GSXR1100R
The older i get the faster i was
Its alive againMattias är en numera krokig Aprilia som bor på landet. Sandstream är en trevlig kille som också bor på landet, men inte på samma ställe.
Edit: Återuppliva inte den här tråden!
Its alive againMattias är en numera krokig Aprilia som bor på landet. Sandstream är en trevlig kille som också bor på landet, men inte på samma ställe.
Edit: Återuppliva inte den här tråden!
OH NO!!!Its alive again
Men för h-vete Gustav, det här är SH så du måste hitta någon i tråden som skrivit att man ska knipa runt tanken och kasta Rossis citat i ansiktet på honom/henne. Att bara lägga in citatet kommer inte få inläggen att haglaDags att säga åt Rossi att knipa lite med benen istället för att vingla med benet. Skulle gå fortare då.
Självklart kommer det att gå fortare om han kniper med benen, Rossi säger själv att han hänger ut det för att kunna bromsa hårdare dvs. köra långsammareDags att säga åt Rossi att knipa lite med benen istället för att vingla med benet. Skulle gå fortare då.
Självklart kommer det att gå fortare om han kniper med benen, Rossi säger själv att han hänger ut det för att kunna bromsa hårdare dvs. köra långsammare
Orkar inte leta, dessutom var det inte den här tråden jag tänkte på.Men för h-vete Gustav, det här är SH så du måste hitta någon i tråden som skrivit att man ska knipa runt tanken och kasta Rossis citat i ansiktet på honom/henne. Att bara lägga in citatet kommer inte få inläggen att hagla
(Om jag tidigare i tråden skrivit att man ska knipa runt tanken så ska ni veta att jag tog tillbaka det för ett par veckor sedan, jag svär....)
Dags att säga åt Rossi att knipa lite med benen istället för att vingla med benet. Skulle gå fortare då.
Fast titta på racet och läs Rossis kommentarer så ser du att han är en ganska bra bit från det du skriver i inlägget du refererar till.Nice bait by Micke...
Jösses... detta var ju med redan på sidan 3 i denna tråd!
Punkt 1 i inlägg 41
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=3281297&postcount=41
Jo då det var nog 100% öppen trottel för båda...
Här samma kurva med Hayden!
Man har ju framförallt minskat motorvolymen från 990 till 800 cc och det gör säkert sitt för körstilen.jag har inte kollat på MotoGP på typ 3-4 år, och såg det senaste racet. Jag märker en tydlig skillnad på hur det såg ut för några år sen. Folk hänger inte ut röven lika mycket, försöker inte ligga och slicka asfalten med knäet, och så e det det där nya med bensträckaren. Antingen är det däck, chassi och styrgeometri som har blivit bättre eller så har man ändrat stil lite.
Minimivikten för en 4-cylindrig MotoGP-hoj är 148 Kg och den var ett par kilo lägre för 990-hojarna.AHA, det visste jag inte. Det kanske förklarar saken till viss del, du har ju mindre centrifugalkrafter att motverka, därför behöver du inte hänga röv lika mycket. Ifs vad kan viktskillnaden vara ?
jag har inte kollat på MotoGP på typ 3-4 år, och såg det senaste racet. Jag märker en tydlig skillnad på hur det såg ut för några år sen. Folk hänger inte ut röven lika mycket, försöker inte ligga och slicka asfalten med knäet, och så e det det där nya med bensträckaren. Antingen är det däck, chassi och styrgeometri som har blivit bättre eller så har man ändrat stil lite.
Sedan de gick till 800cc har det ju blivit mer svepande kurvor och högre kurvahstighet. När de körde 990 så tjänade man på att bromsa ner, vända så fort som möjligt och utnyttja effekten för att accelerera ut så rakt som möjligt.Mmm... Håller med... förrut var det långa svepande (runda) kurvor som gällde. Nu är det mer stetsiga. Så mycket raksträcka så mycket i stället för genomhög kurvhastighet verkar det som. Blir väl lite mer defensivt då också kan man tänka. Svårare att bromsa sig förbi in i en kurva.
Vad jag hört så är hänga ut benet för att balansera upp hojen för att kunna bromsa hårdare under längre tid innan fullt nerlägg sker.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|