här snackar VI motard

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Det är ju helrätt att de äntligen kommer i 550, i våras när de såg som mörkast ut och jag "beställde" en KTM så sa jag att om Husaberg funnits i 550 hade jag tagit den istället. Tar de bort 450 för att de inte sålt så många kanske?

Riktigt snygga annars, klart steg framåt. :)

blom skrev:
2289098 frågan är vad som händer med aprilas 2cyl hojar.. borde ju räknas om lite där i cc tycker man.. en 2cyl 450 mot en 1cyl 450.. nja.. den som lever får se
Det där är väl redan fixat genom extravikten, tycker jag. :)

Tror framgångarna i VM beror mer på att de satsar mest och har tre världsmästare i teamet än något annat, det man vinner i toppeffekt tappar man i vikt och vrid, jag tror det är rättvist redan. :)

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
RookieSM skrev:
2289619

Det där är väl redan fixat genom extravikten, tycker jag. :)

Tror framgångarna i VM beror mer på att de satsar mest och har tre världsmästare i teamet än något annat, det man vinner i toppeffekt tappar man i vikt och vrid, jag tror det är rättvist redan. :)
jag hoppas att det blir så :).. men jag funderar fortfarande på varför husa inte gör en 450??? hur många är det tex som kör husa 450 i sverige

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
blom skrev:
2289659 jag hoppas att det blir så :).. men jag funderar fortfarande på varför husa inte gör en 450??? hur många är det tex som kör husa 450 i sverige
3 kanske? Så det borde vara en försvinnande liten andel. :)

Vad tror ni, är 2007 sista året innan det kommer nåt helt nytt? Det tror jag eftersom de ändrat färgerna så mycket, sista dödsrycket typ, brukar inte KTM(och många andra företag) göra så.

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
RookieSM skrev:
2289686 3 kanske? Så det borde vara en försvinnande liten andel. :)

Vad tror ni, är 2007 sista året innan det kommer nåt helt nytt? Det tror jag eftersom de ändrat färgerna så mycket, sista dödsrycket typ, brukar inte KTM(och många andra företag) göra så.
jo visst kan det vara så :).. själv är jag jäkligt sugen på en KTM 450 07a.. vi får väl se om jag kan lyckas få något jobb.. då kanske det kommer handlas.. fast inte i år dock. får väl bli någon kvarvarad eller beg till mitten av 2007.

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
RookieSM skrev:
2289619Tror framgångarna i VM beror mer på att de satsar mest och har tre världsmästare i teamet än något annat, det man vinner i toppeffekt tappar man i vikt och vrid, jag tror det är rättvist redan. :)

Får de köra i 450cc med crossen? Har för mig att det varit lite diskusssion om detta men jag vet inte var det slutade.

RookieSM skrev:
2289686Vad tror ni, är 2007 sista året innan det kommer nåt helt nytt? Det tror jag eftersom de ändrat färgerna så mycket, sista dödsrycket typ, brukar inte KTM(och många andra företag) göra så.

Det verkar ju ganska rimligt, frågan är vad nästa steg blir?

Hur långt fram är man i utvecklingen av kompositmaterial till vevstake och annat? Nämndes inte husaberg som den fabrik man utvecklade tillsammans med?

Kyckling

På väg att vakna ur dvalan...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg
erik skrev:
2289833 Hur långt fram är man i utvecklingen av kompositmaterial till vevstake och annat? Nämndes inte husaberg som den fabrik man utvecklade tillsammans med?
Husaberg var med i det sammanhanget ja.
Skulle kunna tänka mig att man provar det på Husaberg först så KTM själva slipper få dåligt rykte om det inte funkar, eller vad tror ni?
Kanske börjar med att sälja delarna löst som Fabrikstrim-delar?

Ja, fan vet men det är häftig teknik iallafall. :)

Last edited:

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Ha en superduperjätterolig och givande helg på banan flikkor och pojkar!!!

(jag är inte ett dugg ledsen för att inte jag får vara med... :3freak och jag ljuger skitdåligt till och med i skrift. :huvet )

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
Kyckling skrev:
2290005 Husaberg var med i det sammanhanget ja.
Skulle kunna tänka mig att man provar det på Husaberg först så KTM själva slipper få dåligt rykte om det inte funkar, eller vad tror ni?
Kanske börjar med att sälja delarna löst som Fabrikstrim-delar?

Ja, fan vet men det är häftig teknik iallafall. :)

Det kanske kommer som en överraskning till -08, vem vet...

Evil M

?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
450 Cross
Här är en liten film som jag knåpat ihop från träningen den 2/7. RaceMe lånade Olas hoj några varv, enbart han som körde då jag filma. Hoppas du inte misstycker Lasse får då tar jag bort filmen från sidan.

Länk: http://rapidshare.de/files/25354482/RaceMe_p___rebro_SuperMoto_Race_Park_2Juli_-06.wmv.html

Bläddra ner på sidan efter ni klickat på länken och klicka på Free knappen, efter det får ni vänta runt 40sek, sen får man skriva in 3bokstäver eller siffror och sedan klicka på Download.

Stort sett första gången jag filmar och allra första gången jag klipper och klistrar i en film.

Vad tycks, blev hyffsat nöjd i alla fall. Kommer förmodligen ut på tisdag och tränar då följer kameran med igen, roligare om det är fler att filma.

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Jag siktar också, om man siktar mot stjärnorna(tisdag) så kanske man når till månen(helgen).

Kyckling

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg
Evil M skrev:
2292556 Här är en liten film som jag knåpat ihop...
...Stort sett första gången jag filmar och allra första gången jag klipper och klistrar i en film.

Vad tycks, blev hyffsat nöjd i alla fall. Kommer förmodligen ut på tisdag och tränar då följer kameran med igen, roligare om det är fler att filma.

Såg ju bra ut. :tummenupp
Visst är det kul att sitta och knåpa med film. :)
(Trist att det tar sån tid bara).
Själv lider jag av att ha ambitioner som Steven Spielberg men tålamod som Homer Simpson, så det har inte blivit så mycket vettigt än. Men nån dag så... :rolleyes:

Last edited:

Evil M

?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
450 Cross
Kyckling skrev:
2293238
(Trist att det tar sån tid bara).
Själv lider jag av att ha ambitioner som Steven Spielberg men tålamod som Homer Simpson, så det har inte blivit så mycket vettigt än. Men nån dag så... :rolleyes:

Känner igen det där :lol

Jag gick och la mig vid 4 tiden i natt, då var jag klar. Fast börja nog inte riktigt ordentligt med det förens vid 1 tiden. Tog i alla fall lång tid men skoj är det. Jag använde Windows Movie Maker. Har även Pinnacle Studio men har ej kollat nått på det proget än. Vill ha ett lätt prog som är smidigt att använda utan att läsa en massa för att fatta hur man gör och det är ju just Movie Maker. Trist att filmerna tar så stor plats bara, 3minuter= 40Mb. Den oklippta på 6min var 100Mb stor. Blir segt att ladda på någon sida för beskådning. I och för sig kan man ju komprimera filmen men trist att tappa för mycke kvalite.

Kyckling

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg
Jag har tidigare tittat lite på Windows moviemaker, pinnacle och Adobe premiere.
Men sen jag köpte en egen DV-kamera (Panasonic NV-GS75) så använder jag uteslutande det programmet som följde med.
(MotionDV studio).
Tycker att det är smidigt och enkelt samtidigt som det finns enormt mycket funtioner att labba med.
(Enkla att förstå och sätta sig in i).

Ang. komprimering så finns det program som gör även det på ett bra sätt utan att tappa för mycket i kvalitet.
(Kodar om till DivX t.ex).
Labbade med nåt för ett par år sen som hette virtualdubb eller nåt.
Det vill jag minns funkade rätt ok.

Evil M

?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
450 Cross
Jag fick med nått prog till min DV kamera oxå men har ej tittat på det heller. Har nått komprimering prog, Windows Media Encoder, där kan man visst ändra till andra format mm. Fatta inte så mycket av det, testa på en ett klip som var på 1minut och det tog ju närmare 20min att koda om och komprimera, kan ha gjort fel i och för sig.

Kyckling

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg
Virtualdub heter det och finns att tanke ner ungefär överallt.
(Gratisprogram, sök på google)
Det är en ZIP-fil på ca 1MB och behöver inte installeras, packa upp till en katalog och kör.
Smidigt, enkelt och snabbt. Provade att göra om en fil på 42MB, tog några sek och blev 2.5MB istället.
När jag kollade på filmen i fullskärm på min 19"-skärm så syns det sillnad men i normalläge så är det otroligt lite skillnad med tanke på hur hårt komprimerad filen är.
(Körde till DivX).

Evil M

?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
450 Cross
Tack för tipset, ska kolla upp det på en gång :tummenupp

Nu åter till Motard snack :rolleyes:

Hmm jag kan inte öppna filmklipp i Virtualdub, kommer bara upp en error ruta som säger ASF files are not supported. Vad är en ASF fil?

Nyheter
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...