här snackar VI motard

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Husa 650.
TERMINATOR skrev:
2358830 jag vet att han är nöjd och det är ju du oxå, jag har frågat runt lite och ingen som inte är nöjd, men hur ska jag kuna prova din hoj:va :va du är ju aldrig där:hihi :hihi
Kan inte mohammed komma till berget, får berget komma till mohammed ;):tungan åk hem till Jocke och prova den vettja.

Kyckling

På väg att vakna ur dvalan...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg
TERMINATOR skrev:
2358818 jag har tränat tillräckligt för att ett årskort ska löna sig, sen om jag köper slirkoppling eller inte är upp till var och en att bedöma om det är rätt eller fel, det här är ju min hobby och det lägger jag pengar på, sen om jag kan sladda in i kurvorna har ju mindre betydelse. Jag kommer förmodligen aldrig vinna sm i open men det känns som det kvittar för jag åker för det är skoj att åka hoj under ordnade former och hyfsat säkert.

Jag tycker det är skit skoj med motard och hjälper klubben med det jag kan och har tid med och hoppas på att vi en dag får bygga ut banan
Du, jag retades bara lite på skoj, hoppas du förstod det och inte tog illa upp. :) :pannkyss

RookieSM skrev:
2358576 En bra start är väl att börja använda hojen du har.. ;)
VAF***N!:mad: Komma här och komma!
Jag kör så mycket jag kan. :fatta!
Men när man har småbarn så blir man lite begränsad i mängden fritid tyvärr. :(
Sen att jag inte kan ta mig till banan utan hjälp då jag saknar drag på bilen gör det inte bättre. :död
(Ja, jag vet. Det är bara att köpa ett och skruva dit, men det tar tid och kostar pengar jag inte har).

Last edited:

Aviation

Chef
Gick med
5 Jun 2006
Hoj
???
erik skrev:
2358040 Jag har några däck ligger, de är inte av årets modell och inte superfina men kostar å andra sidan bara 300 kr/st. Jag krängde på ett på min till den gångna helgen och det dög åt mig i alla fall.

mja kanske det vad äre frö några?? man måste ju ha racer sliiiks =)

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
Zandrah skrev:
2360245 Hörrö Blompa, äre inte träning till kl.20 på tisdagar? Isåfall: vad gör du redan hemma? :7peta
nr:1 vill träffa min dotter lite oxå.
nr:2 gick omkull rätt hårt och skadade foten, var fan orolig ett tag att det var något brutet men nu kan jag ialf gå på den fast det går inte fort:rolleyes:

Aviation

Chef
Gick med
5 Jun 2006
Hoj
???
blom skrev:
2360234 naturligtvis så säljer inte erik gatdäck:)

man vet aldrig ja e nyyybörjare ja kanske köper ett par cykelhjul sen undrar ja hur dom ska kunna sitta på fälgen :) neråh men täänkte mest vad de var för märke,

Var det många ute o körde idag?? Kom hem kl halv 6 så ja sket i o åka ut, Men det var endå en tidig dag fö en asfalts arbetare. De va härligt när vi jobba 80+ i veckan då va man lite seg på fredagen :D

blom

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
fan foten blir inte bättre.. blir att linda den som en demon tills på lördag om den intr är bättre då:mad:

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
Aviation skrev:
2360059 mja kanske det vad äre frö några?? man måste ju ha racer sliiiks =)

Det är Dunlop 165/55 slicks som har gått i 250 racer tidigare. Vet ej gummiblandning men det är nog det minst viktiga för oss amatörer. Det är som sagt inte årets modell på däcken men jag är inte säker på hur gamla de är heller, funkar i alla fall åt mig...

Aviation

Chef
Gick med
5 Jun 2006
Hoj
???
erik skrev:
2360785 Det är Dunlop 165/55 slicks som har gått i 250 racer tidigare. Vet ej gummiblandning men det är nog det minst viktiga för oss amatörer. Det är som sagt inte årets modell på däcken men jag är inte säker på hur gamla de är heller, funkar i alla fall åt mig...

neråh de duger åt mig, ska du ut någe i helgen så köper jag gärna ett eller ett par. :tomten

Blom; aa hoppas det blir bättre, annars äre bara o trycka lite painkillers ;)

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
Aviation skrev:
2360855 neråh de duger åt mig, ska du ut någe i helgen så köper jag gärna ett eller ett par. :tomten

Blom; aa hoppas det blir bättre, annars äre bara o trycka lite painkillers ;)

Ska nog ut på lördag och ev. söndag. Kan ta med däck om jag kommer ihåg, annars får vi lösa det på annat vis.

Zandrah

Guest
blom skrev:
2360278 nr:1 vill träffa min dotter lite oxå.
nr:2 gick omkull rätt hårt och skadade foten, var fan orolig ett tag att det var något brutet men nu kan jag ialf gå på den fast det går inte fort:rolleyes:

Jag förstår, det var med en gnutta ironi jag skrev mitt inlägg om man säger så..
Hoppas foten blir bättre o att inget är brutet.

Last edited:

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
blom skrev:
2360730 fan foten blir inte bättre.. blir att linda den som en demon tills på lördag om den intr är bättre då:mad:

men va fan blom!!!!!!! inga skador nu, föresten så skulle du ha lindat foten stenhårt direkt när du kände av det efter vurpan, det fick jag lära mej på sjukhuset i vintras, hårt lindat och kyla, det håller ner svullnaden mm, btw ska jag köpa ett doktormengelekitt som man kan ha med i väskan ut till banan:kryckor :kryckor :kryckor :kryckor

crashtestdummy skrev:
2359197 Kan inte mohammed komma till berget, får berget komma till mohammed ;):tungan åk hem till Jocke och prova den vettja.

bra idé:tummenupp

Last edited:

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
Kyckling skrev:
2359476 Du, jag retades bara lite på skoj, hoppas du förstod det och inte tog illa upp. :) :pannkyss

VAF***N!:mad: Komma här och komma!
Jag kör så mycket jag kan. :fatta!
Men när man har småbarn så blir man lite begränsad i mängden fritid tyvärr. :(
Sen att jag inte kan ta mig till banan utan hjälp då jag saknar drag på bilen gör det inte bättre. :död
(Ja, jag vet. Det är bara att köpa ett och skruva dit, men det tar tid och kostar pengar jag inte har).

ja så kanske det är, erik kan du säkert åka med oftare.

Dragkrok för Volvo S40
För fast montering, försedd med 50 mm dragkula. Biltemas dragkrok är testad, godkänd och dimensionerad för respektive bilmodells tillåtna släpvagnsvikt, dock max 1500 kg, såvida inte annan vikt anges i tabellen. Komplett med bultar, hållare för elkontakt och utförlig monteringsanvisning. Rätt monterad blir dragkroken godkänd vid besiktningen. Elkabelsats ingår ej.
OBS! På vissa bilmodeller med automatväxellåda krävs oljekylare för att dragkroksmonteringen skall godkännas vid besiktning.
OBS! Godkända till årsmodell 2004, SBP godkänner EJ dessa dragkrokar på årmodell 2005 och nyare.

Bilmärke VOLVO
Bilmodell S40
Årsmodell 96—00
Mått 1400kg
Art nr 41-654
Pris 1.199,00 kr

Last edited:

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Hoj
YZF 450 -11, KTM RC8R -09
Kyckling skrev:
2358115 Det roligaste för oss andra blir att se din min och höra bortförklaringarna när du spenderat skitmånga pengar på slirkoppling och upptäcker att du ändå inte kan slajda in i kurvorna. :D
Men det är kul med prylar, jag skulle också vilja ha en. :tummenupp
(Och en ny hoj och en racebuss och ett hus med stort garage och... och... ujjejuj vad saker jag vill ha...:crash )
Du behöver inte slida för att ha nytta av en slirkoppling. Du kan bromsa senare och vågar ge gas tidigare = sanabbare varvtider. Det är min uppfattning i alla fall.

TERMINATOR skrev:
2358048 alla säger att det är bra så då sparar jag till en, det kommer nog inte bli någon den här säsongen men till nästa
Helt rätt!!!

Last edited:

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
http://www.jsfoto.com/galleri/060806smsmstrangnas/jsf_7190.htm

det va riktigt cooooool bild, kolla hjulen:3freak :3freak :3freak :3freak :3freak :notme

Stoffy skrev:
2362664 Du behöver inte slida för att ha nytta av en slirkoppling. Du kan bromsa senare och vågar ge gas tidigare = sanabbare varvtider. Det är min uppfattning i alla fall.

Helt rätt!!!

du har ju haft rätt va det gäller däck och fjädring så jag får lita på det du säger, johan va oxå jävligt nöjd och jocke med så va fan, letar nu efter en billigare säljare i utlandet

Last edited:

blom

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
TERMINATOR skrev:
2361557 men va fan blom!!!!!!! inga skador nu, föresten så skulle du ha lindat foten stenhårt direkt
nädå idag har jag gått som en demon fast det gjort ont som fan men jag har blivit mjukare nu.. funderade först på att åka hem med stövlen på och låta den sitta där tills man skulle köra nästa gång:)

vill oxå ha en sliris men lägger pengarna ( dom få örena som finns kvar) på bensin och däck i år. vet ju inte riktigt om jag kommer köra min 450 hela nästa år eller inte.

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
Stoffy skrev:
2362664 Du behöver inte slida för att ha nytta av en slirkoppling. Du kan bromsa senare och vågar ge gas tidigare = sanabbare varvtider. Det är min uppfattning i alla fall.

Slirkoppling, kolfiberfälgar, alutank, däckvärmare, NYA däck (och då menar jag inte bara nya för min hoj utan helt fabriksnya)... Jag bara ser hur mina varvtider sjunker i takt med att hålet i plånboken ökar:D

Jag kan inte skylla på att hojen saknar effekt, så jag slipper ju i alla fall trimma.:tummenupp

Aviation

Chef
Gick med
5 Jun 2006
Hoj
???
erik skrev:
2360941 Ska nog ut på lördag och ev. söndag. Kan ta med däck om jag kommer ihåg, annars får vi lösa det på annat vis.

ja de löser sig nog kommer nog inte ut på lördagen, men söndagen bör ja vara där =)

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka