Höll på att få spö ikväll, bokstavligen...

TriumphRock

Ny medlem
Gick med
5 Feb 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph
Det värsta är att i en situation med häst kontra bil/motorcykel...Och hästen får spel och bucklar in dörren, alternativt kickar omkull mc åkaren...Så går hästens ryttare alltid fri. Detta även om man kört lagligt och hållt sig på sin sida vägen....En sjuk gammal lag som ligger kvar sedan 1800 frös ihjäl tydligen....Och dessutom skiter de ner överallt! Kul man har hund och minsta lilla harskit skall bara plockas upp...50 m längre fram har en jä... havremoppe gått fram och lagt en 10 kg kabel...Kul ju!!!
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Det värsta är att i en situation med häst kontra bil/motorcykel...Och hästen får spel och bucklar in dörren, alternativt kickar omkull mc åkaren...Så går hästens ryttare alltid fri. Detta även om man kört lagligt och hållt sig på sin sida vägen....En sjuk gammal lag som ligger kvar sedan 1800 frös ihjäl tydligen....Och dessutom skiter de ner överallt! Kul man har hund och minsta lilla harskit skall bara plockas upp...50 m längre fram har en jä... havremoppe gått fram och lagt en 10 kg kabel...Kul ju!!!

Men hästskit är ju bara lite passerat gräs, det kan man ju faen äta. Tänk dig själv att lägga en ljusbrun grand-danoisekorv bestående att grävlingkadaver, "doggy" hundbullar (som i sin tur består av pungar och hudveck), andra hundars bajs, mm långt in på tungan och sen trycka den mot gomen så det silar mellan kindtänderna? Det skulle du knappast göra va? nä just det.
 

emo1974

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2008
Ort
karlstad
Hoj
2003, buell xb9r fierbolt
min mamma sa alltid till mig som liten " LEK INTE MED MATEN" så hoppa av hästarna och så syns vi hos SIBYLA.
 

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Ort
Tullinge
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
Men hästskit är ju bara lite passerat gräs, det kan man ju faen äta. Tänk dig själv att lägga en ljusbrun grand-danoisekorv bestående att grävlingkadaver, "doggy" hundbullar (som i sin tur består av pungar och hudveck), andra hundars bajs, mm långt in på tungan och sen trycka den mot gomen så det silar mellan kindtänderna? Det skulle du knappast göra va? nä just det.
...ne ne, men du skulle utan att blinka (o med viss njutning) ta en rejäl näve delikat hästskit och låta den slaffsa runt i truten...yea right!!:arsele
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
...ne ne, men du skulle utan att blinka (o med viss njutning) ta en rejäl näve delikat hästskit och låta den slaffsa runt i truten...yea right!!:arsele

4 räkor och en skvätt av den ädlaste olivolja så har du i princip en cersarsallad ju. Den är ju redan halvmald så det drar väl en 0,2 watt mindre att smälta skiten och det är bra för ozonlagret raaaap!
 
Last edited:

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Ort
Tullinge
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
4 räkor och en skvätt av den ädlaste olivolja så har du i princip en cersarsallad ju. Den är ju redan halvmald så det drar väl en 0,2 watt mindre att smälta skiten och det är bra för ozonlagret raaaap!
:tummenupp ok...fast me reker o olivolja? De e ju fusk ju!
Klart att det blir gott...
Jag menar ta den å natturell, inga kryddor o tjaffs. Down the hatch bara.
Dåru...förutom smaken skulle du få metanfisar som man fan kunde köra gaffeltruckar på...
 

silvr

2 - 1 = hjula
Gick med
16 Aug 2004
Ort
Stan
Hoj
En sån med klocka :/
fan dumma i huvudet endel ryttare är... de får hålla sig i hagen om hästen inte är trafiksäker... hade själv pinnat ner till tvåan o rullat på handtaget lite extra om någon gjort så, stanna o bråka leder ju aldrig någon vart.... IDIOTER TILL HÄSTFÖRARE
 

forna

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2003
Ort
Västerås/Göteborg
Hoj
Sv650s -99
Haha det här var en helt underbar bakistråd! Jag har själv mött hästfolk som skrikit på en ordentligt, körde väl inte tillräkligt sakta antar jag. Efter de blir man ju nästan förbannad och vill ge igen, men har nu förstått hur jävla labila dom där djuren är och med lagen på sin sida är det väl något man får acceptera. Men lagen i sig måste ju ändras, för det är ju en sjuk säkerhetsrisk egentligen, framförallt för ryttarna men dom skyller ju bara på oss andra. Hästfolk är speciella. Synd om dem.
Hästar är äckligt, undantag på mackan.
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Haha det här var en helt underbar bakistråd! Jag har själv mött hästfolk som skrikit på en ordentligt, körde väl inte tillräkligt sakta antar jag. Efter de blir man ju nästan förbannad och vill ge igen, men har nu förstått hur jävla labila dom där djuren är och med lagen på sin sida är det väl något man får acceptera. Men lagen i sig måste ju ändras, för det är ju en sjuk säkerhetsrisk egentligen, framförallt för ryttarna men dom skyller ju bara på oss andra. Hästfolk är speciella. Synd om dem.
Hästar är äckligt, undantag på mackan.

En kul grej är att hästar tenderar prutta hysteriskt mycket vilket jag finner väldigt roande men när man tar upp det med hest cheyer så blir dom på sin höjd lite lätt stötta.

Försökte förklara för en hest chey hur rolig en filmsnutt var då en herre red drisyr in för en aristokratisk publik och hästen släppte loss i varje pjaffsteg med ryttaren högtidligt på ryggen iförd hög hatt. Publiken rörde förståss inte en min. Hon förstod inte alls vad som var kul...
 

DrGonzo

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Göteborg
Hoj
SV650s
En kul grej är att hästar tenderar prutta hysteriskt mycket vilket jag finner väldigt roande men när man tar upp det med hest cheyer så blir dom på sin höjd lite lätt stötta.

Försökte förklara för en hest chey hur rolig en filmsnutt var då en herre red drisyr in för en aristokratisk publik och hästen släppte loss i varje pjaffsteg med ryttaren högtidligt på ryggen iförd hög hatt. Publiken rörde förståss inte en min. Hon förstod inte alls vad som var kul...

haha den filmen vill jag ha länk till!

Angående hästar i allmänhet, jag är uppvuxen på en gård med hästar och har ändå alltid varit väldigt försiktig och avvaktande mot dem. De verkar så sjukt nervösa och allmänt skraj för allt och alla att jag kommer vara ytterst tveksam till att släppa mina framtida barn nära dem. Iaf när barnen är så små att de knappt når upp till mulen på djuret, vilket man ofta ser.
 

BananBosse

Bosse Bus, lekfarbror -Svineri MC
Gick med
2 Jun 2007
Ort
Vassmolösa
Hoj
KTM 660, KTM 540 2t under renovering!Nu även en CBR 954 för sakens skull.Och en CRF 450 -07 för fun.
Om man som ryttare inte vet om hästen är trafiksäker så skall man inte rida i närheten/på vägen......det är ta mig fan både dumdistigt och respektlöst!
Att sen skylla på trafikanten, som ju bara framför sitt fordon på allmän väg avsedd att just framföra fordon på, ja det säger ju mer om ryttaren än om trafikanten.:va

I mina ögon är det ryttaren som utsätter hästen för obehaget, inte trafikanten.

Kontenta: ryttaren borde spöa sig själv!:yoparty
 
Last edited:

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Ort
På hojen
Hoj
HOJLÖS
Hästar är helt sjukt rädda av sig alltså de är inte bara rädda de är korkade också det är det som gör dom så farliga.

Precis vad som helst kan få en häst att skena eller sparka sönder en människa, lägg en pinne på vägen dra av ett skott med luftgeväret. Närma dig bakifrån alltså precis vad-som-helst det kan räcka med att en bil står några hundra meter fram så kan hästfan vägra.

Vi får ju inte glömma att det är ju aldrig hästens fel om den sparkar ner någon stackare som inte gjort någonting utan det är ju alltid offrets fel som nysit högt eller rört på handen för mycket eller haft fel frilla, för mkt parfym, för lite rakvatten, fel rakvatten, nagellack, fel skor, ingen hjälm ososovsovs.

Så tipps, håll er undan hästjävlar för det är alltid ni som får skulden och räkningen på posten vad som än händer, ser ni en häst på vägen, sakta absolut inte in. Hästen blir inte mindre rädd för om ni kör långsamt förbi än snabbt tvärtom, ju långsammare du kör ju större risk att hästen vänder baken ut och sparkar.
Däremot behöver man ju inte ställa sig på varvstoppen, häster gillar inte ljud heller.

Och ge fingret såklart :D
 

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Torsås
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
Ha ha...Vilken jäkla tråd !:D. Är verkligen merparten av SH's medlemmar så jäkla inrökta så de anser att de äger vägen ? Det finns ingen lag som säger att häst o ryttare INTE får vara på vägen , alltså har de lika stor rätt som ni att vara där , eller hur ?
Du är ute o går med din strykrädda hund på en grusväg när det kommer 3 st Ktm 525'or på fullställ o fräser förbi dig... Ren njutning i dina öron eller hur , men din hund vill inte annat än dra till skogs. Är det då du som är dum i huvudet som drar ut hunden på allmän väg eller de på crossarna ? Har man en häst som är trafikrädd , så håller jag med om att det är dumt att ta ut den på vägen...men även en häst som anses "trafiksäker" kan bli rädd. Jag anser mig själv vara "trafiksäker" , men ska erkänna att jag höll på att skita ner mig för några år sen när en sporthoj nästan touchade min backspegel på bilen i dryga 250 km/h. Lät som ett jetplan som passerade ljudvallen ungefär......
Var har respekten tagit vägen ? Hur jävla svårt kan det vara att visa hänsyn ? Verkar som den delen i uppfostran tappades bort för x antal år sen...:va
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Ha ha...Vilken jäkla tråd !:D. Är verkligen merparten av SH's medlemmar så jäkla inrökta så de anser att de äger vägen ? Det finns ingen lag som säger att häst o ryttare INTE får vara på vägen , alltså har de lika stor rätt som ni att vara där , eller hur ?
Du är ute o går med din strykrädda hund på en grusväg när det kommer 3 st Ktm 525'or på fullställ o fräser förbi dig... Ren njutning i dina öron eller hur , men din hund vill inte annat än dra till skogs. Är det då du som är dum i huvudet som drar ut hunden på allmän väg eller de på crossarna ? Har man en häst som är trafikrädd , så håller jag med om att det är dumt att ta ut den på vägen...men även en häst som anses "trafiksäker" kan bli rädd. Jag anser mig själv vara "trafiksäker" , men ska erkänna att jag höll på att skita ner mig för några år sen när en sporthoj nästan touchade min backspegel på bilen i dryga 250 km/h. Lät som ett jetplan som passerade ljudvallen ungefär......
Var har respekten tagit vägen ? Hur jävla svårt kan det vara att visa hänsyn ? Verkar som den delen i uppfostran tappades bort för x antal år sen...:va

:tummenupp :klappar

/J
 

BananBosse

Bosse Bus, lekfarbror -Svineri MC
Gick med
2 Jun 2007
Ort
Vassmolösa
Hoj
KTM 660, KTM 540 2t under renovering!Nu även en CBR 954 för sakens skull.Och en CRF 450 -07 för fun.
Respekt bör ju vara dubbelriktad?
Dessutom fattar jag inte vad likheten på en asfalterad 70 väg är med en grusväg i skogen?

Borde inte sunt förnuft få råda?
Men det är kanske just den som fallit bort i uppfostran?

Själv har jag ridit i flera år under min ungdom, och med den erfarenheten i baken stannar jag motorn och saktar farten rejält vid möte med ryttare. :)
 
Last edited:

BananBosse

Bosse Bus, lekfarbror -Svineri MC
Gick med
2 Jun 2007
Ort
Vassmolösa
Hoj
KTM 660, KTM 540 2t under renovering!Nu även en CBR 954 för sakens skull.Och en CRF 450 -07 för fun.
Övertygad om att hästen visar dig respekt om du gör detsamma!

haha ja naturligtvis, men jag trodde vi behandlade ryttares beteende, ber om ursäkt .......
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top