här snackar VI motard

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
:banana Vad duktiga ni är! Mycket bättre resultat för erik den här ggn (ingen som körde över dig? Jag träffade Cybernisse på förm igår och sa' åt honom att låta bli) och Blom är ju en stjärna!

Nästa deltävling ska ni få den tvivelaktiga äran att svischa förbi mig igen. :hihi

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
DT
Blir det någon träning i helgen på söngaden på banan? Funderar på att kanske komma och åka lite. Går det att bli medlem i teknis-föreningen direkt på plats mån tro?

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
Yasha skrev:
2256118 :banana Vad duktiga ni är! Mycket bättre resultat för erik den här ggn (ingen som körde över dig? Jag träffade Cybernisse på förm igår och sa' åt honom att låta bli) och Blom är ju en stjärna!

Nästa deltävling ska ni få den tvivelaktiga äran att svischa förbi mig igen. :hihi

Ja, det gick mycket bättre, nästa gång kommer det gå ännu bättre så då får du se upp. Var höll du hus då? Jag trodde egen begravning var enda giltiga orsak för att utebli...

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
Yasha skrev:
2256118 :banana Vad duktiga ni är! Mycket bättre resultat för erik den här ggn (ingen som körde över dig? Jag träffade Cybernisse på förm igår och sa' åt honom att låta bli) och Blom är ju en stjärna!

det var roligt att köra igår även om inte banan passar mig riktigt.. gjorde bort mig i första och trodde det var formationsvarv, men det var ju starten som gick så jag var runt 18-20e in i första böj sen fick jag börja jaga :)

nästa gång siktar jag på lite bättre resultat :tungan

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
supermoppe skrev:
2256135 Blir det någon träning i helgen på söngaden på banan? Funderar på att kanske komma och åka lite. Går det att bli medlem i teknis-föreningen direkt på plats mån tro?
Det blir nog ingen träning i helgen då det är midsommar och träningsledare saknas, se gästboken på www.teknismc.se, skulle nån ändring ske så skrivs ett nytt inlägg.
Medlem på plats brukar gå bra, fyll i inbetalningskort och pröjsa bara. :)

Kyckling

På väg att vakna ur dvalan...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg
erik skrev:
2255876 Det var väl ändå 28 startande i rookie? Sen var det kanske bara 25 som kom i mål...

I övrigt får man väl anse dagen som ganska lyckad, bra väder och framsteg på resultatfronten.
Vad betyder "not classified"?
Det var 25 över det strecket så jag tänkte att de under inte kom till start.
(Såg nu att de tydligen hade kört några varv iaf?)

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
Kyckling skrev:
2256333 Vad betyder "not classified"?

Not classified betyder väl att man ej fått placering/resultat. Detta kan bero på t.ex. DNF, DNS, DQ eller något annat som jag inte kommer på nu...

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
erik skrev:
2256199 Ja, det gick mycket bättre, nästa gång kommer det gå ännu bättre så då får du se upp. Var höll du hus då? Jag trodde egen begravning var enda giltiga orsak för att utebli...
Körförbud... :huvet Får inte belasta ett trasigt knä förrän lösa bitar i knäet är avlägsnade, det hade varit ett lite för stort risktagande i det här sammanhanget att ställa upp och tävla.

Begravningen är förhoppningsvis något längre fram och kanske inte den enda godkända anledningen... :3freak :mad:

Jag ser fram emot kamp nästa race, då har du ju ett antal körtimmar upp eftersom hojen står sedan tävlingen i maj! :)

Kyckling skrev:
2256333 Vad betyder "not classified"?
Måste man inte ha ett visst antal godkända varv från tidskval för att få vara med på race i vanliga fall? :va Det står säkert i tävlingsreglementet, men jag orkar inte bläddra just nu...

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
Yasha skrev:
2257294Måste man inte ha ett visst antal godkända varv från tidskval för att få vara med på race i vanliga fall? :va Det står säkert i tävlingsreglementet, men jag orkar inte bläddra just nu...

3 varv tror jag det var men är inte helt säker på antalet.

Kyckling

På väg att vakna ur dvalan...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg
Yasha skrev:
2257294 Måste man inte ha ett visst antal godkända varv från tidskval för att få vara med på race i vanliga fall? :va Det står säkert i tävlingsreglementet, men jag orkar inte bläddra just nu...
Mjo, men en av de som står som "not classified" har kört 6 varv under racet så de fick tydligen starta även om de inte lyckats uppfylla kvalkraven?!
(Det var den detaljen som förvirrade mig lite).

Skit sammma egentligen, det viktiga är hur många man har framför sig när man får flaggan. :)

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Jag skickade igår ut en kallelse till möte.
Tyvärr fick nog inte alla det som ska ha eftersom den mest riktiga listan ligger kvar i min dator på förra jobbet. Ni som inte fått mail men vill ha kan väl säga till mig :)

Nyheter
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...