Gubbigt med solglasögon?

Gubbigt med solglasögon (istället för mörkt/spegel-visir)?

• Antal röstningar
    0

Valen

Pull Me Under
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hayabusa K4
Själv la jag mitt mörka visir på hyllan för en 7-8 år sedan. Kör med solglasögon & skiter fullständigt i "coolhets"-faktorn. Vad det nu är.

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Alltså, för mig är det inte coolhetsfaktorn som avgör. Jag tycker att det är oskönt med solglasögon i hjälmen - förutom att det är gubbigt. Hade jag öppen hjälm utan visir skulle jag såklart ha solglasögon men när det finns visir och synfältet blir bättre så ser jag ingen större anledning med tårta på tårta.

Oväntat jämnt: 39 JA och 35 NEJ just nu.

Last edited:

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Gubbigt va väl jävligt lindrigt. Packväskor centralstöd och gortex är ballare.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
KTM-klump är gubbigt :fakta
Själv har jag inte åkt med brillorna på men det kanske funkar bra. Har mörkt visir och på kvällen får man köra lugnt med visiret öppet om det är för illa.

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Prick 100 röster nu. 56 JA och 44 NEJ.

Helios

ketchup, stark senap, rostad lök
Gick med
11 Oct 2006
Hoj
Suzuki
Tycker solbrillor är ganska ok.
Velodrom sitter bra och ser väl ganska ok ut.

Däremot blev jag lite intresserad av hjälmen som Sam1 hade på Barkarby. Såg ut som värsta topgun-solvisiret på insidan av vanliga visiret. !?

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
Några olika
Personligen så stör jag mig mer på spegelglas. Det är lite som svart bokylla i fanér och ljusbrun skinnsoffa.

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Personligen så stör jag mig mer på spegelglas. Det är lite som svart bokylla i fanér och ljusbrun skinnsoffa.

Du menar svart fanerhylla, 28" luxor, stålrörsmöbler, lurvig ryamatta, svart skinnsoffa och en sådan samling med ölglas i vitrinskåpet? :D

/J

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Hahaha, missade den där kommentaren. Mörka tearoffs som jag har på min gamla hjälm ar jäkligt praktiskt. Man klarade en säsong på 200 kr (3 st) om man var försiktig med dem. Bara att rulla ihop och stoppa under kutsen. Däremot är SHOEIS visir jävligt bra, både genomskinligt och spegel är som bra glasögon.

Gubbigt va väl jävligt lindrigt. Packväskor centralstöd och gortex är ballare.

Frolomp

Busglad tvåbarnsfar
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
KTM 950 SM -06
Gubbigt eller ej!

Gubbigt är att ha marknadens bästa bakhjulshoj och prata om att man behöver koppla upp den på tvåan!!! ;-)

Personligen tycker jag att det är skönt med solbrillor+ klart visir alternativt min andra hjälm med inbyggt nedfällbart solvisir.

Då man glider runt i stan är det ju skönt att kunna hissa visiret och då ändå ha "solskydd"!! Fattar inte vad som skulle vara gubbigt med det!!?

Ha're gott alla och kör försiktigt!

/Jocke

Bifogat

• BADAZZ3.jpg
    BADAZZ3.jpg
    126 KB · Visningar: 41

Frolomp

Busglad tvåbarnsfar
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
KTM 950 SM -06
Säker på att du inte kör moppe?

Gula brillor kan jag nästan tycka är OK faktiskt. Att ha brillor under för att man ev/kanske/möjligen kan få nåt i visiret känns som att ha hängslen, livrem och flytväst. Jag har aldrig fått nåt i visret som gjort att jag inte ser nåt eller varit tvungen att stanna.

Händer mig faan varje tur från mitten på maj till mitten september! Vrid lite på ditt högra handtag så ska du se vad som händer!!

:-D

/Jocke

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Det är ju fan inte mitt fel att Mr Middleman Martinsson vägrar dra med dig för att träna. Det är alltid familjehögtider och fika på Styveplan som kommer emellan. Ledig på fredag så då ska det gasas.

Jag är fortfarande inte med på att ha både solglasögon och visir. Har man mörkt/spegel så slipper man peta in glasögon också. Den enda nackdelen är när det blir mörkt men då brukar jag inte köra normalt alt. så ska man bara ta sig hem.

PS. Har höghastighetstourat i 200-250 med R1:an och då är det nog visir som gäller och inte några Prada-solglasögon :tungan

Gubbigt är att ha marknadens bästa bakhjulshoj och prata om att man behöver koppla upp den på tvåan!!! ;-)

Last edited:

Sad Glad

Kolestrolet som täpper till dina artärer
Gick med
1 Feb 2005
Hoj
Ducati Multistrada 1000DS, Bimota DB2
Mörkt visir är snyggt men lite småkorkat. Det är drygt när nån måste åka hem när barnprogrammen börjar bara för att de har mörkt visir. Solglasögon fungerar bättre.

nattigruvan

Ny medlem
Gick med
13 May 2008
Hoj
2005, Yamaha, XT660X
Lägg ner. Solbrillor är gjutet. Varför gubbigt (för övrigt börjar du ju komma upp i gubbålder nicke)? Vill man känna fartvinden å samtidigt skippa flugorna på hornhinnan så e d klockers m brillor.

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Påpekande: jag kör inte med mörka tearoffs eller spegelvisir för posörfaktorn. Det är för solskydd. Är det inte sol har jag mitt ofärgade visir.

Mörkt visir är snyggt men lite småkorkat. Det är drygt när nån måste åka hem när barnprogrammen börjar bara för att de har mörkt visir. Solglasögon fungerar bättre.

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka