här snackar VI motard

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
@Kyckling: Ska du med på torsdag? Lånar du ut dina fälgar om det finns risk för regn?

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
TERMINATOR skrev:
2377483måste va den snyggaste supermoto jag sett, någon som vet vad en sånhär kostar och kvaliteten på dom

Italienskt = dyrt och dålig kvalitet:D

Allvarligt talat så skulle jag vara skeptiskt till ett italienskt uddamärke, kolla bara på Vertemati t.ex.

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
erik skrev:
2377922 Italienskt = dyrt och dålig kvalitet:D

Allvarligt talat så skulle jag vara skeptiskt till ett italienskt uddamärke, kolla bara på Vertemati t.ex.
Ja, kolla bara, vad var det du tänkte på då? :)

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
erik skrev:
2377922 Italienskt = dyrt och dålig kvalitet:D

möjligt men den är så satans snygg, aprilia är ju bra och vem säger att detta skulle vara sämre, möjligheten finns att den här oxå suger men det vet vi inget om så länge ingen säger motsattsen

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
RookieSM skrev:
2377932 Ja, kolla bara, vad var det du tänkte på då? :)

Jimmy verkar ju inte ha tur i alla fall, hade inte han samma problem förra året dessutom? Sen verkar det ju inte helt ovanligt att små uddamärken kursar titt som tätt. Småmärken är jag alltid skeptisk till, oavsett nationalitet. Aprilia och Husqvarna är undantaget från mina åsikter om italienska märken...:)

Jockes hoj har ju rasat, Lennartssons (yamaha!!!!) har ju också gett upp. Du hade väl startmotorproblem så även nya hojar verkar ju kunna jävlas. Ibland är det dålig kvalitet och ibland är det otur, men när det väl inträffar tror jag stora märken med utbyggda servicenät är att föredra framför små uddamärken.

Last edited:

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
De verkar gå en säsong i taget och det är väl egentligen inte sämre än något annat, jag tror det är bristande förebyggande underhåll snarare, vilken seriös motorsportutövare på elitnivå går inte igenom motorn efter varje tävlingssäsong? De som inte gör det verkar få problem iaf, oavsett fabrikat.

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
RookieSM skrev:
2378589 De verkar gå en säsong i taget och det är väl egentligen inte sämre än något annat, jag tror det är bristande förebyggande underhåll snarare, vilken seriös motorsportutövare på elitnivå går inte igenom motorn efter varje tävlingssäsong? De som inte gör det verkar få problem iaf, oavsett fabrikat.

Visst har du rätt i det du säger men jag är ändå skeptisk till små uddamärken, svårt att få tag på delar, vanligt med konkurser m.m. Med små resurser har man inte samma möjlighet att test sina konstruktioner, det leder ofta till att konsumenterna får bli testpiloter.

Dock är det många gånger dessa märken som vågar prova något nytt, ofta misslyckas de men ibland får de till det.

Alla märken kräver service och underhåll, speciellt hojar med mycket effekt som dessutom pressas hårt. Efter torsdagens tävling ska min motor renoveras, detta i rent förebyggande syfte...

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
Här kommer lite exempel på vad jag menar med (italienska) uddamärken... Kommentarerna kommer dessutom från en som äger en Vertemati. Detta är visserligen bara en persons åsikter men jag delar dem till viss del, om det är rätt eller fel vet jag inte. Häftiga hojar i all ära men när man börjar använda dem är det vikigt att de håller och att man vid problem kan få tag på delar enkelt.

http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=1639811&postcount=4

http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=1640648&postcount=6

Nu har ju inte Husaberg varit felfria heller men det känns trots allt mer säkert med husa än t.ex Vertemati...

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
erik skrev:
2378954 Här kommer lite exempel på vad jag menar med (italienska) uddamärken... Kommentarerna kommer dessutom från en som äger en Vertemati. Detta är visserligen bara en persons åsikter men jag delar dem till viss del, om det är rätt eller fel vet jag inte. Häftiga hojar i all ära men när man börjar använda dem är det vikigt att de håller och att man vid problem kan få tag på delar enkelt.

http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=1639811&postcount=4

http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=1640648&postcount=6

Nu har ju inte Husaberg varit felfria heller men det känns trots allt mer säkert med husa än t.ex Vertemati...
Inte för att jag skulle våga mig på något riktigt uddamärke heller om jag inte hade flera hojar i stallet men just de inläggen du länkar till handlar om Vor.

Största skillnaden är nog att det går snabbt och enkelt att få tag på delar till en ickeitaliensk hoj. :)

Last edited:

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
RookieSM skrev:
2379197 Inte för att jag skulle våga mig på något riktigt uddamärke heller om jag inte hade flera hojar i stallet men just de inläggen du länkar till handlar om Vor.

Största skillnaden är nog att det går snabbt och enkelt att få tag på delar till en ickeitaliensk hoj. :)

Han som skrev inläggen äger en vertemati men har haft en vor verkar det som. Det är väl två bröder som driver varsin firma om jag fattat det rätt, anser att båda företagen är jämförbara vad gäller storlek/kvalitet/"udda-faktor" så därför länkade jag till dessa inlägg. Kanske var otydlig men det jag menade var att en person som haft och fortfarande har ett uddamärke avråder andra från att skaffa det...

Din hoj anser jag inte vara udda, däremot ovanlig... Inte samma sak alltså.

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Nästa år tror jag inte den är ovanlig längre.

Jag är inte jätteinsatt men jag har för mig bröderna startade Vor(vertemati offroad r...) först och sen när det gått i konkurs som alla italienska småföretag och någon annan tagit över så startade de Vertemati. Enligt Dave Clarke konstruerade ena brorsan motorn och den andre chassit, problemet var att de var osams och inte pratade med varandra, det var tydligen tom så illa att de varit i knytnävsslagsmål. :hihi

Last edited:

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
En Huvell hoj, är den genomgången för inte jättelängesen kan det vara ett bra köp. 450 är nog den rätta storleken i vilket fall som helst.

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
RookieSM skrev:
2379897 En Huvell hoj, är den genomgången för inte jättelängesen kan det vara ett bra köp. 450 är nog den rätta storleken i vilket fall som helst.

verkar skumt

4 växlad är den, han vet inte timmarna på den, han har nyss köpt den och tyckte inte det va skoj, han har byt olja filter och ställt ventilerna på den, han vet heller inte om den är tävlingskörd

Last edited:
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...