Hälsa eller ej?

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Skulle vara kul och träffa en kråmsläde med apstyre och se ifall han vinkar, släpper han så hittar han nog inte tillbaks då armen domnat bort. Men än så länge har jag inte sett nån ute på de riktiga vägarna med apstyren.

Annars hälsar jag eller lyfter på framhjulet åt de flesta :) när jag träffar vissa kråmsläden så vinkar jag överdrivet så att de verkligen inte ska kunna låssas att de missade min vinkning. Vinkar och tutar även till vissa fotgängare, speciellt äldre personer så de ser oss som glada individer och inte bygger upp en negativ bild. Men än har jag inte lyckats tutlura nån:huvet

Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Ahem...ja? :D Du åker ju sådan mutterspridare, är skallig i stort sett, har garanterat minst ett mjäll-intyg och letar man så hittar man nog en bandana i garderoben. :hihi :D

:D
Inga mjällintyg, här körs alltid med hjälm, notera min avatartext :mattias
3 mm från Classes hårtrimmer är en bra och hjälmtålig frilla, dessutom slipper jag då gå till frisersalonger med putslustiga namn och i väntsoffan sitta och rysa åt egenföretagarens rosa nallar och tummade Hänt i vecket.

E du inte snäll så ska jag hälsa på dig din fan, när du är ute och kurvskrevar med dina andra märkessystrar med samma osexiga cylindervinkel som ett bokstöd. Då blir det inte kul på nästa saftkalas med ducatiklubben, när det kommer ut att du är tjenis med folk som kör ricktitt amrikanskt järn:arsele

- Jerker -

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2009
Hoj
Nej
Annars hälsar jag eller lyfter på framhjulet åt de flesta :) när jag träffar vissa kråmsläden så vinkar jag överdrivet så att de verkligen inte ska kunna låssas att de missade min vinkning.

Här snackar vi om personer som missat allt som hänt sedan 1955. Du skulle kunna kasta en atombomb på dem utan att de skulle märka ngt.

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Här snackar vi om personer som missat allt som hänt sedan 1955. Du skulle kunna kasta en atombomb på dem utan att de skulle märka ngt.

Jo sant, men man försöker i alla fall :)

Har en vän i malmö som åker på en kråmsläde, han undrade vad vi gjorde när vi åkte så långt så vi tog med han på en tripp där han skulle visa nåt kalkbrott lite utanför malmö, max 6mil tur och retur. När vi väl kom hem var han helt slut, det var hans första tur med hojen utanför malmös city haha. Måste ju vara så att de andra kråmslädarna känner nå liknande de är helt enkelt för trötta för att hälsa eller så nåt i det du skriver.

Dsg

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2008
Hoj
2009, Yamaha R6
håll alltid över 200kmh, får man inte en hälsning så får man ett finger eller en hyttande näve mot sig, bättre än ingenting alls=)

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
:D
Inga mjällintyg, här körs alltid med hjälm, notera min avatartext :mattias
3 mm från Classes hårtrimmer är en bra och hjälmtålig frilla, dessutom slipper jag då gå till frisersalonger med putslustiga namn och i väntsoffan sitta och rysa åt egenföretagarens rosa nallar och tummade Hänt i vecket.

E du inte snäll så ska jag hälsa på dig din fan, när du är ute och kurvskrevar med dina andra märkessystrar med samma osexiga cylindervinkel som ett bokstöd. Då blir det inte kul på nästa saftkalas med ducatiklubben, när det kommer ut att du är tjenis med folk som kör ricktitt amrikanskt järn:arsele

ASG - näfyfan, det ger du fan i, hElsa inte på, då blir man ju outad som HD-wannabee, och man har twin bara för att man vill vara lite badboy. :D

Rootofevil

Guru
Gick med
21 Mar 2009
Hoj
BMW S1000RR
Hälsade på en polis i morse igen. Han verkade nästan förvånad, men han hälsade tillbaks. :D

Hälsade på två MC-poliser igår som stod still vid rödljust vid Tegelbacken i Stockholm. Äldre dam och herre som såg ut att stå prata medan de väntade på grönt. Båda två såg riktigt glada ut och vinkade tillbaka :krama

Last edited:

Gnaget

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2007
Hoj
RSV Mille -02
I starten av min Mc karriär mötte jag ett 20 tal västbeprydda killar på motorcyklar med ett karaktäristik tuffande ljud. Själv åkte jag Kawa gpzr på den tiden. Startade att hälsa, men när jag kom mot de sista killarna så gav jag upp och var redigt förbannad för att ingen hälsade tillbaka. ( ditintills hade alla mc jag mött hälsat) Jag gav de sista två killarna det internationella fingret, hmm kanske inte nån bra idé då jag ser ett par bromslysen i backspegeln. Helvete hann jag tänka innan förnuftet tog överhanden och petade ner ett par hack i lådan och satte nog något form av rekord på resterande väg hem.

Nuförtiden har jag lagt på mig nån tvångstanke att jag alltid måste hälsa på alla ambulanser, man vet aldrig när det är dax att bli hämtad av dessa killar och då är det bra att vara polare med dem.

Förövrigt tycker jag att det är trevligt med alla hälsningar.

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
Nuförtiden har jag lagt på mig nån tvångstanke att jag alltid måste hälsa på alla ambulanser, man vet aldrig när det är dax att bli hämtad av dessa killar och då är det bra att vara polare med dem.

:rofl:rofl:rofl

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Hoj
Cagiva mito f 00
Vad är igentligen teckena för grusväg, vilt och polis/fartkontroll osv?

Kan ju va asbra o veta nu när hojen snart e ihopa och man ska börja övningsköra igen :)

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Vad är igentligen teckena för grusväg, vilt och polis/fartkontroll osv?

Kan ju va asbra o veta nu när hojen snart e ihopa och man ska börja övningsköra igen :)

Vedertaget tecken är väl handflatan horisontellt och upprepade rörelser ner-upp? Iaf för att signalera "sänk farten".

Adnil

Ny medlem
Gick med
2 Jan 2010
Hoj
-07, Moto Guzzi Bellagio
I starten av min Mc karriär mötte jag ett 20 tal västbeprydda killar på motorcyklar med ett karaktäristik tuffande ljud. Själv åkte jag Kawa gpzr på den tiden. Startade att hälsa, men när jag kom mot de sista killarna så gav jag upp och var redigt förbannad för att ingen hälsade tillbaka. ( ditintills hade alla mc jag mött hälsat) Jag gav de sista två killarna det internationella fingret, hmm kanske inte nån bra idé då jag ser ett par bromslysen i backspegeln. Helvete hann jag tänka innan förnuftet tog överhanden och petade ner ett par hack i lådan och satte nog något form av rekord på resterande väg hem.

Förövrigt tycker jag att det är trevligt med alla hälsningar.

Typiskt Gnaget!!.....kaxiga och sen pringa :tungan....hehehe

Cowbell

Glad Sommar!
Gick med
24 May 2009
Hoj
2010 BMW F800r
Yes!! Här hälsas bara efter strikta etiska principer. http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=4718695#post4718695

Fö så är det ju lite lurigt att hälsa på sporthojar, mitt i handrörelsen så kan det ju säga poff, så är sporthojen plötsligt försäkringärende: inlöst, upplöst och borta.

Tycker det känns så förnedrande att plötsligt sitta där med handen höjd till hälsning rakt ut mot tomma intet :confused:
:rofl

Tittar in i tråden och säger :hej

vad e det som e så speciellt o vinka när man möter en mc?? hälsa ni på alla ni möter i bil?? nä trodde inte.

E väl en "allt lungt bara brassa på" vinkning man gör :)

tycker själv det känns bra när man möter en hoj på landsvägen som vinkar snällt, då vet man (hoppas jag?) att vägen är fri från oväntade faror och farbror blå

Har tyvärr glömt varför jag citerade dom flesta av inläggen, tänkte antagligen skriva något festligt, fast tog en extra konjagare och går och lägger mig istället.

:hej:fyllisar

Stuntman

Stunt Edition
Gick med
25 Nov 2006
Hoj
SECRET STUNT EDITION(S)
Verkar som att det finns många tomtar här på SH:D. Vinkade till två släden och de vinkade tillbaka, mötte sedan fyra till och DE vinkade först:tummenupp

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024