Jag har aldrig förstått varför det är så laddat med tröja utanpå skinnställ, vad förknippas det med eftersom det är så provocerande för en del?
För mig så retar jag mig på att ingen nånsin skulle erkänna att de tycker att det är en modegrej. Man försöker istälet framställa en sketen collegetröja som ett otroligt funktionsplagg som ger skydd för väder och vind i +200 km/h.
Nu är det bäst att ducka. Jag misstänker att den här tråden kan tappa fokus nu.
För mig så retar jag mig på att ingen nånsin skulle erkänna att de tycker att det är en modegrej.
Skinnställ över huvud taget är mode, vill man vara praktisk kan man köpa Gore Tex.
Jag har aldrig förstått varför det är så laddat med tröja utanpå skinnställ, vad förknippas det med eftersom det är så provocerande för en del?
Som att man skulle bli jättearg fall någon hade underställ.
Om det är varmt så kör jag med linne eller t-tröja under skinnstället, är det mindre varmt har jag underställ och är det kallt så har jag något utanpå också. Det kan vara en tröja eller jacka eller väst eller både och beroende på vad vädret tillåter. Jag har t.o.m haft regnkläder utanpå skinnställ, är det extra töntigt?
Ibland undrar jag om inte Swedie skulle behöva byta namn på sajten, det är liksom inte så mycket sporthoj kvar av Sporthoj.com
Eller iaf byta ut texten under SH-loggan till: "Här snackas det mest allt utom Sporthojar"
Solglasögon under visiret är ungefär lika fel som att åka bil med integralhjälm, visst kan det vara bra men man gör det inte.
Solglasögon under visiret är ungefär lika fel som att åka bil med integralhjälm, visst kan det vara bra men man gör det inte.
En liten observation - kan det vara så att de som inte insett det praktiska i det hela åker såpass obekväma hojar att man aldrig är mer än 2 mil från hemmet, och aldrig riskerar att åka längre sträckor landsväg i mörker?
Det är mest übertuffa bågar bland de som tycker det är gubbigt...
/J - som dessutom tycker hoodie över skinnställ ser förjävla patetiskt ut, det är moppefucko för mig det.
En liten observation - kan det vara så att de som inte insett det praktiska i det hela åker såpass obekväma hojar att man aldrig är mer än 2 mil från hemmet, och aldrig riskerar att åka längre sträckor landsväg i mörker?
Det är mest übertuffa bågar bland de som tycker det är gubbigt...
/J - som dessutom tycker hoodie över skinnställ ser förjävla patetiskt ut, det är moppefucko för mig det.
Enda gången jag har med mig dubbla visir i tankväskan är när jag långtourar. Det är mest för att det är skönt att klicka i ett nytt fräscht visir när det börjar bli tjockt med flugor och mygg.
Låter besvärligt. Ta med en liten fuktig mikrofiberduk i en plastpåse istället.
Tar ingen plats alls........
Min KTM 640 SM är übertuff
Jag förstår inte vad som är så praktiskt med att ha solglasögon i hjälmen. Ett extravisir har man instoppat innanför stället (runt sidan på magen, vid njurarna). Jag körde dagsetapper på 60+ mil på en CBR1000RR utan att märka av att visiret ligger där.
Jag undrar lite grann om vad som hänt om du åkt omkull med visiret innanför stället?? rätt stor risk för splitter eller andra skador där visiret pressats in i kroppen... ewww...
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|