Hälsa eller ej?

unbi

Ny medlem
Gick med
14 May 2010
Ort
Stockholm
Hoj
cb600 -08 SVERT!
polishelikopter saftblandare uppåt

Varför varnar man för helikopter?

Jag har bara kört hoj i några veckor nu, mina observationer i hufvudstaden är väl att man generellt inte hälsar innanför tullarna, men när man hamnar på lite roligare vägar strax utanför så börjar folk hälsa.
 

biberaffe

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2010
Ort
Skellefteå
Hoj
Honda CBR 929 -00
Listan på sämsta hälsarna enligt mig:
1. Hd
2. Goldwing (hälsar inte på husbilar själv heller så)
3. Sporthojjar (trots att jag själv åker runt på en cbr929)

Det värsta jag vet är dock när man inte förrän efter man sträckt ut handen inser att det var en EU-moppe, dom kan ju vara så förvillande lika en mc framifrån ibland.

Annars tycker jag det är en självklarhet att man hälsar på alla, utom när jag var nere i göteborgstrakten och vissa knuttar såg så tuffa ut att jag inte vågade.. =)

Men hur gör ni på motorväg där man åker en bit bort från mötande fil?? Där måste jag erkänna att jag är dålig på att hälsa och brukar koncentrera mig på körningen istället...
 

sir-väs

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Sthlm
Hoj
-
Nuförtiden har jag lagt på mig nån tvångstanke att jag alltid måste hälsa på alla ambulanser, man vet aldrig när det är dax att bli hämtad av dessa killar och då är det bra att vara polare med dem.

Förövrigt tycker jag att det är trevligt med alla hälsningar.

*ASG*
jag trodde jag var ensam om att hälsa på ambulanser..
hälsar kanske inte för att jag tror jag kommer att behöva en, jag kör ju alltid rätt och bra, :gnissla men jag tycker de gör ett bra jobb för oss så tja varför inte..
 
Last edited:

Fuzaneko

馬鹿は死なな&#
Gick med
25 Nov 2009
Ort
Tjockhult
Hoj
Italiensk läckerhet... ja, hon läcker, därav namnet...
Varför varnar man för helikopter?

Jag har bara kört hoj i några veckor nu, mina observationer i hufvudstaden är väl att man generellt inte hälsar innanför tullarna, men när man hamnar på lite roligare vägar strax utanför så börjar folk hälsa.

Innanför tullarna har man fullt upp med att överleva, det har väl iofs hänt att man hälsat någon gång innanför tullarna också. Men framförallt finns det juh inte så överdrivet mycket att varna för i centrala tjockholm...
 

JakobTheOne

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2008
Ort
Solna
Hoj
Moto Guzzi Griso 850
Jag vet inte riktigt vad jag ska göra men det är lika bra att vara ärlig:
Gårdagens tur: allt var så bra rätt varv, sköna kurvor, livet lekte!
Påväg över ett backkrön ser jag en lykta torna upp sig, lägger ut handen lite snyggt och glider på, till min fasa passeras jag på min vänstersida av ett MOPPEFUCKO!
Skam, en känsla av orenhet sköljde över mig, men jag har nu insett att det helt enkelt är något jag får leva med.
Vad hade jag kunnat göra för att förhindra detta?
Sänka farten ...eller konstant helljus? ...inte köra på kurviga eller backiga vägar, kanske sluta köra helt och hållet? just nu är allt bara tomt... Tur att soppan nästan är slut och att jag inte orkar åka och tanka idag.
Hoppas det regnar imorgon.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Känns tarvligt när nån hälsar och man själv inte hinner få upp näven.... eller att man helt enkelt inte sett hälsningen förrän det är för sent.

Så om ni ser mig och jag inte hälsar så vet ni varför. Kikade förmodligen efter nåt annat :)
 

Cowbell

Glad Sommar!
Gick med
24 May 2009
Ort
Malmö
Hoj
2010 BMW F800r
Jag vet inte riktigt vad jag ska göra men det är lika bra att vara ärlig:
Gårdagens tur: allt var så bra rätt varv, sköna kurvor, livet lekte!
Påväg över ett backkrön ser jag en lykta torna upp sig, lägger ut handen lite snyggt och glider på, till min fasa passeras jag på min vänstersida av ett MOPPEFUCKO!
Skam, en känsla av orenhet.......* * * *
Broder! Starkt av dig att träda fram, samma hände mig i början på säsongen: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=222995

Det gör ont, jag vet, men det läker så småningom... hoppas jag! Numera kan jag åtminstone oftast sova hela nätter (med hjälp av kraftigt överdoserad hostmedicin) men vaknar ibland kallsvettig, kudden full av snor och tårar. Kämpa på!


* * * *........
Så om ni ser mig och jag inte hälsar så vet ni varför. Kikade förmodligen efter nåt annat :)
:tuttar...?
 

creare

Guest
Jag vet inte riktigt vad jag ska göra men det är lika bra att vara ärlig:
Gårdagens tur: allt var så bra rätt varv, sköna kurvor, livet lekte!
Påväg över ett backkrön ser jag en lykta torna upp sig, lägger ut handen lite snyggt och glider på, till min fasa passeras jag på min vänstersida av ett MOPPEFUCKO!
Skam, en känsla av orenhet sköljde över mig, men jag har nu insett att det helt enkelt är något jag får leva med.
Vad hade jag kunnat göra för att förhindra detta?
Sänka farten ...eller konstant helljus? ...inte köra på kurviga eller backiga vägar, kanske sluta köra helt och hållet? just nu är allt bara tomt... Tur att soppan nästan är slut och att jag inte orkar åka och tanka idag.
Hoppas det regnar imorgon.

Liknande hände mig igår. Jag sitter än idag och försöker gå igenom händelsen om & om, men jag kan verkligen inte förstå varför handen slank ut i vinkande form.. Stundtals är det svart när jag tänker tillbaka på händelsen.
Jag hälsade alltså på en moppe som övningskörde med en lärare bakom på även en egen moppe, 2 in a row.
Den där hostmedcinen hade jag gärna tagit några dunkar av.. :död:huvet:gnissla
 

R5+1

Guest
Listan på sämsta hälsarna enligt mig (...)
Va ut idag några mil. Blev hälsad på av offroad, sport, Harleys, japanska custom och motard. Men FAN inte av gubbar på touringmaskiner med (förmodligen) frugan bakpå. Vad är det med dom töntarna? Tror de hojen stegrar och skenar i diket för att de petar upp vänsterhanden en sekund?? :mad::huvet

Men hur gör ni på motorväg där man åker en bit bort från mötande fil?? Där måste jag erkänna att jag är dålig på att hälsa och brukar koncentrera mig på körningen istället...
När den här tråden precis varit uppe förra omgången blev jag hälsad på tamigfan överallt! Ytterst sällan under mina hojår har nån hälsat på motorvägen (tycker det är helt okej). Men nu vinkades det übertydligt och superglatt över räcken, förbi bilar och filer! :D

Känns tarvligt när nån hälsar och man själv inte hinner få upp näven.... eller att man helt enkelt inte sett hälsningen förrän det är för sent.
Så om ni ser mig och jag inte hälsar så vet ni varför.
Kanske var bl a dig jag mötte idag mellan Tullinge och Flempan. Tre hojar på raken som alla började hälsningen en nanosekund (japp! jag ser SÅ snabbt!) innan de försvann ur mitt periferiseende. :D

Innanför tullarna har man fullt upp med att överleva (...)
Skam, en känsla av orenhet sköljde över mig (...) Hoppas det regnar imorgon.
Broder! Starkt av dig att träda fram (...)Det gör ont, jag vet, men det läker så småningom... hoppas jag! Numera kan jag åtminstone oftast sova hela nätter (med hjälp av kraftigt överdoserad hostmedicin) men vaknar ibland kallsvettig, kudden full av snor och tårar. Kämpa på!
:rofl:rofl:rofl:rofl:rofl Ha ha ha! Ni e ju fan helt sjuka! :crash
 

Geggamoja

#13
Gick med
12 May 2009
Ort
Stone Island
Hoj
Ducati Fika Racer
Shit asså, vilka trådar som kan uppstå ur ren tristess! För det kan väl inte på allvar vara någon som ligger och gråter sig till sömns på nätterna för att någon inte hälsat? Eller någon som anser att det är ett stort problem att veta vilka man vågar vinkar åt?

Jag vinkar tamejfan tillbaka åt kärringarna som går över övergångsställ, är jag smutsig eller har jag brutit mot någon sporthoj-regel nu?! :D
 

kalle kaviar

Bannad
Gick med
12 Mar 2010
Ort
vällingby
Hoj
ZZR 1100
Shit asså, vilka trådar som kan uppstå ur ren tristess! För det kan väl inte på allvar vara någon som ligger och gråter sig till sömns på nätterna för att någon inte hälsat? Eller någon som anser att det är ett stort problem att veta vilka man vågar vinkar åt?

Jag vinkar tamejfan tillbaka åt kärringarna som går över övergångsställ, är jag smutsig eller har jag brutit mot någon sporthoj-regel nu?! :D

:tummenupp
 

MrSmooth

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2010
Ort
Norrköping
Hoj
Honda CB1000RA, -09
Shit asså, vilka trådar som kan uppstå ur ren tristess! För det kan väl inte på allvar vara någon som ligger och gråter sig till sömns på nätterna för att någon inte hälsat? Eller någon som anser att det är ett stort problem att veta vilka man vågar vinkar åt?

Jag vinkar tamejfan tillbaka åt kärringarna som går över övergångsställ, är jag smutsig eller har jag brutit mot någon sporthoj-regel nu?! :D

haha, den var spot on! Så jäkla bra så jag råkade klicka på dåligt! :yoparty
 

Cowbell

Glad Sommar!
Gick med
24 May 2009
Ort
Malmö
Hoj
2010 BMW F800r
Shit asså, vilka trådar som kan uppstå ur ren tristess! För det kan väl inte på allvar vara någon som ligger och gråter sig till sömns på nätterna för att någon inte hälsat? Eller någon som anser att det är ett stort problem att veta vilka man vågar vinkar åt?

Jag vinkar tamejfan tillbaka åt kärringarna som går över övergångsställ, är jag smutsig eller har jag brutit mot någon sporthoj-regel nu?! :D

Kärringar på övergångsställe: :tummenupp
Vuxen människa på EU-moppe: :ajjabajja
Gubbe i strut på veteranmoped: :tummenupp
Snorvalp utan livrem på skateboard: :ajjabajja
Veterantraktor utan störtbåge: :tummenupp
Skördetröska (modern, lerig): :ajjabajja

Listan kan visserligen vara längre än så, men det här funkar lite som pi: Det börjar med 3,14 men sen fortsätter det i all oändlighet. Förstår du nu?
:krama



Liknande hände mig igår. Jag sitter än idag och försöker gå igenom händelsen om & om, men jag kan verkligen inte förstå varför handen slank ut i vinkande form.. Stundtals är det svart när jag tänker tillbaka på händelsen.
Jag hälsade alltså på en moppe som övningskörde med en lärare bakom på även en egen moppe, 2 in a row.
Den där hostmedcinen hade jag gärna tagit några dunkar av.. :död:huvet:gnissla

Moppe... som... övningskörde... nämen snälla du... vad ska vi ta oss till... så mycket hostmedicin tror jag inte det finns i hela världen...!
Nu måste jag lägga mig, känner mig yr...
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Kärringar på övergångsställe: :tummenupp
Vuxen människa på EU-moppe: :ajjabajja
Gubbe i strut på veteranmoped: :tummenupp
Snorvalp utan livrem på skateboard: :ajjabajja
Veterantraktor utan störtbåge: :tummenupp
Skördetröska (modern, lerig): :ajjabajja

Listan kan visserligen vara längre än så, men det här funkar lite som pi: Det börjar med 3,14 men sen fortsätter det i all oändlighet. Förstår du nu?
:krama



Moppe... som... övningskörde... nämen snälla du... vad ska vi ta oss till... så mycket hostmedicin tror jag inte det finns i hela världen...!
Nu måste jag lägga mig, känner mig yr...

HAhaHA klockrent!

Jag tänkte bara kliva in i denna tråden för att säga; vinka åt alla andra motorcyklister.* Och om någon fått problem. Stanna och fråga om det behövs hjälp. Det gör jag, tänk va trevligt den dagen din mc dör i favoritkurvan..

* (hur jobbig är det din egocentriske jävel)


:fyllisar
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
HAhaHA klockrent!

Jag tänkte bara kliva in i denna tråden för att säga; vinka åt alla andra motorcyklister.* Och om någon fått problem. Stanna och fråga om det behövs hjälp. Det gör jag, tänk va trevligt den dagen din mc dör i favoritkurvan..

* (hur jobbig är det din egocentriske jävel)


:fyllisar

Jag stannar alltid vid en pajad mc och erbjuder heela min rygga med verktyg och min kunskap. Det är lika rolit varje gång. Tum-insexnycklarna passar inte :banana
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Jag stannar alltid vid en pajad mc och erbjuder heela min rygga med verktyg och min kunskap. Det är lika rolit varje gång. Tum-insexnycklarna passar inte :banana

Det brukar fungera ;) har nog tum på bakhjulsmuttern.. ingen mm funkar dit iaf.

Om inte annat borde din kunskap räcka ganska långt!:tummenupp
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top