här snackar VI motard

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Hur lyckas man med detta när man har hjälm + goggels? Prakt vurpa med huvud och axeln före i backen men inte ska man väl få blåöga av det? Tror det är goggelsen som gjort det här på nått sätt då jag körde hjälmen i backen.

Eyeliner martin ???
tss, tss, tss - sluta upp med de där cross-tjej-grejerna och kom tillbaka till oss, de riktiga männen :D

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Riktiga män som e rädda för spår, grus och att hjulen lyfter från marken menar du Jocke??? (retas)

Jag vill att det ska vara som när jag spelar badminton - jag hoppar och hoppar men lyfter aldrig från marken :D

Evil M

?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
450 Cross
Eyeliner martin ???
tss, tss, tss - sluta upp med de där cross-tjej-grejerna och kom tillbaka till oss, de riktiga männen :D
Sponsrar du mig med ett par motardfälgar så skulle jag mer än gärna komma tillbaka iaf köra lite ibland.

Nu har min Eyeliner dragit sig nerått lite mer, inte lika svullet längre men ack så snyggt. Det pissigaste med detta är att jag behöver en ny hjälm :( Kollade lite närmare på den idag och den spack i frigoliten frame på hakskyddet. Fick ingen smäll på hakskyddet men det är spruket ändå så det är nog bäst att kassera den.

Någon som vet vart man kan testa en Fox hjälm?

Bifogat

• blåöga2.jpg
    blåöga2.jpg
    50 KB · Visningar: 54

Evil M

?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
450 Cross
Nu äntligen har jag fått hem min nya hjälm :) beställde från England sista Maj, tog 2 veckor för dem att packa och skicka orden sen en vecka till för leverans till sverige och när det väl kom hit så slarva Schenkel bort paketet å det blev anmält försvunnet mm. I Tisdags så ringde utlämningsstället och sa att paketet hade kommit :)

Testa hjälmen i Tisdags ute på Ljungås, så jäkla skön hjälm, man märker den inte på huvudet, väger 1015g enligt min våg och sitter perfekt.

Det ända negativa jag kan se i det här är leveranstiden annars så fick jag denna hjälm ca 2400kr billigare än om jag köpt den i sverige :yoparty så jag kan allt ta den sena leveransen..

Bifogat

• 4bilderhjälm.jpg
    4bilderhjälm.jpg
    194.7 KB · Visningar: 67

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Hoj
YZF 450 -11, KTM RC8R -09
Grabbar har vi slutat snacka motard. Vi bor ju i motardmecka!

Vad händer? Några nya uppdateringar?
Min nya Husa 570 kommer nu i början på november så jag kommer att kitta den på en gång och börja testa den på Örebrobanan för att se hur den beter sig. Har fixat DEV- TECH sving samma som Himer och Matt kör med och så blir det en SXS gaffel och magurabromsar. Börjar med att sätta ett slippon på den och låta Matte trimguru i Södertälje att porta den. Kolisfälgarna dyker på och en hög sadel. Eklöv får fixa fjädringen och sen får vi se om det behövs göra något mer? Jo en slipper cluch lär det bli oxå. Visste ni förresten att det i den nya slipper kopplingen finns en innbyggd traction control! JOcke tyckte att den slirade på kopplingen när han körde på blött men der var bara kopplingen som gjorde vad den skulle.

Last edited:

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
ja du stevo medans du liggger i min säng nu och smörar för damerna i telefonen så får jag väl bre på som vanligt hehe, för min del blir det enbart olja, däck och bensin för hela pengen har allt behövligt redan. min bike är ju faktiskt nyare än stevos 2009 hehe

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Hoj
YZF 450 -11, KTM RC8R -09
ja du stevo medans du liggger i min säng nu och smörar för damerna i telefonen så får jag väl bre på som vanligt hehe, för min del blir det enbart olja, däck och bensin för hela pengen har allt behövligt redan. min bike är ju faktiskt nyare än stevos 2009 hehe

Ja du Blom, en dag kommer säkert även du att bli lycklig ägare av en Husabergare :D och för varje dag som går kommer du en dag närmre lyckan.

Men vad hände med Erik, Bonden och Kycklingen? Nu när Jocke har köpt en 690 kommer då Åsa att få ärva 650n? Tycker att vi behöver fler tjejer i depån så det hoppas/röstar i alla fall jag på.

V11-12 är det dags för spanienläger igen det kommer att bli det bästa någonsin.

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero

hur lyckas man med konststycket att skaffa en nyare hoj än -09:va :va

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...