Ha ha...Vilken jäkla tråd !. Är verkligen merparten av SH's medlemmar så jäkla inrökta så de anser att de äger vägen ? Det finns ingen lag som säger att häst o ryttare INTE får vara på vägen , alltså har de lika stor rätt som ni att vara där , eller hur ?
Du är ute o går med din strykrädda hund på en grusväg när det kommer 3 st Ktm 525'or på fullställ o fräser förbi dig... Ren njutning i dina öron eller hur , men din hund vill inte annat än dra till skogs. Är det då du som är dum i huvudet som drar ut hunden på allmän väg eller de på crossarna ? Har man en häst som är trafikrädd , så håller jag med om att det är dumt att ta ut den på vägen...men även en häst som anses "trafiksäker" kan bli rädd. Jag anser mig själv vara "trafiksäker" , men ska erkänna att jag höll på att skita ner mig för några år sen när en sporthoj nästan touchade min backspegel på bilen i dryga 250 km/h. Lät som ett jetplan som passerade ljudvallen ungefär......
Var har respekten tagit vägen ? Hur jävla svårt kan det vara att visa hänsyn ? Verkar som den delen i uppfostran tappades bort för x antal år sen...
Du har helt rätt men det drar för de flesta hojåkare 0,2 watt i hjärnkapacitet att ta initsiativet att släppa på gasen lite för att visa hänsyn inte bara för hästfolket utan även att andra människor har andra intressen, något dessa inkokta gösar inte är berädda att bjuda på. Hela episoden från att hojföraren noterat hästen till dess att han kan dra på full pung igen skulle för övrigt stjäla 15 sekunde av dennes liv...
Att det finns hästar på vägarna är förjävligt men att Gunilla 55 skiter ner sig totalt då de skriker förbi 3 radfyror på 11.000 varv 20 cm från vänster backspegel på hennes Niva ska hon helt klart lära sig leva med...