang däcken. Den typen av däck finns säkerligen till dina fälgdimensioner.
- Ingen framskärm
- Styret måste vara ett svart crosstyre med fågelpinne. Absolut inte fatbar.
- Tomrummet under sadeln är ett måste för att behålla stuket. Det måste fixas så att det funkar att flytta ev. batteri, oljetank m.m. som satt där tidigare. Kanske kan det flyttas till under kutsen? Mindre batteri?
Really? Jag kunde konverterat till kedja men tyckte remmen var sjysst att ha kvar, mindre underhåll och trassel. Klart detär lite racigare med kedja men för sent att ändra då jag redan investerat i offse-drev som kostade skjortan.- Remdrift är inte speciellt upphetsande så konvertering till kedjedrift hade det blivit. Ett hemmagjort, minimalt bakre kedjeskydd, ev bara för besiktning
Absolut, faktum är att jag inte ens kan montera kåpan där pga att offsett-remhjulet fram sticker ut för mycke. Ligger i planerna att tillverka nåt där. Vägrar offsetta orginalkåpan, blir inge snyggt. Eventuellt choppa kamkåpan lite också så det ser lite mer genomtänkt ut.- Motorpaketet ser mycket lättare och smidigare ut när kåpan över främre remhjulet/drevet är borta, men det lär ju inte vara helt säkert att köra utan. Jag hade tillverkat ett nytt enkelt skydd över drevet, kanske av lite rör och hålborrad plåt?
- Jag tycker att HD:s ok och bromsskivor ser allmänt daterade ut, så jag skulle försökt hitta något som ser lättare och mer race-betonat ut.
Japp det blir ett öppet V&H-filter med skull cap.- Original luftburk måste bort. Den är touring.
Initialt lir det nog bara den ensamma runda hastighetsmätaren men hade tänkt leta upp dubbla runda små mätare så småningom.- Minimal hastighetsmätare och rund, klassisk varvräknare
Just my 2 cents,
jag tycker bara: och
Kommer följa tråden!
Kör på med det styret, däcken och en liten skärm. Helt klart orange.
Ett styre är en relativt liten peng så det blir att skaffa ett till och provmontera. Tyckte detta blev nästan lite "hög clipon" känsla vilket jag gillar men vi får se.
Eventuellt får bygget en andra iteration med andra (större) hjul och då är däcken oven läckra!
Tackar! Har itne bestämt hur jag ska bygga fästena till cutsen än. Hade varit snyggt att dälja raamen men då blir den väl låg... Håller med, då borde tanken följa med ner.
[/url]
Det hade varit grymt coolt att bygga bort oljetank och batteri. Har inte lyckats komma på hur jag ska kunna gömma det ännu. Ska verkligen ge det lite designtanke för det hade varit awesome. Har du sett nåt sånt bygge?
fyfasen! En sån här tråd gör att jag vill ha en tredje hoj - en sportster!
Vart hittar man 'wrinkle black'-lack att köpa så det matchar det fabrikslackade HD-delarna?
Coolt bygge! I stora drag så är de ju så där man SKA komponera en Sportster
Har en fråga om Wrinkel färgen vart handlar man den? och har den nåt
nr/namn?
Skulle göra sig fint på mina fula Sr fälgar
Tack /Tomas
Jävlar va tjusig! Helt klart i min smak!
Mer bilder tack!
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |