Hälsar du?

Boatdrinks

www.Bombrepa.se
Gick med
25 Dec 2007
Hoj
Fet-Grisen, 1800cc vansinne
Jag hälsar nästan alltid. De som är roligast att hälsa på är de som kör gullwinge eller HD-vaddennuheter, med jätte-frontkåpa. När de väl hälsar tebax så måste de hissa upp armen som ett periskop för att man skall se handen:D

Hellfireclub

I'm a cowboy, on a steel horse i ride.
Gick med
14 Oct 2007
Hoj
KTM Super Duke 1290 GT
Självklart...

Det är väl självklart att man hälsar! I alla fall i den mån situationen medger och man är inte upptagen med båda händerna på styret. De flesta är trevliga och hälsar tillbaka.

Med ett undantag. Customåkare. Väldigt sällan de hälsar tillbaka, kanske en av tio. Förstår inte riktigt varför. Kör man på en öde landsväg och det enda man möter på 20-30 minuter är någon form av krompråm blir man lite purken/ledsen om folk inte vinkar tillbaka.

Men det kanske handlar om att de blir så förvånade av avundsjuka att en MC kan vara så snygg och gå så fort och ligga så mycket i kurvan att de helt enkelt glömmer bort att man kan lyfta på handen lite...

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Samma här...inkluderar även en del moppar....men de hälsar sällan tebax, de blir väl lite ställda att en MC-förare hälsar på dem..

de är för unga.. de kommer när de blir lite äldre å får köra 125a ;)

Romi34

Äntligen hoj igen
Gick med
15 May 2007
Hoj
Kawasaki ZZR 1400-07
Faan , det är ju skitkul att hälsa på motorcycklister. Jag har dock gått ett steg längre , jag hälsar på ALLA , bilister , gående efter vägen mm.
Jag har så kul nu när jag kör mc. Prova ni också.
Har lärt mig att ständigt köra med bara en hand på styret.

daneel

Rostig...
Gick med
9 Jul 2005
Hoj
Benelli 1130 TNT
Hälsar som oftast.. Men det börjar bli jobbigt att räcka ut handen när man närmar sig 250 blås, speciellt när man har dasslock till händer som jag :tummenupp

Ingolf

3% invalid
Gick med
25 Oct 2007
Hoj
GSX250 -80 Bobber, XS400 -82 Bobber.
hälsar på allt sålänge jag inte är mitt i en tajt kurva. tom på mopeder då å då ;)

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
en mc -snutte jag hälsa på såg grymt förvånad ut å hälsa tillbaka..

man kunde nästan se på honom hur ställd han blev trotts att korvätar hjälmen var nerfälld.

Brukar också hälsa på dom! kan man bjuda på.. kanske dom blir lite gladare :)

Ric

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2006
Hoj
-
Klart man :hej Fransvästarna hälsar oftast, men däremot honda piloterna verkar ha lite svårt att slänga ut armen. Verkar vara lite griniga varför har jag ingen aning om:D Men värst av värst är ju ändå alla duccatister, kanske 1/10 hälsar orsaken kan vara att dom helt enkelt blir ifrånkörda titt som tätt. Och kanske inte har lika kul som vi helt enkelt:D

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Hälsar på MC-förare oavsett vad de kör..

Hälsar inte på moppefuckon, mest beroende på att jag bor nära en skola och isf skulle få köra omkring mest hela tiden med minst en arm i luften.

Sportster

315:405= gött ljud
Gick med
26 Mar 2006
Hoj
Sportster
Fattar inte vitsen med att heja.. tidigt på sessongen vinkar dom flesta med på armar och ben som en sprattel gubbe som aldrig sett en hoj tidigare, nu när man möter fler o fler blir det ganska fånigt att vinka på alla mötande även på motorvägar och leder med mitt räcken mm. Kommer man nära så man nästan har ögon kontakt brukar jag heja men inte alltid beroende på humör och konsentration på uppgiften. Avensjukan förstår jag inte riktigt vad en del menar, sporthoj vs Harley. Dom flesta som kör sådana hojar som är dubbelt så dyra har ganska ordnad ekonomi och kan om han vill säker köpa tre sporthojar, och om man tar min sportster som är trimmad för mer pengar en vad många sporthojar kostar och har mer hk/nm en dom flesta. varför skulle jag vara avensjuk? jag har den och bygger på för jag gillar det och kör på gatan. Nu gillar jag faktiskt sporthojar med men jag kan inte förstå varför man kränger på sig tajta skinställ med puckar på allmänväg. När jag såg filmen Driven med Sylvester Stallon köra med formelbilarna på stan skämdes jag nästan över hur lågt man kan sjunka. Lite så känner jag också över er som har era idoler på race banan. Tillbaka till hejandet så vet jag att alla oavsett hojtyps intresse är mycket trevliga "i bastun är vi alla lika" som ordspråket säger men jag kommer ändå bara heja när jag har lust och är på det humöret.

Jerkoffalot

jaha det va det ja.
Gick med
8 Oct 2007
Hoj
Retta 01 inte i delar :-)
Hälsar så ofta jag kan helst hela tiden:tummenupp gillar gemenskapen:) likadant med buss vi hälsar på varandra med men det finns tjurskallar även där som inte vill hälsa:crash :ajjabajja :jäs

frostah

Gatukändis!
Gick med
19 Mar 2008
Hoj
Ingen för tillfället, jävla bajs :(
Fattar inte vitsen med att heja.. tidigt på sessongen vinkar dom flesta med på armar och ben som en sprattel gubbe som aldrig sett en hoj tidigare, nu när man möter fler o fler blir det ganska fånigt att vinka på alla mötande även på motorvägar och leder med mitt räcken mm. Kommer man nära så man nästan har ögon kontakt brukar jag heja men inte alltid beroende på humör och konsentration på uppgiften. Avensjukan förstår jag inte riktigt vad en del menar, sporthoj vs Harley. Dom flesta som kör sådana hojar som är dubbelt så dyra har ganska ordnad ekonomi och kan om han vill säker köpa tre sporthojar, och om man tar min sportster som är trimmad för mer pengar en vad många sporthojar kostar och har mer hk/nm en dom flesta. varför skulle jag vara avensjuk? jag har den och bygger på för jag gillar det och kör på gatan. Nu gillar jag faktiskt sporthojar med men jag kan inte förstå varför man kränger på sig tajta skinställ med puckar på allmänväg. När jag såg filmen Driven med Sylvester Stallon köra med formelbilarna på stan skämdes jag nästan över hur lågt man kan sjunka. Lite så känner jag också över er som har era idoler på race banan. Tillbaka till hejandet så vet jag att alla oavsett hojtyps intresse är mycket trevliga "i bastun är vi alla lika" som ordspråket säger men jag kommer ändå bara heja när jag har lust och är på det humöret.

och då vet vi varför inte hd knuttar hälsar.:rolleyes:

daneel

Rostig...
Gick med
9 Jul 2005
Hoj
Benelli 1130 TNT

Nää, men ja 'e inte bitter :tungan

Sportster

315:405= gött ljud
Gick med
26 Mar 2006
Hoj
Sportster
och då vet vi varför inte hd knuttar hälsar.:rolleyes:

Nja.. kan inte svara för andra men jag tror snarare att det beror på att genom snitts knutten kör 281 mil och är så lycklig att han måste heja på alla för det är en höjd punkt att äntligen få köra några mil med sin hoj. Dom som kör lite längre och använder sina hojar som fortskaffningsmedel samt bruks hoj orkar inte heja på alla..

AsuddenBurstOf

Icke Medlem
Gick med
4 Oct 2007
Hoj
1989
Hälsnigens ur mening

Jag trodde en vink betydde 'fri väg' (inga hinder, eller lagmän) Så får jag ingen hälsning (vid ögonkontakts-avstånds-möte) så saktar jag ner eller höjjer uppmärksamheten. //

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin