här snackar VI motard

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
RookieSM skrev:
2420755 Det där är nog en automatkoppling, inget att ha för oss alltså.
Varför troro du det :va

Lite fjädrar, lite kulor. Precis som det ska vara. Vet iofs inte hur en rekluze ser ut inuti men nog skulle min kunna se ut så om man plockar isär den...

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Ta bort "nog" från det jag sa, det där är en automatkoppling. Jag vet hur en slipper ser ut (monterat den själv Jocke:7peta ;)) och den ser absolut inte ut sådär, en helt annan konstruktion och det sitter massa kulor(min har bara 6 och mycket mindre) i en rekluse.

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
RookieSM skrev:
2421059 Ta bort "nog" från det jag sa, det där är en automatkoppling. Jag vet hur en slipper ser ut (monterat den själv Jocke:7peta ;)) och den ser absolut inte ut sådär, en helt annan konstruktion och det sitter massa kulor(min har bara 6 och mycket mindre) i en rekluse.
Original Husa/KTM har ungefär 1/3 så mkt delar som det sitter i din. Jag stod iofs bara bredvid när min monterades men jag vet oxå hur den ser ut.

PS Efter möte med kommunen igår så har vi nu träningstid en timme extra på lördagar. Alltså träningen sträcker sig till 14 på lördagar.

Bara som en notis om hur det låter där "klagogubben" bor sa Lennartsson (Hoff hade med sig Lasse R + Lennartsson dit) ungefär såhär: "Hade jag bott där hade jag aldrig gått med på de ljudnivåer som är. Det lät ungefär tio ggr mer än jag trodde"

Last edited:

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
Supermoto skrev:
2421095 Original Husa/KTM har ungefär 1/3 så mkt delar som det sitter i din. Jag stod iofs bara bredvid när min monterades men jag vet oxå hur den ser ut.

PS Efter möte med kommunen igår så har vi nu träningstid en timme extra på lördagar. Alltså träningen sträcker sig till 14 på lördagar.

Bara som en notis om hur det låter där "klagogubben" bor sa Lennartsson (Hoff hade med sig Lasse R + Lennartsson dit) ungefär såhär: "Hade jag bott där hade jag aldrig gått med på de ljudnivåer som är. Det lät ungefär tio ggr mer än jag trodde"

japp och därför rekomenderar jag alla att fundera på hur dom ska dämpa sina hojar, jag ska köpa stylingnät idag och sätt över utblåset så det slår sönder ljudet, blir intressant om det blir skillnad

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
tack termo för att du tippsade mig :) men ... nä det är absolut inget jag behöver eller vill lägga pengarna på nu.

vi fick all info 2 minuter efter mötet var avslutat igår.. (jag,termo,ola,2*frövi och jimmy) det var mycket trevligt folk som bodde där fick vi oxå höra :)

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Bildsökning på Google med ordet "rekluse" gav det här:
rekluse02.jpg

Likheterna med bilden i annonsen är för mig uppenbara. :)

Om du tror att din skulle kunna se ut sådär men samtidigt säger att din består av en tredjedel så många delar som min skulle det vara kul att veta hur du tror att min ser ut med 150 delar. ;)

Jäklar vilken besserwisser man är ibland, förlåt.

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
idag har jag skaffat en kul sak, en klump en slad en klump till med fönster på, sen en vit stor klump med 8 st dioder på kan någon gissa?? JOCKE ÄR TYST:D :D fan man skulle pyssla med rebusar i stället

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Fan Johan, du tar livet av blom! Stackarn..

Hittade du en begagnad eller blev det en ny? För bloms skulle hoppas jag på det sistnämnda. :)

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Last edited:

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
RookieSM skrev:
2422834 För att det är en sån han drömmer om hela nätterna. :)

Jag har en fil med lite instruktioner om du saknar, jag har glömt att använda den så jag har glömt hur den funkar.

men jag kan berätta för honom vilken tid jag kör på så vet han att han åker på minst 5 min snabbare per varv:D :D

RookieSM skrev:
2422818 Fan Johan, du tar livet av blom! Stackarn..

Hittade du en begagnad eller blev det en ny? För bloms skulle hoppas jag på det sistnämnda. :)

nää den är beg.

Last edited:

Kyckling

På väg att vakna ur dvalan...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg
TERMINATOR skrev:
2422747 idag har jag skaffat en kul sak, en klump en slad en klump till med fönster på, sen en vit stor klump med 8 st dioder på kan någon gissa?? JOCKE ÄR TYST:D :D fan man skulle pyssla med rebusar i stället
Oh! Oh! JAG VET!!! JAG VET!!!:hej

Du har köpt en kraschgenerator. :näsblod :D

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection