Silwer skrev:standard r1or går inte på bakhjulet vid vanlig acceleration, måste vara vassare hojar du är van med.
Vad säger du Silwer,


Iaf så gjorde då den R1:a jag provade

Silwer skrev:standard r1or går inte på bakhjulet vid vanlig acceleration, måste vara vassare hojar du är van med.
Van Zan skrev:Vad säger du Silwer,Går inte en R1:a på bakan om du håller stummt på såväl 1:an, 2:an o trean? Okej att den kanske bara lättar på 3:an (ungefär som min släde) men nog går den till väders alltid
.
Iaf så gjorde då den R1:a jag provade![]()
OlleR6 skrev:Tack för ett svar som håller sig helt åt tråden och som inte hånar mig
Är sugen som fan på få börja träna! Synd att vinter just börjat å inte just slutat ;/
Xerious skrev:OlleR6... Du har rätt angående om att den gör 90 på ettan. Har själv haft 85 på ettan med framåtlut och svårt att hålla den nere, va därför tvingen att växla då. Samma sak gäller tvåan. Lutar man sig inte över tanken vill den gärna resa sig vid höga varvtal. R6 är faktist mycket rappare än vad dom flesta tror. Om den är i bra skick så att säga och inte är slutkörd.
Silwer skrev:Det där har vi redan konstaterat min har väl hål i motorblocket troligen, den går utmärkt att ge full gas med på 2an utan att den gör nåt mer än lättar på framhjulet, men jag menar inget fusk med avslag-påslag eller annat som givetvis gör att de går på bakhjulet, utan bra vanlig acceleration.
på 3an får du nog provocera för att få upp den på slangen, rycka, flytta kroppsvikt av-påslag eller liknade.
Men alltså ni har värre hojar i tanken.
Silwer skrev:Hur fick han spö menar du, i ren prestanda alltså?
Akesson skrev:Njaaa!
Drar jag fullt och kryper ner bakom kåpglaset så vill den allt lätta både på tvåan och trean, inte alla gånger men ofta!!Har iofs quickshifter men den borde väl göra att den inte går upp på bakan lika lätt??!
Nu får du väl ändå ge dig! Det är för faan ingen som har hånat!OlleR6 skrev:Tack för ett svar som håller sig helt åt tråden och som inte hånar mig
Silwer skrev:den går alltså helt upp på bakhjulet på 3an?
Låter inte dåligt, min studsar lite bara.
Handlar nog om betydligt mer effekt i din.
Robban_C skrev:Nu får du väl ändå ge dig! Det är för faan ingen som har hånat!
Ursäkta att vi har diskuterat ämnet!
Ok. Frid.OlleR6 skrev:Inte dig jag menade iofs![]()
OlleR6 skrev:Vi ska fara upp till Piteå å bromsa den rätt snart, då får vi väl se hur det ligger till me effekten ;D
Borde ju va växlad normalt, hade 245 på mätarn med lite mer änn en växel kvar, å såvida jag vet ska dem gå 278km/h (hörde om en som hade en likadan [samma pipa tror jag oxo] som hade testat det iaf). (är förövrigt sanslöst att framhäva den i den hastigheten annat änn på bana, vi köpte den för att få prova på att åka lite bana så det får bli där testandet ska pågå)
Eftersom jag är så kort å lätt så borde väl det resultera i att den lättare reser på sig? Jag når inte fram såpass att hjälmen tar i kåpglaset, eller ivartfall sitter jag inte så att det gör det.
Big_Mike skrev:Tycker hela det här bakhjulsproblemet låter konstigt med en r6a. Om den nu är nerdrevad så skulle ju det vara en bra förklaring men att den sen skulle toppa 278 nerdrevad vilket är lika som min blade låter HEMSKT konstigt.
Jo just, polars R6 har helsystem och nå mer bus tror jag. Så den ska väl ändå gå hyfsat för en 6a?
![]() |
Rekordmånga personliga regskyltar
Under 2024 godkände Transpo... |
![]() |
SMC får 700.000 kronor i bidrag
Roger Berzell, generalsekre... |
![]() |
Brembo vinner Good Design Award
Brembo prisas för innovativ... |
![]() |
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli
Pirelli har presenterat SCO... |
![]() |
Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson
Foto: Joachim Cruus Inf... |
Dags för äventyrlig motorcykelmässa
Kommande helg, den 8-9 mars... |
|
![]() |
Pirelli lanserar Diablo Powercrusier
All Rights Reserved Pire... |
![]() |
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!
Ett avbrutet broms- eller k... |
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo
Den 8-9 mars arrangeras Adv... |
|
![]() |
MV Agusta firar 80 år
I år firar italienska motor... |