Hälsar du?

Loccone

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Mar 2008
Hoj
MT-09
I fjol hälsade jag på en snubbe på en sportster.
Jag stod still på anslutande väg och väntade på att få köra ut när han kommer glidande.
Jag drog upp handen för att hälsa men det blev nästan som en hitlerhälsning, och jag hade min reflexväst på mig.
Snubben blev antagligen distraherad av min plötsliga hälsning, han kollade på mig och ”glömde bort” att vägen svängde.
Han brakade ner i diket och vidare rakt ut på stubbåkern.
Det slutade bra och jag hjälpte honom upp ur diket med mc:n igen. (En sportster är rätt tung när man ska bubba och putta ibland grästuvor upp ur ett dike)
Nåja, han och jag kom i alla fall vidare åt varsitt håll.
Efter det brukar jag hälsa lite mer diskret.

:rofl :rofl :rofl :rofl :rofl

Last edited:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Sluta fåna er nu. sannolikt så är det då och då ni så glättigt vinkar till "underlivsconny" 48 år från Jakan som försöker få till det med sin 12-åriga dotters kompisar i egenskap av scoutledare hos gruppen "ollonborren" som just lärt sig dubbelt halvslag kring annans part. Vasskani morsa på honom för?:mad:

Jag vinkar inte, Jag ser ut som en känslo kall midnattsriddare :nightrider

Gröön

Trivs på banan!
Gick med
20 Nov 2006
Hoj
Triumph Daytona 675 -08 Banhoj, GSX-R 750 Banhoj
"Hälsar på allt över 125 cc":va

Fast än jag kör 125:a så hälsar alltid folk på mig både kromslädar o sporthojar, även om visa sportisar pressar så får de ut en hand i fartviden.

Det jag hatar med 125cc tvi-takt är när man glider runt i nån liten by så kollar alla på en som det vore en moppe, o kom nu inte o säg att det är en moppe:mad: Fast snart så slipper man det...:)

frostah

Gatukändis!
Gick med
19 Mar 2008
Hoj
Ingen för tillfället, jävla bajs :(
Jag hälsar på alla utom de där konstiga typerna med något tryck på ryggen som står något med hells angels, vad nu en sådan är.

Jag vinkar med båda händerna är och viftar som en galning för att jag är så gllaaaaad att jag kör motorcykel! WOHOO

Obildbar

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2007
Hoj
2000, Yamaha, YZF1000R Thunderace
Kör sport:yoparty och hejjar på alla, har dock erfarenhet av att customåkare mer ofta än andra inte hejjar tillbaka... Vissa verkar tycka att man bara hälsar på dom som kör samma sorts hoj som man gör själv...

Speedy

Potatoesmc.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR1000 -06, svart, snabb
Jag kör ju med överdragströja över stället, ofta med kompisar med likadana tröjor men jag tycker nog vi är duktiga på att hälsa om inte vänsterhanden behövs för att bromsa...
Bästa hittills var nog när jag i god (70-väg, jag höll typ 68 + 130) fart och knät i backen morsar på en mötande hoj, såg hans ansiktsuttryck samtidigt som jag insåg att han hade blåa extraljus... Hälsade dock inte på hans kollega 2 kurvor bort då jag hade kopplat in warpspeed!:D

Fredrik:)

MrGangsta

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2005
Hoj
Aprilia RS 125 - 07
När jag hälsar släpper jag styret med bägge händerna o slår mig mot bröstet som om jag vore en apa

SE

Snart jul igen.
Gick med
17 Aug 2006
Hoj
ER6n 07
Hahaha, det hade varit nåt, att hälsa som en gorilla! :D :D

Jag hälsar också på alla typ, och i stort sätt alla hälsar tillbaka. Är ju trevligt tycker jag, gemenskap är najs.

Mr THÖRN

Ja,, ärkemongo det är fan sant!!
Gick med
14 Aug 2006
Hoj
aRR !!!!11
Jag kör ju med överdragströja över stället, ofta med kompisar med likadana tröjor men jag tycker nog vi är duktiga på att hälsa om inte vänsterhanden behövs för att bromsa...
Bästa hittills var nog när jag i god (70-väg, jag höll typ 68 + 130) fart och knät i backen morsar på en mötande hoj, såg hans ansiktsuttryck samtidigt som jag insåg att han hade blåa extraljus... Hälsade dock inte på hans kollega 2 kurvor bort då jag hade kopplat in warpspeed!:D

Fredrik:)

Bromsar me vänsterhanden?? :D
Jag hälsar på allt!!

h@lle

Ny medlem
Gick med
7 Jun 2007
Hoj
Kawasaki ZX12R
vi e hojbröder allihopa och ska stå på oss för vårt gemensamme intresse! klart vi ska hälsa!

jag hälsar alltid och på alla! oavsett motorcykel, det e hojkörandet vi har som intresse inte vilken motocykel man kör!

Rymding

grön på mc.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2002 Kawasaki ZR-7S + 1991 Honda Dominator NX-250 + 2002 Kawasaki ZX-6R 636
Hejar på alla som man kan vara säker inte är en moppe vilket gör att man kan missa nån vespa, motard och 125a.

Dock är det intressant hur folk hejar tillbaka beroende på vilken hoj jag kör. Med ninjan så blir nästan svarsprocenten 100 på sporthojar. De är inte så benägna att heja på ZR-7S. Ungefär som glidarna. Jämnast är de riktigt utpräglade touringnissarna. De hejar t.o.m. på Hondan innan jag hinner. Det intressantaste är om man undatar vissa skinvästar att väldigt många glidare skiner upp och hejar om man hejar på dom ifrån Ninjan.

Alla är vi hojåkare oavsett vilken kroppsdel som åker först.

vajb

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Hoj
Z1000 2010
Hejar på det mesta, undantaget vespor o moppar, då får man ju veva med handen för jämnan. Man kan väl säga att man hejar på alla som glider omkring i riktiga hojkläder, skinn/allväder.

I Sundsvallstrakten hejar de flesta, undantaget några sporthojar som kör MotoGP samt några glidare som inte väntar sig att nån med plastkåpa hejar och inte hinner heja tillbaka, eller dagdrömmer/skiter i det.

Zozzy

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
Kawasaki zx9r -98, Suzuki LT 50 -95:a
Klart man hälsar på alla med hoj.. kvittar vilken typ!

Kan bara hålla med jag å!:tummenupp Men när nån inte hälsar tebaks blir jag bannad å ger fan i å hälsa på nästkommande två tre hojjar i ren protest:yoparty Big trouble in little china.....:tummenupp

Rappe

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2007
Hoj
Yamaha&Kawasaki
Gammalt. Men glidare hälsar inte för dom måste ha båda händerna på styret annars blir det så här:D

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...