Jag hälsade på en idag och han hälsade tillbaks.Jag har aldrig hälsat på en MC-snut. Vill inte att det ska uppfattas som fjäsk, kanske ska ändra uppfattning om detta? Brukar de hälsa tillbaka?
Hm, det där var ju intressant. Har inte tänkt på det. Men jag har ändå varnat för snutar åt andra hojister genom att veva med fingret i luften som för att imitera saftblandaren (som de ju ersatt med tetrapack numer...).
Undrar hur man skulle varna för grus i kurvan. Sakta farten-tecknet kanske?
Blir så jävla less på hälsandet..
Åkte långtur häromveckan och hälsade mot ca. 100 hojar, fick hej tillbaka från max tio. Dessa tio var uteslutande sportisar.
Vinkade på en hel karavan med gubbjävlar på fyrtioårskris-parad men inte en jävel vinkade tillbaka.
Vinkade på en moppe, han vinkade iallafall tillbaka
Jag blir trött i armen av allt bakåtvinkande
Jag hälsar på allt utom mopeder och scooters(-rar?) - vi tillhör ju en utrotningshotad art vi på 2 hjul...bara trevligt att känna lite gemenskap.
Krompråmar med wannabee-gangstas' i sedvanligt fräsig standard-outfit med getskägg, skinnväst och mjäll-certifikat är absolut sämst på att hälsa, efter det är de vanliga weekend-warrior-fräsarna på sina nya kromslädar som är nästan lika dåliga de på att heja.
Av de hojåkare man stött på är det överlägset just denna grupp som är mest tykna (i brist på bättre ord, jYrgen undantaget dock)...
Såna där tekniskt okunniga grottmongon med isternacke, döskalle-bandana och dörrvaktsjobb. Som far runt på nya köpe-harleys med gapiga örnen-system monterat av HD-butiken och drar full muff vid vartenda rödljus på götgatan, som inte ens kan fixa en service på hojen själva? De där är ju inga riktiga HD-entusiaster. Såna ska man inte hälsa på.
Riktiga HD-gubbar är typ såna som gubbarna i Sofia Hogs. Som tom stått emot HA:s sverige-modellen och har kvar sin logga oförändrad. Såna där goa gubbar som ser ut som Greatful Deads Jerry García, som kör televerkardutte på vintern och som på sommaren kan dra isär hela växellådan på sin gamla shovelhead-chopper och rikta en konstrande skiftgaffel på en motorvägsrastplats i Tyskland.
Såna HD.gubbar brukar hälsa, och ger de ngn gång fan i att hälsa på mig så gör de rätt i det, de är ju faktiskt bikers till skillnad från oss kontorsmuppar
Det har inget med hälsningar att göra utan varningar. Går inte runt på stan och hälsar på alla som har mörka kläder och hoppas att vi har något gemensamt.rätt snällt att varna för Grus, polis etc. har själv blivigt räddad va mc "kompisar" när snuten stod runt krönet
Det är ju precis det jag menar!! Det är de i nedre stycket jag kallar riktiga bikers. De andra är posörer! Inte ens det, de valde mellan Virago och Sportster för de tyckte de var likvärdiga hojar, valet föll på den senare för i priset ingick läderväskor! De kommer alltid va lyckligt ovetande om hur töntiga de ter sig.
Fasen Jörgen, när jag äntligen har råd med min dröm-Harley får du hjälpa mig hitta delarna. Jag har tyvärr tappat kontakten med mina gamla bekanta inom området, men drömmen om ett eget bygge lever!
Ledsen att förstöra dina fördomar, han är kanadensare
Hälsar på de flesta.
Bara dom hälsar först
vad e det som e så speciellt o vinka när man möter en mc?? hälsa ni på alla ni möter i bil?? nä trodde inte.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|