För mig ringer religionsklockan när man säger: " Jag hoppas att den stora majoriteten av alla forsklare har fel!" Jag menar snacka om att sätta sin tilltro till tro...
Vet inte riktigt om du vände dig till mig här, men jag hoppas ingenting. Däremot är jag inte helt bombis på att det ligger till på det för stunden mest accepterade sättet.
Jag kanske inte har någon som helst anledning att tvivla på alarmen om klimathotet. Det får vi väl se.
Dumma frågor kan du ställa till någon annan.
Vad var så dumt i den hypotetiska frågan om hur forskningsscenen förändrats efter 2003?
Tycker att det är lite trist att det skall vara en sådan fientlig ton.
Om vi nu är sådana imbecilla idioter som tycker som vi gör så förstår jag inte att du ödslar tid på att skriva till oss.
Varför bryr ni er så mycket om vad man skriver i Aftonbladet om saken, och vad löst folk skriver på sina bloggar?
Därför att den politiska makten i Sverige bygger på vad som skrivs i Aftonbladet. Om aftonblarran skriver att invandrare våldtar och stjäl så ökar sympatierna (och därmed makten) för små nationalistpartier.
En majoritet av alla människor (jag inräknad) vet bara det de hör genom allmäna mediekanaler. Jag var tidigare övertygad om att det rådde en total konsensus i klimatfrågan. Döm då om min förvåning när jag upptäcker att det finns en del herrar med Dr i titeln som inte håller med. För mig är det naturligt att undra om det finns andra saker som inte stämmer. Kanske är det bara oljefinansierade bluffdoktorer som säger emot, det upptäcker man först när man lyssnar på vad de har att säga.
Känns muppigt att dra upp det, men det har funnits konsensus kring jordens centrala position i solsystemet, jordens platthet, judars medfödda lömskhet et cetera. Tack och lov bestod inte de uppfattningarna.