hållundan
Emozione!
Ojdå? Är detta bekträftade uppgifter? Hemländer? Sverige? Skåne? Vad?Kiosken skrev:Skulle skickat tebaks dem till deras hemländer får länge sen...
Ojdå? Är detta bekträftade uppgifter? Hemländer? Sverige? Skåne? Vad?Kiosken skrev:Skulle skickat tebaks dem till deras hemländer får länge sen...
Kiosken skrev:Skulle förstått för länge sen att jag skulle hålla käften när jag inte har något vettigt att säga.
Billy Rieloff, 38, Nazin Rudhani, 33, och Daniel Maiorana, 27.hållundan skrev:Ojdå? Är detta bekträftade uppgifter? Hemländer? Sverige? Skåne? Vad?
Kiosken skrev:Skulle skickat tebaks dem till deras hemländer får länge sen...
Micke skrev:Billy Rieloff, 38, Nazin Rudhani, 33, och Daniel Maiorana, 27.
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,420974,00.html
ChaosX skrev:Det ligger inte riktigt i samma nivå som att göra lumpen.
Tänk dig...
Att låsas in kl 19:45 prick, annars får man varning. Har man inte som på vissa fängelser toa i cellen måste man efter inlåsning "flagga på" om man måste på toa. Sedan kommer vakten när det finns tid.
Vill man göra något med någon på en annan avdelning måste man söka om det och handläggningstiden tar några veckor
På Kirseberg få man bara ha 5 st elektriska grejor, Tv, radio, tv-spel rakapparat eller liknande.
"Lönen" räcker till ett paket cigarreter
Är man sjuk måste man till läkaren direkt på morgonen och han bestämmer om du ska jobba eller ej. Går man inte och jobbar fast läkaren tycker det får man en rapport på sig och efter ett par stycken blir det påföljd i form av fler dagar på straffet.
Jag har för mig att man måste sitta en tredjedel av straffet innan man kan få permis. Sitter man på sluten anstalt får man först sk titthålspermission, man får åka ut med 2 väktare och vara iväg i 4 timmar.
Isoleringen är inget kul heller direkt. Det är verkligen isolering. Man hålls inlåst i cellen dygnet runt med vakter utanför. Bär man sig illa åt ryker sängen och man får sova på madrassen direkt på golvet.
Sedan att det är lättare förhållande i Svenska fängelser är ju en annan sak.
PS.
Jag har inte suttit inne.. Bara så ni vet....
Funatic skrev:Det finns visst resurser. Felet är att Svenska samhället inte har begrepp nog att fördela dem.
För att ta ett exempel:
En drogmissbrukare hamnar på vårdhem. Vårdhem för EN person kostar samhället ca 1,3 MILJONER KR PER GÅNG! När drogmissbrukaren kommer ut i samhället har han TRE ÅRS sjukpension. Därefter ser personen till att hamna på hemmet igen. Jag vet personligen en missbrukare som utnyttjar systemet på detta sätt och nu sitter på vårdhem för tredje gången. Räkna ut vad den personen ensam har kostat samhället! Bara hemmet har ju för tusan kostat 3,9 miljoner! Lägg dessutom till 9 år sjukpension och hanteringskostnader i kalkylen .
Någonstans måste för fasiken samhället dra en gräns! Jag anser - och det står jag gärna för- att ALLA människor har rätt till en eller till och med två chanser men sen får det väl ändå vara nog. Vi har utgifter i stadskassan så att vi inte kan ta hand om våra gamla ordentligt som har arbetat för landet hela sina liv, men försörja människor som inte är intresserade av hjälpen utan endast av pengarna, det gör vi!?
Ta dessa pengar och lägg på skolor, äldervård, polis och RIKTIG fångvård istället så få vi ett betydligt trevligare samhällsklimat på sikt. Naturligtvis skulle stölder och inbrott öka under en period, men jag är helt övertygad om att det på sikt skulle löna sig för landet och dess invånare.
Jag repeterar igen: Alla har rätt till en chans, men någonstans måste samhället dra gränserna.
Billy Rieloff, 38, Nazin Rudhani, 33, och Daniel Maiorana 27 skall skickas hem enligt somliga, ....... Hmmm .. Tomas Qvick , Clark Olofsson, Lars Inge Svrtenbrant/Ferm, Zetreus, Flinck , vart skickar man dessa dåKiosken skrev:Skulle skickat tebaks dem till deras hemländer får länge sen...
bebbe skrev:Kan inte förstå att vissa tycker att somliga är rasister bara för att dessa tycker att de som inte sköter sig och ursprungligen kommer från ett icke Svenskt land bör utvisas tillbaka till sitt hemlandExakt vad är det rasistiska i det uttalandet
Rasist är man när man utan anledning (förutom just rasen, hudfärgen) tycker illa om olika individer. Jag som Svensk kan säga att jag är precis lika trött på alla dessa mäniskor som tar till ordet rasist så fort som dom får lite motgångar som alla invandrare i Sverige säger sig vara trötta på alla "rasister". Jag tycker att om en invandrare som kommer till Sverige och inte sköter sig givetvis inte skall få vara kvar här, vad är det som är rasistiskt med det
Och nu vill jag inte läsa en massa ordbajsande om vilka som är invandrare och inte! Invandrare är man om man inte har haft uppehålls tillstånd i mer än tex tio år. Sedan så borde det även vara så att om en kille/tjej som har fått Svenskt medborgarskap och upprepade gånger inte kan sköta sig borde få sitt medborgarskap om provat. Givetvis inte i generationer eller om dom har varit medborgare i tex 30 år men ändå!
Nej jag är trött på att inte kunna visa den Svenska flaggan utan att bli påhoppad och kallad för rasist!! Om man ser hur alla tar till ordet rasist i tid och otid så börde väll även jag kunna andvända det ordet när jag inte kan bära den svenska fanan![]()
bebbe skrev:Kan inte förstå att vissa tycker att somliga är rasister bara för att dessa tycker att de som inte sköter sig och ursprungligen kommer från ett icke Svenskt land bör utvisas tillbaka till sitt hemlandExakt vad är det rasistiska i det uttalandet
Rasist är man när man utan anledning (förutom just rasen, hudfärgen) tycker illa om olika individer. Jag som Svensk kan säga att jag är precis lika trött på alla dessa mäniskor som tar till ordet rasist så fort som dom får lite motgångar som alla invandrare i Sverige säger sig vara trötta på alla "rasister". Jag tycker att om en invandrare som kommer till Sverige och inte sköter sig givetvis inte skall få vara kvar här, vad är det som är rasistiskt med det
Och nu vill jag inte läsa en massa ordbajsande om vilka som är invandrare och inte! Invandrare är man om man inte har haft uppehålls tillstånd i mer än tex tio år. Sedan så borde det även vara så att om en kille/tjej som har fått Svenskt medborgarskap och upprepade gånger inte kan sköta sig borde få sitt medborgarskap om provat. Givetvis inte i generationer eller om dom har varit medborgare i tex 30 år men ändå!
Nej jag är trött på att inte kunna visa den Svenska flaggan utan att bli påhoppad och kallad för rasist!! Om man ser hur alla tar till ordet rasist i tid och otid så börde väll även jag kunna andvända det ordet när jag inte kan bära den svenska fanan![]()
Är personen svensk medborgare så finns det inget att diskutera. Men jag förstår vad du menar och kan väl till viss del hålla med, dvs. i enskilda fall. Samtidigt får man komma ihåg att förhållandena i hemlandet kan vara allt annat än humana.bebbe skrev:...de som inte sköter sig och ursprungligen kommer från ett icke Svenskt land bör utvisas tillbaka till sitt hemland...
Funatic skrev:Det finns visst resurser. Felet är att Svenska samhället inte har begrepp nog att fördela dem.
För att ta ett exempel:
En drogmissbrukare hamnar på vårdhem. Vårdhem för EN person kostar samhället ca 1,3 MILJONER KR PER GÅNG! När drogmissbrukaren kommer ut i samhället har han TRE ÅRS sjukpension. Därefter ser personen till att hamna på hemmet igen. Jag vet personligen en missbrukare som utnyttjar systemet på detta sätt och nu sitter på vårdhem för tredje gången. Räkna ut vad den personen ensam har kostat samhället! Bara hemmet har ju för tusan kostat 3,9 miljoner! Lägg dessutom till 9 år sjukpension och hanteringskostnader i kalkylen .
Någonstans måste för fasiken samhället dra en gräns! Jag anser - och det står jag gärna för- att ALLA människor har rätt till en eller till och med två chanser men sen får det väl ändå vara nog. Vi har utgifter i stadskassan så att vi inte kan ta hand om våra gamla ordentligt som har arbetat för landet hela sina liv, men försörja människor som inte är intresserade av hjälpen utan endast av pengarna, det gör vi!?
Ta dessa pengar och lägg på skolor, äldervård, polis och RIKTIG fångvård istället så få vi ett betydligt trevligare samhällsklimat på sikt. Naturligtvis skulle stölder och inbrott öka under en period, men jag är helt övertygad om att det på sikt skulle löna sig för landet och dess invånare.
Jag repeterar igen: Alla har rätt till en chans, men någonstans måste samhället dra gränserna.
Vart har du fått siffran 1,3 miljoner per gång????Man brukar räkna att en behandling på vårdhem är 12 veckor lång o kostar 1500 kr om dagen i sverige.Har för mig att det blev nånstans runt 75 papp eller nåt med rabatt.Annars håller jag fullständigt med om att den s.k vården är ett skämt.Bortkastade stålar.Sen var det ju ett genidrag att skriva i blaskorna att det bara är att hämta vem man vill på kåken för vi får inte göra nåt om dom e beväpnade.Lär ju bli fler som lockas att prova av ett sånt tips. mvh//jackeFunatic skrev:Det finns visst resurser. Felet är att Svenska samhället inte har begrepp nog att fördela dem.
För att ta ett exempel:
oFFkeFF skrev:Rent samhällsekonomiskt vinner man ingenting på hårda straff, utan de som skriker högt på hämnd får istället betala mångdubbelt mer.
Kiosken skrev:Det handlar inte om om samhällsekonomi det handlar om rättvisa
Ex om en mördare får gå fri efter 5 år för att sedan arbeta vitt och betala massa skatt som kommer samhället till nytta så är det ändå FEL.
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo
Den 8-9 mars arrangeras Adv... |
|
![]() |
MV Agusta firar 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!