Halmstad

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Daggarparn skrev:
Vilken go Söndag!!!!
Jag hann med en sisådär 10 mil på hojen tror jag.....:)

Har ni andra lagt av helt eller?

Oj, vad tänker jag med?....Ni körde inte mycket i sommras, så varför skulle ni köra än?

Det är nog bara Hållundan å Fluppen som kört till nån reda... När jag har min egen privata säsongsavslutning nästa vecka tror jag minsann att de kommer att vinna en varsin grogg....
Då jag inte kommer att berätta vart prisutdelningen kommer att vara, så får jag dricka upp dem själv...
Äh vaffan. Jag har inte ställt av ännu. Det är bara att tjöra!

Det är lite lustigt att få släpp och grejer hela tiden, men vaffan, bara att bita ihop.

Ge mig grogg!

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
Jodå

Barrett skrev:
Hur har det gått för silverryggen i helgen tro? :banana

1557 637 4 2018 Jonas Nilsson MCK HALLANDIA Gas Gas 300 Brandförsvaret i Halmstad 4 varv 03:35:45

Jodå.. Plac 1557 (av 2500 startande) och 637 i klassen är jag nöjd med. Körde 4 varv.

Kom långt bak i startleden. Stod kanske på 5-6 led, ett gäng sura 4-taktare framför som inte startade på första kicken... Det gjorde min men jag kom inte förbi så det blev korvstoppning.
Första varvet gick bra körde om ett hundratal och allt flöt på.
Blev törstig och lite matt i armarna så jag körde in i depå på första varvet, och vi hade ju en service-kille med men han syntes inte till i depån, helvete då!!! Tankade upp och tog lite snabba kolhydrater sen ut igen, hade bra flyt
och allt gick min väg.
Körde varv 2 och halva varv 3 utan problem sen försvann handbromsen helt,
jaja tog det lugnt in i depån och konstaterade att bromsoket fram hade lossnat i sitt nedre fäste och vridit upp sig...
Servicekillen hade vaknat och en ny bult fixades fram och hojen paniklagades
,efter ca 15 min och mer kolhydrater var det ut å jaga igen.
Var taggad då min kollega som startade i klass 5 ( 10 min innan mig) körde ut ur depån precis när jag kom in.. JAGA.
Attackerade ut och tog i galet. Vid detta laget hade det börja regna kraftigt och var inte kalkstenen hal innan så blev den det nu.......
Jesus va det släppte i fram, stöp som en fura, trodde att lårbenet gått av
men så var inte fallet.
Ligga en stund och tycka synd om sig själv när folk flög förbi..Upp igen och det kändes INTE bra i högerbenet. Hoppade runt å svor en stund i samband med att motorcykeln blev överkörd 3 gånger.
Fick efter lite slit upp hojen igen och konstaterade att den klarat sig fint.
Galet med imma i glasögonen, hade starka planer på att bryta men icke.
Kickade igång skiten och iväg.. kunde dock inte stå upp och köra utan fick sitta hela sista varvet och musten hade gått ur mig fullständigt.
Hursomhelst tog jag mig tillslut imål och är nöjd men min instats.
Kunde definitivt gått sämre.....

Det blev en hel del fylle också på resan å vi hade jävligt kul..

Silverryggen

PS. Nu har jag lårkakan ALLAN. Helt blå på hela högerbenet men det härdar bara till nästa gång...

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Kanon juhe! :tummenupp
Låter lite jobbigt med lårkaka, men bra att det inte hindrade dig från att gå i mål iaf.

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Nått helt annat. Någon som är djävlig (alt. känner någon som är) på att svetsa Rostfritt? Gärna med tillgång till material & verksad oxå. Behöver hjälp men att bygga en ny bit till mitt rykrör.

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Hoj
Jo...

Barrett skrev:
Nått helt annat. Någon som är djävlig (alt. känner någon som är) på att svetsa Rostfritt? Gärna med tillgång till material & verksad oxå. Behöver hjälp men att bygga en ny bit till mitt rykrör.

Fyllinge Smidesverkstad 035-220366

Fråga efter Thomas och hälsa från Jonas på Office.

Dom är nog inte billigast i världen men du får det exakt som du vill å han e snuskigt duktig. Kan allt... :yoparty

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Hoj
Barrett skrev:
Kanon juhe! :tummenupp
Låter lite jobbigt med lårkaka, men bra att det inte hindrade dig från att gå i mål iaf.

AAAhhhh.. Sånt smått stoppar inte en silverrygg. Hade benet varit brutet KANSKE jag hade gett upp.....

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Silverryggen skrev:
Fyllinge Smidesverkstad 035-220366

Fråga efter Thomas och hälsa från Jonas på Office.

Dom är nog inte billigast i världen men du får det exakt som du vill å han e snuskigt duktig. Kan allt... :yoparty

Jag betalar hellre en slant extra bara det blir bra & inget fulmek. Ligger det i industriområdet där eller? Brukar vara bättre att åka & hälsa på än ringa.

Silverryggen skrev:
AAAhhhh.. Sånt smått stoppar inte en silverrygg. Hade benet varit brutet KANSKE jag hade gett upp.....

:hihi
Släggarp på sön. kanske?

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Fan va skoj att läsa Silverryggen! Rätt hårt det där :yoparty

Nu ska jag ut å köra en sväng. Nån som är på?

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Daggarparn skrev:
E din hoj från Japan?
Ja köpte min i Varberg...Trodde dom kom från samma ställe....
Japp, nå vidare svensk är den inte. Det står ju kawwwasaaaakiiii. Det låter synnerligen Japanskt. :D

Nä, jag mobbas lite med en annan person bara, men hon fattar ju inte det.

Jag är sjuk, borde inte tjört igår tror jag. Det ÄR kallt att åka hoj på "vintern"...

:huvet

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Hoj
Barrett skrev:
Jag betalar hellre en slant extra bara det blir bra & inget fulmek. Ligger det i industriområdet där eller? Brukar vara bättre att åka & hälsa på än ringa.

Släggarp på sön. kanske?

Kör ner för backen vid snöstorps kyrka, ligger precis vid fylleån...

Kanske det, vi får se vad lårkakan säger...

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
minimoto?

Tjena, är det någon här som kör minimoto? Jag har beställt en som beräknas komma i mitten av december, det kunde vara kul om man blev ett gäng... /Ola

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
ola_sandin skrev:
Tjena, är det någon här som kör minimoto? Jag har beställt en som beräknas komma i mitten av december, det kunde vara kul om man blev ett gäng... /Ola
Tänkte köpa en, men jag sket i det. Finns ju knappt någonstans att köra. Fast det skulle vara skoj att prova :tungan

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
hållundan skrev:
Tänkte köpa en, men jag sket i det. Finns ju knappt någonstans att köra. Fast det skulle vara skoj att prova :tungan

Man kan väl köra på go-kartbanan på östra nu när den inte används? Annars kan man ju köra på ett industriområde eller nåt.

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
ola_sandin skrev:
Man kan väl köra på go-kartbanan på östra nu när den inte används? Annars kan man ju köra på ett industriområde eller nåt.

OM du skulle få ägeren till att gå med på det, så det väl ändå inte många dagar kvar att åka på? Men ring och kolla.

Annars kanske det kan komma fler alternativ. Det letas just nu möjligheter att köra Motard både inomhus & utomhus i Halmstad trakten. Är ni några st och det är intressant så kan det nog ordnas så ni kan få köra oxå.

Birger

birger
Gick med
19 May 2004
Hoj
Husaberg FS 650e Force Edition -04
Barrett skrev:
OM du skulle få ägeren till att gå med på det, så det väl ändå inte många dagar kvar att åka på? Men ring och kolla.

Annars kanske det kan komma fler alternativ. Det letas just nu möjligheter att köra Motard både inomhus & utomhus i Halmstad trakten. Är ni några st och det är intressant så kan det nog ordnas så ni kan få köra oxå.

Mycket intreserad !! :gnissla

/ Birger

Nyheter
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...