Här snackar vi aktier.

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Vilken nätmäklare ska man använda om man vill kunna göra många små köp och inte vill drabbas av höga courtageavgifter?

sportarn

Team Gasar tills det rasar!
Gick med
20 Apr 2004
Hoj
Yamaha R1-00 *såld*
sgtpepper skrev:
Vilken nätmäklare ska man använda om man vill kunna göra många små köp och inte vill drabbas av höga courtageavgifter?
Nordnet är billigast med 9 kr/köp vid köp för småsummor. Själv använder jag avanza och tycker det är bra.

sportarn

Gick med
20 Apr 2004
Hoj
Yamaha R1-00 *såld*
micke70 skrev:
brukar köpa aktier som har gått ner 10% eller mer för 100 000 går alltid upp 5% dagen efter
Gjorde oxå så ett tag, men det är ju inte alltid säkert att göra så. De kan ju fortsätta ner ett tag till beroende på vad som utlöst den kraftiga nedgången.

sportarn

Gick med
20 Apr 2004
Hoj
Yamaha R1-00 *såld*
Thundercat skrev:
Har sålt av de mesta av mina Ericsson. Har Cisl och West siberian resources tillsammans med en polare. Vi köpte cisl när de låg i 6 öre/st och nu är de värda 20 öre/st (har varit uppe i 22 under veckan). Ganska bra vinst på dem.

Snart dags att köpa i något nytt bolag. Några tips?
För tillfället har jag inget bra tips. Har haft alldeles för mycket i skolan för att hängt med i aktiemarknaden senaste veckorna.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
sportarn skrev:
...alldeles för mycket i skolan för att hängt med i aktiemarknaden senaste veckorna.
Haha, precis vad vi behöver :D

sgtpepper

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
sportarn skrev:
Nordnet är billigast med 9 kr/köp vid köp för småsummor. Själv använder jag avanza och tycker det är bra.
På Nordnet.se så står det i deras prislista att aktier på Stockholmsbörsen kostar "0,12%/min 99 kr". Det tolkar jag som att minimicourtaget är på 99 kr/köp?

sportarn

Gick med
20 Apr 2004
Hoj
Yamaha R1-00 *såld*
sgtpepper skrev:
På Nordnet.se så står det i deras prislista att aktier på Stockholmsbörsen kostar "0,12%/min 99 kr". Det tolkar jag som att minimicourtaget är på 99 kr/köp?
Fel av mig det var aktiedirekt som har 9 kr. Ursäkta.

sportarn

Gick med
20 Apr 2004
Hoj
Yamaha R1-00 *såld*
Bingo skrev:
Haha, precis vad vi behöver :D
:va Hänger jag inte riktigt med. Hoppas inte att ni litar på att jag ska komma med en massa tips hela tiden. Jag vågar inte tipsa allt för mycket med risk för att ha fel. Kan bli väldigt mycket sura miner i så fall.

sgtpepper

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
sportarn skrev:
Fel av mig det var aktiedirekt som har 9 kr. Ursäkta.
Ok, tackar! Är det någon som använder aktiedirekt.se och kan säga något om deras tjänst? Ris eller ros?

sportarn

Gick med
20 Apr 2004
Hoj
Yamaha R1-00 *såld*
sgtpepper skrev:
Ok, tackar! Är det någon som använder aktiedirekt.se och kan säga något om deras tjänst? Ris eller ros?
Har en polare som använder deras tjänst och han är helnöjd. De kanske inte har lika avancerade analyser som de lite dyrare, men enklare uträkningar o allt som behövs finns med så jag rekommenderar det när man gör inköp för mellan 1000 och 10 000.

Gothmog

Ny medlem
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Bandit 1200S 2004
sgtpepper skrev:

Jepp, jag har bara ros att säga om Aktiedirekt. :tummenupp
Enkelt, superbilligt, trevlig support även om man ställer nybörjarfrågor.
Har inte det minsta negativa att säga faktiskt, perfekt för nybörjaren.

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
kaZmur skrev:
Köpte 1000 aktier i Digital Vision (DV) för tre dagar sedan. Där har vi ett företag som kommer öka rejält tror jag... ca 15% värdeökning varje dag nu den senaste veckan nästan.
Detta skulle ni hängt på, jag köpte dessa för 5.85 för mindre än en vecka sedan och nu ligger de på 7.4 och ökar fortfarande. :tummenupp

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Gothmog skrev:
Jepp, jag har bara ros att säga om Aktiedirekt. :tummenupp
Enkelt, superbilligt, trevlig support även om man ställer nybörjarfrågor.
Har inte det minsta negativa att säga faktiskt, perfekt för nybörjaren.
Och de är billiga...
Även om jag tycker att Avanza ger ett seriösare intryck så har jag inget negativt alls att säga om Aktiedirekt.se

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
kaZmur skrev:
Detta skulle ni hängt på, jag köpte dessa för 5.85 för mindre än en vecka sedan och nu ligger de på 7.4 och ökar fortfarande. :tummenupp
Uppe i 11kr nu... 90% på under en vecka! :tummenupp

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Thundercat skrev:
Jag vill göra dig uppmärksam på en firma som heter Digital Vision. Nu har den fallit så mycket så att den inte kan falla mer.

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Bingo skrev:
Jag vill göra dig uppmärksam på en firma som heter Digital Vision. Nu har den fallit så mycket så att den inte kan falla mer.
Nja... tror den kommer röra sig ner minst 15% till innan den vänder.

MikkE

Guest
Skulle vara kul att hålla på litegrann med aktier. Men för att gå med större inster måste man ju köpa för så mycket pengar. Och dom pengarna har inte jag... just nu.

lee

-
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Apostlahäst modell gammal
Bingo skrev:

Är du ironisk lilla vän? Än så länge ligger väl inte aktiekursen på noll, eller?

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs VM-kva...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!