Här snackar vi aktier.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
lee skrev:
Är du ironisk lilla vän? Än så länge ligger väl inte aktiekursen på noll, eller?
Ja min store vän, lite ironisk är jag allt. Förlåt :gnissla

robbandalal

Starta! Ditt j***a motorcykelh*****e!!
Gick med
15 Oct 2003
Hoj
Harley custom 110"
mitt bästa köp och enda köp är när ericson låg på 2.50 eller nåt och sålde när den stog i 20 , att man inte köpte mer, man visste ju att det var ett säkert kort. kan vi inte försöka hålla den här tråden vid liv det finns mycket pengar att tjäna(förlora) om vi ger lite tips till varandra. finns en liknande tråd på zatzy och hade man gjort som dom sa där hade man ju inte kört en gammal hoj längre :3freak

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
robbandalal skrev:
mitt bästa köp och enda köp är när ericson låg på 2.50 eller nåt och sålde när den stog i 20 , att man inte köpte mer, man visste ju att det var ett säkert kort. kan vi inte försöka hålla den här tråden vid liv det finns mycket pengar att tjäna(förlora) om vi ger lite tips till varandra. finns en liknande tråd på zatzy och hade man gjort som dom sa där hade man ju inte kört en gammal hoj längre :3freak
Problemet är bara att det finns alldeles för många dåligt insatta personer som flänger ur sig "KÖÖÖP!!!!!11" så fort de tror sig ha en gissning.
Nu menar jag inte att jag kan särskilt mycket om aktier men det bästa man kan göra är ändå att dra egna slutsatser och inte förlita sig på andra.

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En svart.
robbandalal skrev:

Hade du följt pricertipset här på forumet så hade du inte kört hoj alls idag. :hihi

robbandalal

Gick med
15 Oct 2003
Hoj
Harley custom 110"
kommer inte ihåg riktigt men köpkursen då val väl ungefär som idag :lol sist jag kolla

robbandalal

Gick med
15 Oct 2003
Hoj
Harley custom 110"
sant, men som sagt när det va snack om den aktien va det ju nåt år sen

sportarn

Team Gasar tills det rasar!
Gick med
20 Apr 2004
Hoj
Yamaha R1-00 *såld*
MikkE skrev:
Skulle vara kul att hålla på litegrann med aktier. Men för att gå med större inster måste man ju köpa för så mycket pengar. Och dom pengarna har inte jag... just nu.
Man får jobba sig upp. Börja på t.ex 10 000 o sen är det att köpa det som man vågar chansa på. Att gå bättre än index nu när börsen går bra är ganska enkelt. Håll dig uppdaterad på alla aktiesidor, t.ex veckans affärer, privata affärer osv.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger

MulleMuck

Cepe med megafon
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Yamaha TZR -99
Ett företag där aktierna bara pekat uppåt den senaste tiden är Nibe AB.

www.nibe.se

EDIT: Hade visst lite fel, men det har fruktansvärt bra för dom senaste tiden.

sportarn

Gick med
20 Apr 2004
Hoj
Yamaha R1-00 *såld*
redlime skrev:
Ett företag där aktierna bara pekat uppåt den senaste tiden är Nibe AB.

www.nibe.se

EDIT: Hade visst lite fel, men det har fruktansvärt bra för dom senaste tiden.
Är ju den framtida uppvärmningsalternativet på hus och fler och fler köper såna. Så deras resultat kommer antagligen gå upp i år.

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Lyfter tråden lite. Ni som vill göra en hacka ska ta en till på fing b (Fingerprint) på O-Listan.
Ligger på 15.20 nu men är så pass undervärderat och orderkänsligt att minsta lilla order startar värstingrally.

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
*DanTheMan* skrev:
Funderar på Fing... har dock gått upp ganska mycket sista veckorna.
Ska kolla läget på tisdag om d e läge att gå in.
Jag gissar på att den kommer nå 25-30 kr inom några månader... men jag har ju haft fel förr..

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
*DanTheMan* skrev:
hmmm ..nettoomsättning 2.9 mille för förra året :va Fan då har ju korvmojjen här i Gröndal bättre siffror.
Så ligger den i en feting fallande lång trend men har vänt från botten.Kanske drar iväg uppåt nu då.
Jag tror att Fingerprint har jävligt bra och intressanta produkter. Andra företag måste bara få upp ögonen för dem. Ordern på 1 mille idag är nog början på något stort.

Hur som helst så blir det spännande när börsen öppnar efter påskhelgen.

Last edited:

sportarn

Gick med
20 Apr 2004
Hoj
Yamaha R1-00 *såld*
kaZmur skrev:
Jag tror att Fingerprint har jävligt bra och intressanta produkter. Andra företag måste bara få upp ögonen för dem. Ordern på 1 mille idag är nog början på något stort.

Hur som helst så blir det spännande när börsen öppnar efter påskhelgen.
Fingerprint är ett helt okej företag, men tyvärr så ligger de långt efter i utvecklingen jämfört med många asiatiska företag. Men på svenska marknaden kommer de bli starka. Speciellt med tanke på att fler och fler efterfrågar deras produkter. Har hört att de även ska vara på väg att lansera flera nya produkter inom en snar framtid. Köpläge kanske.

sportarn

Gick med
20 Apr 2004
Hoj
Yamaha R1-00 *såld*
Tänkte ta ett par saker som man genom ett par grunläggande saker så kan man slå marknadsportföljen.
Det första är att kolla på p/e talet, alltså priset/vinst, detta talet bör ligga på max 20, ligger det under 10 så är det väldigt bra. Många duktiga aktiesparare går ofta efter detta, men man ska även kolla direktavkastningen, alltså hur mycket företaget delar ut jämfört med priset. Detta är olika för olika branscher, men det brukar ligga mellan 1-5%. Man kan även kolla på kassaflödet i företaget för att få ett bra humm hur det är med kontanta medel i företaget. Har man fastställt dessa 3 saker så har man väldigt stor chans att slå genomsnittsportföljen. Lycka till. :tummenupp

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs VM-kva...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!