här snackar VI motard

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
RookieSM skrev:
2354699 Var ni bara två som körde?

Måste passa på och berätta om mitt fina resultat också, blev fyra! :) Det var det INGEN som hade kunnat tro.
trevligt:tummenupp

japp det var ingen höjadare att träna idag. men sen kom peppe och jag blev tvungen att sätta en skaplig tid:) .. så nu kan jag sova gott ialf.

hur såg det ut i klasserna? dom tre första i R vet jag dock inte ordningen på dom. vem vann open? och hur kom stefan,ola och jocke?
vilka tre var först i 450 och hur kom lenartsson?

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
plockade ner förgasaren i molekyler och tvättade och blåste rent allt, gjorde ordning luftfilter, sen ut o prova vips så funkade allt igen, laddar nu för tisdag i stället

Last edited:

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
blom skrev:
2354854 trevligt:tummenupp

japp det var ingen höjadare att träna idag. men sen kom peppe och jag blev tvungen att sätta en skaplig tid:) .. så nu kan jag sova gott ialf.

hur såg det ut i klasserna? dom tre första i R vet jag dock inte ordningen på dom. vem vann open? och hur kom stefan,ola och jocke?
vilka tre var först i 450 och hur kom lenartsson?
R
1 Stefan Bernhardsson
2 Lasse
3 Jocke W
4 Marcus :)

Jag mådde dåligt så jag satt mest som ett kolli förutom då jag körde så har dålig koll på de andra klasserna, men tror Ola E vann 450 och det gick nog rätt bra för Johan.

Stefan tror jag var 11 och 12 men han verkade inte så nöjd ändå, börjar bli kräsen? :) Jocke tog 4 poäng i andra och var glad. Ola bröt andra, vet inte varför.

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
450: Ola bröt första och vann andra. Huvell vann första. De vanliga (Nilsson, Dygd, Reiter) tog resterande plaveringar förutom Brokerud som inte kom till start. Skulle gissa att Nilsson eller Huvell tog hem "helg-segern".
Lennartsson gjorde en gigantisk uppkörning i första efter att ha kört som om han låg i koma första tre på 19e. Slutade 10-11 nånting. Körde bra även i andra och kom 9a tror jag.

Open: Engström vann första, trea i andra. Stambeck vann andra. Ejdehage var typ 6a i första men kom tvåa i andra. Sörehall kom trea tror jag i första men sämre i andra, svischade förbi mig på första/andra varvet så jag fick moppefrilla. Han måste gjort nån tabbe i starten. Lind bröt första pga pajko CDI (de hade då bytt motor [en 500cc enduromotor] och svetsat om ramen på hans hoj eftersom nya motorn inte passade åp 50min, mekade klart i waiting zone) och kom fyra i andra. Stefan som sagt 11a och 12a, jag jagade honom faktiskt första varven i andra rejset efter han gjort en tabbe i början men han körde upp sig fint som fanken. Ola kom 22a i första men bröt andra. Jag själv bromsade stopp på gruset i första för att inte köra på Hammarstrand och hade typ 200m upp till Ola som oxå bromsat stopp lite tidigare. Slutade 23a. Men i andra hade jag häng på en grupp på fyra före mig som inte åkte ifårn mig. Låg och avvaktade och mot slutet började de göra lite misstag så jag kom förbi hela bunten, slutade på 17e = SVINNÖJD. Fyra friska:)

Rookie: Bernhardsson vann båda, Lasse tvåa i båda och Jocke W trea i båda. Jocke klotade två gånger i första rejset men körde upp sig skitsnyggt. Man kan lätt säga att de tre var i en helt egen klass och hade troligen tagit poäng som A-förare alla tre (kanske inte Bernhardsson i 450).

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Bernhardsson och jag startade sist i första eftersom Martin Holm tyckte att vi var sena till waiting zon, nu var iofs de tre första som Jocke sa i en klass för sig men ändå snyggt av Berhardsson att vinna efter att ha startat sist. :)

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Japp, PMa om ni vet nåt vettigt för det finns inte en hoj ute på annons som jag vill ha.

blom

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
Supermoto skrev:
2355875 450: Ola bröt första och vann andra. Huvell vann första. De vanliga (Nilsson, Dygd, Reiter) tog resterande plaveringar förutom Brokerud som inte kom till start. Skulle gissa att Nilsson eller Huvell tog hem "helg-segern".
Lennartsson gjorde en gigantisk uppkörning i första efter att ha kört som om han låg i koma första tre på 19e. Slutade 10-11 nånting. Körde bra även i andra och kom 9a tror jag.

Open: Engström vann första, trea i andra. Stambeck vann andra. Ejdehage var typ 6a i första men kom tvåa i andra. Sörehall kom trea tror jag i första men sämre i andra, svischade förbi mig på första/andra varvet så jag fick moppefrilla. Han måste gjort nån tabbe i starten. Lind bröt första pga pajko CDI (de hade då bytt motor [en 500cc enduromotor] och svetsat om ramen på hans hoj eftersom nya motorn inte passade åp 50min, mekade klart i waiting zone) och kom fyra i andra. Stefan som sagt 11a och 12a, jag jagade honom faktiskt första varven i andra rejset efter han gjort en tabbe i början men han körde upp sig fint som fanken. Ola kom 22a i första men bröt andra. Jag själv bromsade stopp på gruset i första för att inte köra på Hammarstrand och hade typ 200m upp till Ola som oxå bromsat stopp lite tidigare. Slutade 23a. Men i andra hade jag häng på en grupp på fyra före mig som inte åkte ifårn mig. Låg och avvaktade och mot slutet började de göra lite misstag så jag kom förbi hela bunten, slutade på 17e = SVINNÖJD. Fyra friska:)

Rookie: Bernhardsson vann båda, Lasse tvåa i båda och Jocke W trea i båda. Jocke klotade två gånger i första rejset men körde upp sig skitsnyggt. Man kan lätt säga att de tre var i en helt egen klass och hade troligen tagit poäng som A-förare alla tre (kanske inte Bernhardsson i 450).
ja det verkar ha varit ett trevligt rejs.. varför bröt ola?

vilka ska träna i örebro i morgon? många verkar åka till linköping men det blir hemma bana för min del ialf.

blom

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
Supermoto skrev:
2355875

får man fråga vad du körde för tider:confused:

blom

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
tänkte mest på jockes uttalande om att dom tre i R klassen TROLIGEN skulle fått poäng :)
har för mig att lasse kvalade 1,43 på första försöket

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
För att kunna jämföra då du vet hur du ligger jämfört med tex Lasse? ;)
Jocke W körde 1.40 i första heatet.

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
blom skrev:
2357431 får man fråga vad du körde för tider:confused:
43nåt...
Jocke W körde ett demonvarv på 40nåt om jag fattade rätt:bow :yoparty
Ska jag nåt år bli topp20 lär jag fan snabba mig på, hehe.

Fan, man kanske skulle börja träna lite....

blom

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
RookieSM skrev:
2357671 För att kunna jämföra då du vet hur du ligger jämfört med tex Lasse? ;)
Jocke W körde 1.40 i första heatet.
nej nej nej och åter nej. för att jämnföra jockes uttalande om att dom förmodligen skulle ha fått poäng, dom kanske tom skulle ha petat ner några A-förare.. eller vad vet jag:)

någon som vet vem som är träningsledare i morgon? lenartsson ska ju till linköping

Last edited:
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...