Robz
Guest
EDIT - vadå första inlägget (se R2 i nästa inlägg) :
Vet inte ens hur jag hamnade här... eller varför jag svarar på en gammal tråd, men massor av konstiga fel uppenbarar sig i tråden!
1. GP förarna släpper INNERfoten, för att i inbromsningen motverka centrifugalEFFEKTEN (ej kraften) som vill vrida bakhjulet utåt vid broms i sväng.
2. Trycket skall ligga på YTTERpinnen och tanken, innerpinnen skall knappt ha vikt - detta ger en stabilare hoj, bättre fjädringsförmåga och mindre risk att halka av innerpinnen o därmed vurpa i svängen.
3. Kroppen skall in med Vä-axel först i Vä-sväng o tvärtom
4. Ytterarmen skall nudda tanken (om man är osäker på hänget) - dock skall den ej läggas an hårt, hojjen måste kunna jobba "fritt".
5. Skrapknät skall inte "ut" utan framåt. (posörskrap kan framkallas med "knä UT", i Voxtorps-rondellen vid -2° o kalla sunke-däck på en GSXR1100R från -64 i en tidig April (ej jag) )
/En som vet hur man bör göra, men tränar på allt ovanför
/EDITTeknikfixerad som man är så sitter jag o tittar på hur dom gör i motogp.
Det jag undrar över är att dom flesta hänger utan stöd av knät-benet mot tanken. Det ser tom. ut som vissa har foten i luften.
Många använder inte armen mot tanken som stöd heller. Var tar dom stöd? enbart inre fotpinnen?
Själv skulle jag nog ramla av om jag provade samma sak.
Är det så mkt sämre att ta stöd högt upp på hojen att man inte använder sig av den tekniken av den anledningen? Vad tror ni? hur gör ni?
Vet inte ens hur jag hamnade här... eller varför jag svarar på en gammal tråd, men massor av konstiga fel uppenbarar sig i tråden!
1. GP förarna släpper INNERfoten, för att i inbromsningen motverka centrifugalEFFEKTEN (ej kraften) som vill vrida bakhjulet utåt vid broms i sväng.
2. Trycket skall ligga på YTTERpinnen och tanken, innerpinnen skall knappt ha vikt - detta ger en stabilare hoj, bättre fjädringsförmåga och mindre risk att halka av innerpinnen o därmed vurpa i svängen.
3. Kroppen skall in med Vä-axel först i Vä-sväng o tvärtom
4. Ytterarmen skall nudda tanken (om man är osäker på hänget) - dock skall den ej läggas an hårt, hojjen måste kunna jobba "fritt".
5. Skrapknät skall inte "ut" utan framåt. (posörskrap kan framkallas med "knä UT", i Voxtorps-rondellen vid -2° o kalla sunke-däck på en GSXR1100R från -64 i en tidig April (ej jag) )
/En som vet hur man bör göra, men tränar på allt ovanför
Last edited: