här snackar VI motard

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
*host, host* insprutning *host*

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
Fan..... hehe

Menar du stefans Husor är original som dom kommer från Fabriken?? hehehehehehehehhehehehhehehe

nope men dom är mer komp än jappsen, sen kanske stefans hojar inte är ett objekt att jämföra med då det är den värsta motarden i landet, det jag säger är att dom finns i motardutförande från fabrik, husan och ktm är trotts allt billigare att bygga racefärdig än dom japanska hojarna

Last edited:

Lennartsson

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2006
Hoj
En hög med YamahaYZor men nu även en R6-08....
nope men dom är mer komp än jappsen, sen kanske stefans hojar inte är ett objekt att jämföra med då det är den värsta motarden i landet, det jag säger är att dom finns i motardutförande från fabrik, husan och ktm är trotts allt billigare att bygga racefärdig än dom japanska hojarna

Sant så sant... Men tror jappsarna skiter fullständigt i de typ 100 cyklar som säljs som färdiga motard. Det Husa och KTM producerar totalt på ett år av alla deras modeller är väl vad en av Jappsarna producerar under fikarasten tisdag förmiddag när frabrikerna står still... Synd det är så men tyvärr är det väl sanningen. Tänk vilken bike Honda eller Yamaha skulle kunna bygga om dom gjorde som europeerna... Då skulle det inte säljas nått annat precis som i cross världen.

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
Sant så sant... Men tror jappsarna skiter fullständigt i de typ 100 cyklar som säljs som färdiga motard. Det Husa och KTM producerar totalt på ett år av alla deras modeller är väl vad en av Jappsarna producerar under fikarasten tisdag förmiddag när frabrikerna står still... Synd det är så men tyvärr är det väl sanningen. Tänk vilken bike Honda eller Yamaha skulle kunna bygga om dom gjorde som europeerna... Då skulle det inte säljas nått annat precis som i cross världen.

motarden är för liten tyvärr, och visst så skulle jappsarna kunna bygga hojar om det fanns en marknad, nu har ju hondan kommit med insprutning på 450 -09 och vad jag hört så ska den va riktigt fin

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
*host, host* insprutning *host*

ja inte är väl det speciellt revolutionerande att dom kommer med det 2009, eller ju kanske ( husaberg :rolleyes: ) mig veterligen så har väl alla märken utom just yamaha släppt sina bikar med insprut, fast det är ju bara ett förgasarsprut om vi ska vara noga, har hört att yamaha inte släppt något än för att dom väntar tills 2010 med Gen2 :tungan

Hur som är nog Honda förskonat från fel....

skulle nog kunna dra det så långt och säga att alla dom 4a jappsarna är det nu

ja det är inte många nya hojar vi fått reklamation på den här sommaren

nä det kan jag tänka mig, men hur många crossar säljer ni i örebro?

Last edited:

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Husa 650.

Gör man inte så när man kör Husa? kollar däcksslitage, tankar och byter kolv i depån mellan heaten??
ev. kan man behöva byta ramlager också om man varvat över 4000rpm. men det är ju å andra sidan snabbt gjort.

Man gör så...Man plockar isär dom i molekyler sen sätter man ihop dom igen.... Sen på med några fabriksnya Mezlers.....

word:fakta
Naae du vet att man gör så.
:suddeninilecitysmajly

Last edited:

Kyckling

På väg att vakna ur dvalan...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg
Äehh.... Ja fattar fortfarande inte det dära med kolven?!

I instruktionsboken står det ju "vid service mellan heaten, tag ur kolven ur motorn. Montera ny motor runt kolven."
:rolleyes: :D

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...