Ok.
Varför inte?
Låna peng...
De gör det för att få senaste supersporten, så det går nog för att få en bil med en hyfsad hög hästkrafter.
Ok.
Varför inte?
För att trafikregler inte bör anpassas till hur rik du eller din far är?Ok.
Varför inte?
Så bara för att väldigt få 18-åringar har möjlighet till att köra en 800hk bil så ska det förbli lagligt?
Man kan inte kalla det självbegränsande bara för de flesta inte har tillgång till det..
Fast samtidigt måste nog ändå lagar ha en spridd acceptans och förståelse annars havererar det. Jämför nedladdning t.ex.Det kanske man inte kan kalla det. Men det är ju det.
Det borde kanske inte vara lagligt.
Men beslutsfattare och lobbyister kanske inte ser ett lika brinnande behov utav att få igenom samma lagbegränsning för bilförare.
Kanske pga bristande statistiskt undelag eller vad det nu kan bero på.
Har än så länge inte träffat nån som kör sporthoj som verkar mogen, oavsett ålder.
Men du kan snabbt komma upp i olagliga farter med 260 hästar även i en normaltung bil. Om du gasar järnet längs Sveavägen eller längs favoritvägen är du fortfarande en fara!Att säga att man får framföra bilar med 800hk bara man är 18 är inte riktigt samma sak. En bil oavsett trimningsgrad hänger ju inte på en hoj med samma trimningsgrad när det kommer till hastigheter under 200.
Min turbobil har 260 hästar, men den ger inte i närheten av samma adrenalin eller nöje som hojen ger med hundra hästar mindre. Den har även inte ens en suck mot hojen i någon hastighet över huvudtaget.
Jag lånar lite!
Måste fråga er som har koll, hur blir det för mig jag har A1 och kommer ta A begränsad så fort jag blir 18 (dvs inte nästa sommar utan den som kommer efter) hur blir det för mig? kommer jag ha det i 2 år och sen får automatisk obegränsad eller har jag fattat det fel?
Poängen är ju att det är inte hojen som det är fel på, utan han som sitter bakom styret. Jag är väl förmodligen en utav dom där som dom vill ha bort från vägen. Jag är precis i början av skadeåldern (18-24) och kör en sporthoj. Jag skiter fullständigt i vad skylten säger förutom där det är tätbebyggt, dvs 30-50-70-vägar. Är det 90-väg, hyfsat bra sikt och lite bilar är det inte ovanligt att jag pendlar i 160-170. Dock bör man välja vart man gör det. På en motorväg halv tre på morgonen en tisdag är det rätt så fritt fram att köra så.
Samma sak här om han som velat ha bort mig så skulle jag vart borta förlägesen.
Knapt 30-70 vägar håller jag igen på, det är ovanligt men vist det händer att man kör lagligt ner till 30 i riktigt tätbebygt men fort det öppnar sig är inte jag sen att vrida på högerullen, oftast blir 50-70sträckan 240+ till o från beroende hur öppet det är om det finns folk i närheten o hur intensiv trafiken är.
Tror inte det är fel på mig hur jag kör, utan fel på fordonet jag kör. alla hojar skulle begränsats med max 10hk även bilar.
Människan bygde fordonet, nu får människan strafas med det människan byggt.
Men för fan...allvarligt. För det första så är det bara moppefuckon som blir impade av det här, för det andra...du hade en liten grabb hemma? Har du planerat att finnas där under hans uppväxt?
Man behöver inte utmana ödet, det kan vara kul på två hjul ändå...
Stämmer bra inklusive mig o dig o alla som framför ett fordon, även dom som går kan knapt gå.
Tycker det är bara löjligt med körkort o regler i allmänt syfte.
Vissa kör ju ändå med det eller utan.
Visa skiter totalt i vad ens en hastighetskylt är.
Vaknar ni upp en dag utan en enda skylt på vägen så är det bara jag som vart framme
Varför begränsa motorcykel med olika begränsningar, när det inte finns några begränsningar alls på bil.
Räker med moppekort sen får man framföra alla sorters 2hjuligt fordon tycker jag.
Det är ju i princip samma sak som att ta körkort o få framföra valfri hk från att man tagit körkortet, men det är löjligt att begränsa efter ålder på hoj.
Hela systemet är korupt, skrota systemet
Bara att konstatera , dem som tycker det är åt helvete är dom som kommer drabbas ( oväntat) medan dom som har vuxit till sig har förstått hela grejen. Det händer helt enkelt för mycket onödiga olyckor med unga förare som har cyklar dom inte kan hantera .
Ja otroligt otippat att gamlon skiter fulkomligt i det...Bara att konstatera , dem som tycker det är åt helvete är dom som kommer drabbas ( oväntat) medan dom som har vuxit till sig har förstått hela grejen. Det händer helt enkelt för mycket onödiga olyckor med unga förare som har cyklar dom inte kan hantera .
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |