Även om oljan uppfyller alla klassificeringar så kan det skilja en hel del mellan kvaliten, det är väl inte samma med oljan som med CE-märkning, tillverkaren garanterar att produkten uppfyller kraven? Är det så skulle jag inte lita på billig olja.
Så kan man ju resonera om allt. Det är precis som med bilar och elektronik. Vissa välkända märken köper varor från underleverantörer och märker dem med sin egen logga för att sedan stoppa in dem i deras egna produkt.
Uppfyller en produkt alla krav som ställs och man kan få den till en mindre kostnad av en annan leverantör än om man hade tillverkat den i en egen anläggning, så spar man ju pengar som man sedan kan tjäna in på att ha samma pris på varan som tidigare.
Frågan är då isf vilken kvalité varan har om nu Biltema kan hålla sådana låga priser på oljan om den kommer från Statoils anläggningar, när Statoil själva har högre pris. Hur mkt tjänar då inte Statoil på oljan om de kan sälja den till Biltema och de i sin tur sedan tar ut sin vinst på den också.
Det borde ju isf rimligtvis kosta lite att tillverka den här oljan om den är så bra från Statoils sida.
Nåja, man kan diskutera det här i evigheter utan att egentligen få ngt svar på frågan. En klassning är ändå ngt som alla företag som tillverkar petroliumprodukter har kommit överens om och då borde allas produkter vara likvärdiga, för vem vill tillverka en olja som är bättre om man inte kan ta ut mer pengar för den? Jag tänker då på de kända märkena som ligger likvärdigt i pris också.
Må så vara att det är Statoil som levererar idag, vem som levererar imorgon har du ingen aning om, då kanske det är "AB raffinerade spilloljor".
Vad jag inte kan hitta på Biltemas förteckning på hemsidan är vilken klassning "Friction Performance" har.
Oljan är klassad vilket bevisar att den är okej för motorn, en ren mineralolja, men hur är den för kopplingen då?
Du skulle bara veta hur mycket raffinerad spillolja som säljs vidare på marknaden. Man kan bli mörkrädd för mindre.
man är borta några månader från forumet å inget har förändrats samma Rubriker om å om igen. sök funktionen trasig?
Du skulle bara veta hur mycket raffinerad spillolja som säljs vidare på marknaden. Man kan bli mörkrädd för mindre.
Det är väl bara att vänta på alla rapporter om motorer som rasat mm och Biltemas annonsering om att oljan skall tas bort från hyllorna. Än har inga sådana rapporter kommit och försäljningen av oljan bara ökar. Kanske säger ngt..
Återvunnen spillolja är ingen lågvärdig råvara vid smörjoljetillverkning
Syntetiserar man den för att få upp längden på kolkedjorna igen?
Återanvändning av smörjolja är stort och på frammarsch. Isf att med co2-tillskott elda upp en ändlig resurs i värmekraftverk och cementanläggningar. Återvunnen spillolja är ingen lågvärdig råvara vid smörjoljetillverkning
Det här har vi ju som sagt avhandlat i massvis med trådar innan. Anställda vid både Biltema och Statoil har bekräftat, samt lastbilskörande SH-medlemmar som kört olja från Statoils raff i Nynäs till BT. Plus att PDF-specarna har länkats till trådarna. Sedan är det ju dock fortfarande ingen som vet om racingway MC 15W-40 är exakt samma olja som biltemas dito. Men det vet vi ju dock inte heller efter ditt inlägg.
Syntetiserar man den för att få upp längden på kolkedjorna igen?
Triumph storsatsar inom Enduro
Motorsportlegenden och fler... |
|
BMW CE 02 x VAGABUND
BMW Motorrad har presentera... |
|
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |