I fjol hälsade jag på en snubbe på en sportster.
Jag stod still på anslutande väg och väntade på att få köra ut när han kommer glidande.
Jag drog upp handen för att hälsa men det blev nästan som en hitlerhälsning, och jag hade min reflexväst på mig.
Snubben blev antagligen distraherad av min plötsliga hälsning, han kollade på mig och ”glömde bort” att vägen svängde.
Han brakade ner i diket och vidare rakt ut på stubbåkern.
Det slutade bra och jag hjälpte honom upp ur diket med mc:n igen. (En sportster är rätt tung när man ska bubba och putta ibland grästuvor upp ur ett dike)
Nåja, han och jag kom i alla fall vidare åt varsitt håll.
Efter det brukar jag hälsa lite mer diskret.
Jag hälsar oftast, men släpper sällan eller aldrig styret. En nick funkar utmärkt, eller att lyfta fingrarna på vänsterhanden.är det möjligt att släppa styret så hälsar jag
Jag kör ju med överdragströja över stället, ofta med kompisar med likadana tröjor men jag tycker nog vi är duktiga på att hälsa om inte vänsterhanden behövs för att bromsa...
Bästa hittills var nog när jag i god (70-väg, jag höll typ 68 + 130) fart och knät i backen morsar på en mötande hoj, såg hans ansiktsuttryck samtidigt som jag insåg att han hade blåa extraljus... Hälsade dock inte på hans kollega 2 kurvor bort då jag hade kopplat in warpspeed!
Fredrik
Klart man hälsar på alla med hoj.. kvittar vilken typ!
Klart man hälsar på alla med hoj.. kvittar vilken typ!
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|