Paradox (datorspel-bolag) och
Litium (e-handelsplattform) gick in på börsen igår.
Paradox drog iväg som en raket på anabola, och en riktigt bra skjuts idag med.
Litium började minus igår (men jag gick ca 3,5% plus, oh yeah) och verkar ta lite fart idag istället, inkl. ett pressmeddelande om stort samarbete med Klarna.
Båda var givna poster för min del, och båda långsiktiga - även om jag procentuellt sett satte in ganska små summor i dem.
Fingerprint går kräftgång men idag smällde en bomb ner, VD-byte och en sparkad Jörgen Lantto. Ett år på posten bara tyvärr, men jävlar vilket resultat, över 2000% i både intäkter och börsvärde!!
Christian Fredrikson som tar över 1 augusti, han jobbat som mjukvaruingenjör på Nokia i 16 år och även 10 år i Singapore inom mobilbranschen. Kommer närmast från posten som vd för F-Secure.
kortsiktigt verkar det bli minus, men jag tror helt klart på plus långsiktigt sett.
Idag är iprincip sista dagen för att teckna
Gold Town Games
"
Nästa generations managerspel", kombinera och föra in i modern teknik med ett seriöst försök... jag är taggad av idéen, kan gå riktigt bra, och dessutom hyfsat simpelt att föra över till andra sporten som fotboll, formel-1, baseball, amerikansk fotboll, NASCAR - det viktiga är att placera sig högt upp och bli erkända som duktiga utvecklare utav roliga spel.
6250 kr är minsta insats (6,25 per aktie, 1000 st)
Såhär ser min portfölj ut just nu.