håkan
Brumm brumm
Gym? lägg pengarna på nåt roligare! åk cross!!
håkan skrev:2659947Gym? lägg pengarna på nåt roligare! åk cross!!
håkan skrev:2659947Gym? lägg pengarna på nåt roligare! åk cross!!
Axxexs skrev:2659781Ett av dom senaste reportagen på motogp.com är ett där dom testar fysiken på 3 förare i 125GP. Bradley Smith fick rådet att lägga på sig 3-4kg.
http://www.motogp.com/en/motogp/motogp_news.htm?menu=news&news_id=18559&championship_id=1§ion=1
I Sverige görs liknande tester där SVEMO låter 10st unga lovande talanger i RR testa sig på Bosön där man ger dom hjälp att kunna förbättra sin fysik.
sandstream skrev:2659767Jag tänker inte röra en fena förrän efter nyår
Precis, det brukar vara trångt i spåret första veckan efter nyår, sen tunnas de ut ju närmre sommaren kommerdon_tomazo skrev:2661177Som alla andra.
Two stroke man skrev:2662034Läste precis i Bike snittvikten på en motoGP-gosse är 65kg, tyngst är så klart en tysk med 74kg. Och tydligen räcker 51kg skinn och ben för att framföra en motoGP-hoj i hyffsat tempo för det väger Pedrosa.
Så ut från gymmet och in i skogen med löpardojjerna på!
Tycker du ska köra mycket marklyft så du orkar lyfta upp hojen när du kört omkullGottis skrev:2658869Har börjat träna ordentligt nu igen lika bra
men nu är frågan vad ska man koncentrera sig på för muskel grupper framför allt inom RR var behöver man styrka och vart behöver man uthållighet
själv kör jag just nu mycket Ben och rygg/axlar
vad kör du och varför ??
Gottis skrev:2662044uppenbarligen så är det en synd att träna på gym om man sysslar med RR...
men antar att många av er lever i den tiden där gymmet är nått där man bara bygger feta muskler och blir stor och smidig som ett kylskåp
funkar inte riktigt så hos mej på pyramiden.
tror du inte jag prioterar kondis träning med löpning och kickboxning lr
kungko skrev:2662087skit i å träna...skillnaden blir att du får ta i lite mer otränad , värre än så är det inte...
sjä'lv sitter ja här å laddar med 4-6 slotts guld å ska upp vid nio å köra cross/endúro/fiddy runt tiohugget i morrn, va som händer med mig är att ja svettas lite mer, å risken att bli skitnödig vid olämpligt tidpunkt ökar, men är man i skogen så.....ja anser att man måste låta kroppen jobba lite själv, drick å låt kroppen jobba bort skiten du fått i dig så kan du göra annat...typ ha kul, å som nån sa sitt inte här å mästra andra, gör nått vettigt i stället...
sänghalmen e bäst träning,, !!!!!Gottis skrev:2658869Har börjat träna ordentligt nu igen lika bra
men nu är frågan vad ska man koncentrera sig på för muskel grupper framför allt inom RR var behöver man styrka och vart behöver man uthållighet
själv kör jag just nu mycket Ben och rygg/axlar
vad kör du och varför ??
flugan skrev:2666705Läste ngn artikel där det stod att underarmspump går att lindra genom att träna underarmsmuskulaturen med höga repetitioner. Bästa botet var dock en operation.
flykay76 skrev:2666810Jag körde cross på Ripabanan utanför Kristianstad i Söndags, jag har fortfarande grym träningsvärk i hela kroppen...
.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |