Tok!g
Ska vi?
Mitra skrev:de hingstar som jag har valt att ta föl efter räknas som billiga. Mellanklassen inom travet kostar från 30-60000:- och sen har du ju höjdarna som Viking Kronos m.m som kostar över 100000:-
Jag kan inte andas
Mitra skrev:de hingstar som jag har valt att ta föl efter räknas som billiga. Mellanklassen inom travet kostar från 30-60000:- och sen har du ju höjdarna som Viking Kronos m.m som kostar över 100000:-
Tok!g skrev:2379801Jag kan inte andas
Dropdead skrev:2379960....Men jag har fortfarande sista ordet.... Än så länge.
Robertzon skrev:2379992vilken bra tråd! tackar för mkt intressant läsning slog nog ihjäl 1,5 timme på denna tråden
tobbeviking skrev:2379749Lär inte vara sista gången innan vi rätt ut huruvida hästen, hojen, ryttaren eller föraren ska bevisas vara människa heller
//Tobbe
Mitra skrev:2379734*suck* du kunde inte låta bli att skriva det en gång till
Och det är mer lönsamt att utbilda och sälja hästen än skicka den till slakt. Man får tror det är 3000:- för en stor häst på 600kg.(är inte säker)
Medan ett utbildat halvblod med bra stam och lagom ålder lätt säljs för 100000:- och uppåt.
En "vanlig" ridhäst kostar ca 30-60000:-
Det är ofta travare och galoppörer som går till slakt eftersom de inte har något värde när de har slutat att tävla. *suck*
En kompis fick nödslakat sin häst efter att den hade ramlat och skadat knäet. Så käka hamburgerköttet med andakt den var värderad till 150000:-
Flamma77 skrev:2380164Även om hästen har ett livvärde på 150.000 riksdaler så är priset per kg slaktvikt någonstans mellan 5-10 kr.
De flesta sporthästar har någon gång under sin livstid blivit behandlade med medicinska preparat som har livstids karens, ex Plegicil vet. Detta innebär att de inte får gå till slakt (= livsmedelsproduktion) utan blir avlivade och destruerade.
Då får man inte betalt utan får betala lite till... det är dyrt att ha häst.
Mitra skrev:2380172Japp så är det. Fick betala 2500:- för att de skulle hämta en liten b-ponny som fick sluta sina dagar på gården.
Men är kg priset så högt som 10 kr? Måste vara för föl och åringar.
sjölund.1 skrev:2378372allo...
mitt tips är att köpa en piska,,
åk samma väg så ofta du kan och får du syn på henne så ladda som fan
amullo skrev:2380235*ASGARV*
Undrar om tösen blivit lite paff då..
Inte för att man skulle göra det, men jag fick en mental bild av en MC-förare som halvstår lite snyggt och drar upp ridspöet som en gammal kavalleristsabel och svingar framåt så den tar på armen på ridtjejen i fråga.. Alltjämt med hojen surrande på motorbroms.. Och snärtljudet som skulle medfölja..
Snacka om att skapa ont blod.. i dubbel bemärkelse..
Flamma77 skrev:2380164
Då får man inte betalt utan får betala lite till... det är dyrt att ha häst.
Dominator-Rocks skrev:2380831Det här är ett forum för hojåkare !
Lås trådjäveln
(Hålla på o snacka slaktpriser på hästjävlar kan ni göra någon annastans)
"Ibland Djävlas jag för Djävlandes skull, ibland Djävlas jag för att folk e´Djävliga"Dominator-Rocks skrev:2380831Det här är ett forum för hojåkare !
Lås trådjäveln
(Hålla på o snacka slaktpriser på hästjävlar kan ni göra någon annastans)
Tok!g skrev:2380995Alla kan väl rida efter en väg men om man rider i diket då blir det ju lite sport iaf. Eller klara hästarna inte det?
Tok!g skrev:2380995Alla kan väl rida efter en väg men om man rider i diket då blir det ju lite sport iaf. Eller klara hästarna inte det?
psxcare skrev:2381200Det ligger oftast så s*tans mycket flaskor och skit i dikena längs vägarna, så man rider där ungefär lika gärna som man åker sporthoj i dom.
amullo skrev:2381209Var och varannan onsdag alltså..
Mitra skrev:2381253Dax att byta till något mer lämpat för terräng
Eller har du skit bakom styret
Buspojke skrev:2353732
.....Tycker personligen att hästj***ar inte har på vägarna att göra, dom är alldeles för labila.
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|