här snackar VI motard

Kyckling

På väg att vakna ur dvalan...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg
Jag har småbarn och mycket annat för mig = inte så mycket tid till motardandet som jag skulle önska. :(
Sen att jag själv inte har möjlighet att transportera hojen till banan utan är beroende av sammåkning gör det ju inte bättre direkt. :död
(Ja jag vet, det är "bara" att sätta drag på bilen och hyra kärra, kanske en bra semestersyssla?)

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Det boliblompa försöker säga är att det är ingen tränign till helgen eftersom det är träningsläger :)

Evil M

?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
450 Cross
Är du enbet Jocke? Ser bara ett ben på din avatar :va

Btw så blev både jag och Zandrah lite impad på SMét då du wheela lite utan att flaxa ut med benen :hihi Har du tjyvtränat?

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Evil M skrev:
2281371 Är du enbet Jocke? Ser bara ett ben på din avatar :va

Btw så blev både jag och Zandrah lite impad på SMét då du wheela lite utan att flaxa ut med benen :hihi Har du tjyvtränat?
Kanske kör med knät på sadeln :7peta
Synd att det int eblev nån bild från högra sidan :brinnerup

Flaxar med benen är det Linus som gör inte jag :mattias

Zandrah

Guest
Supermoto skrev:
2281570 Kanske kör med knät på sadeln :7peta
Synd att det int eblev nån bild från högra sidan :brinnerup

Flaxar med benen är det Linus som gör inte jag :mattias

Knät på sadeln? Yeah right att du klarar det.. :hihi :rofl

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Zandrah skrev:
2281763 Knät på sadeln? Yeah right att du klarar det.. :hihi :rofl
Nähepp :tungan :confused:

Börja här http://www.mjfoto.net/Bilder/Gallery/linkoping-22.06.06/imagepages/image414.html och kolla den bildserien med fyra bilder...

Här är sista...
IMG_8973.JPG

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
dålig höjd :D

:tummenupp

föresten så var vi och tränade idag det var 10st där och det var riktigt varmt och jobbigt :3freak men det gick ganska fort ialf :brinnerup

Last edited:

Kyckling

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg
Zandrah skrev:
2281763 Knät på sadeln? Yeah right att du klarar det.. :hihi :rofl
Bilden är ju uppenbarligen manipulerad.
Eftersom vi alla VET att Mario är kass på att wheela, så granskade jag bilden lite närmare.

Jag upptäckte snart hur det gått till eftersom de klantarna glömt editera bort skuggan från pallen han lutade sig mot.

Ja se själva vid pilen...

:näsblod :D

(Hojen är ju dessutom inte reglementsenligt utrustad så han borde inte blivit utsläppt på banan till att börja med). :tungan

Bifogat

• IMG_8973.jpg
    IMG_8973.jpg
    37.8 KB · Visningar: 59

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kyckling skrev:
2284673 Bilden är ju uppenbarligen manipulerad.
Eftersom vi alla VET att Mario är kass på att wheela, så granskade jag bilden lite närmare.

Jag upptäckte snart hur det gått till eftersom de klantarna glömt editera bort skuggan från pallen han lutade sig mot.

Ja se själva vid pilen...

:näsblod :D

(Hojen är ju dessutom inte reglementsenligt utrustad så han borde inte blivit utsläppt på banan till att börja med). :tungan
:klappar :klappar :klappar :D :lol

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
erik skrev:
2288518 Ser ju rätt bra ut. Angående att det inte blir någon 450 motard, kan det vara så att man i vm ska sluta med 450 och börja med 550 istället? Låter ju korkat men... Verkar ju skumt att bygga två motoralternativ för en klass men inget i den andra klassen.
inte lär ju FIM skapa en ny klass bara för att CP-österrikarna gjort såhär, näe helt uteslutet. Visst gör gärna en 550-modell men ta inte bort möjligheten för de som vill köra 450cc.

Kyckling

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg
Min första tanke när jag såg den svarta med blå text var att den såg ut som en Husqvarna.

Och vad gör allt det röda på Enduron?! :3freak

Vad kommer härnäst? En blå KTM?

Nää, jag är fan skeptisk till färgerna...
(Personlig åsikt om färgmatchning: Blått & gult = snyggt. Svart & rött = snyggt. Gult & svart = snyggt. Blått & rött = fult, passar inte ihop).

Men Tribalflamestemat var fränt, det gillar jag. :tummenupp

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kyckling skrev:
2288668 Min första tanke när jag såg den svarta med blå text var att den såg ut som en Husqvarna.

Och vad gör allt det röda på Enduron?! :3freak

Vad kommer härnäst? En blå KTM?

Nää, jag är fan skeptisk till färgerna...
(Personlig åsikt om färgmatchning: Blått & gult = snyggt. Svart & rött = snyggt. Gult & svart = snyggt. Blått & rött = fult, passar inte ihop).

Men Tribalflamestemat var fränt, det gillar jag. :tummenupp
Det röda kallas nummerbottnar och ska vara där enligt reglementet ;)
Jag tycker det ser coolt ut, ev kommer man få med olika bottnar när man handlar så man lätt kan dra dit snygga siffror :tummenupp

Bättre än både 05 och 06 är det iaf lätt :mattias

En blå KTM, vassego'
990adv-s.jpg

640n fanns blå ett tag men tydligen inte i år...

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
Supermoto skrev:
2288620 inte lär ju FIM skapa en ny klass bara för att CP-österrikarna gjort såhär, näe helt uteslutet. Visst gör gärna en 550-modell men ta inte bort möjligheten för de som vill köra 450cc.

Givetvis menade jag att man uteslutit 450'n ur motardprogrammet eftersom FIM ändrat klasserna. Inte att man ändrar och tror att FIM ska följa... Jag har troligtvis fel i min gissning men det var det som först slog mig när du skrev det. 750cc är ju ganska död klass på sporthojssidan sedan superbike gick över till 1000cc så nog styr tävlingsklasser vilka hojar som finns.

Vet att yamaha WR400 fanns några år efter att 426'an kommit, syftet var tydligen att ha en modell som gick att tävla i någon (vm?) 400cc klass med och då måste den också gå att köpa för oss vanliga dödliga tydligen, lite som superbike antar jag. Ingen ville ha den eftersom 426:an var bättre men den fanns i alla fall...

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
frågan är vad som händer med aprilas 2cyl hojar.. borde ju räknas om lite där i cc tycker man.. en 2cyl 450 mot en 1cyl 450.. nja.. den som lever får se

Nyheter
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...