Jodå
Barrett skrev:
Hur har det gått för silverryggen i helgen tro?
1557 637 4 2018 Jonas Nilsson MCK HALLANDIA Gas Gas 300 Brandförsvaret i Halmstad 4 varv 03:35:45
Jodå.. Plac 1557 (av 2500 startande) och 637 i klassen är jag nöjd med. Körde 4 varv.
Kom långt bak i startleden. Stod kanske på 5-6 led, ett gäng sura 4-taktare framför som inte startade på första kicken... Det gjorde min men jag kom inte förbi så det blev korvstoppning.
Första varvet gick bra körde om ett hundratal och allt flöt på.
Blev törstig och lite matt i armarna så jag körde in i depå på första varvet, och vi hade ju en service-kille med men han syntes inte till i depån, helvete då!!! Tankade upp och tog lite snabba kolhydrater sen ut igen, hade bra flyt
och allt gick min väg.
Körde varv 2 och halva varv 3 utan problem sen försvann handbromsen helt,
jaja tog det lugnt in i depån och konstaterade att bromsoket fram hade lossnat i sitt nedre fäste och vridit upp sig...
Servicekillen hade vaknat och en ny bult fixades fram och hojen paniklagades
,efter ca 15 min och mer kolhydrater var det ut å jaga igen.
Var taggad då min kollega som startade i klass 5 ( 10 min innan mig) körde ut ur depån precis när jag kom in.. JAGA.
Attackerade ut och tog i galet. Vid detta laget hade det börja regna kraftigt och var inte kalkstenen hal innan så blev den det nu.......
Jesus va det släppte i fram, stöp som en fura, trodde att lårbenet gått av
men så var inte fallet.
Ligga en stund och tycka synd om sig själv när folk flög förbi..Upp igen och det kändes INTE bra i högerbenet. Hoppade runt å svor en stund i samband med att motorcykeln blev överkörd 3 gånger.
Fick efter lite slit upp hojen igen och konstaterade att den klarat sig fint.
Galet med imma i glasögonen, hade starka planer på att bryta men icke.
Kickade igång skiten och iväg.. kunde dock inte stå upp och köra utan fick sitta hela sista varvet och musten hade gått ur mig fullständigt.
Hursomhelst tog jag mig tillslut imål och är nöjd men min instats.
Kunde definitivt gått sämre.....
Det blev en hel del fylle också på resan å vi hade jävligt kul..
Silverryggen
PS. Nu har jag lårkakan ALLAN. Helt blå på hela högerbenet men det härdar bara till nästa gång...