Halmstad

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
ola_sandin skrev:
Det blev mästadels skogskörning/vansinneskörning med crossen, men det blev några mil med finhojen också.

Nästa gång med finhojen så messa......alltid roligt att åka fler på okända vägar...

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
VR-8 skrev:
Nästa gång med finhojen så messa......alltid roligt att åka fler på okända vägar...

Aomen, ska troligtvis köra lite i morgon med. Vi kanske skulle dra ihop ett gäng och samlas vid högskolan...

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
ola_sandin skrev:
Aomen, ska troligtvis köra lite i morgon med. Vi kanske skulle dra ihop ett gäng och samlas vid högskolan...

Självklart!!!! Jag kommer med en polare på en African twin. Nämn tid bara.....inte före 12.... :fyllisar ........ :tummenupp

15.00 kanske skulle kunna passa? Så tar vi en liten tur på landet...... :cdevil

Last edited:

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
VR-8 skrev:
Självklart!!!! Jag kommer med en polare på en African twin. Nämn tid bara.....inte före 12.... :fyllisar ........ :tummenupp

15.00 kanske skulle kunna passa? Så tar vi en liten tur på landet...... :cdevil

Ja klockan 15.00 vid högskoleentrén blir grejt. Ska se om jag får med nån också.

PeP

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2005
Hoj
Honda X11 original edition, Skyteam Gorilla 110cc
Jag körde förbi högskolan idag vid 15.00 tiden såg att det stod några hojar där, då var det alltså ni? visste inte att ni skulle ut o köra, körde ni någon rolig runda? jag brukar själv köra ut mot Åled ner vid fotstad vidare förbi åled o sennan från oskarström till simlångsdalen vidare till tönnersjö det blir en kul runda och lagom lång om man inte har hela dan på sig. Akta er vid fotstad bara dom håller på att köra ut en massa timmer från skogen så vägen är full av bark fick själv ett bakhjulssläpp där

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
PeP skrev:
Jag körde förbi högskolan idag vid 15.00 tiden såg att det stod några hojar där, då var det alltså ni? visste inte att ni skulle ut o köra, körde ni någon rolig runda? jag brukar själv köra ut mot Åled ner vid fotstad vidare förbi åled o sennan från oskarström till simlångsdalen vidare till tönnersjö det blir en kul runda och lagom lång om man inte har hela dan på sig. Akta er vid fotstad bara dom håller på att köra ut en massa timmer från skogen så vägen är full av bark fick själv ett bakhjulssläpp där

Vi körde först ut mot Åled via Arlösavägen, sedan svängde vi höger i rondellen i Åled (upp mot kyrkan) vidare förbi Släggarpsbanan och till Simlångsdalen. Från Simlångsdalen in mot Tönnersjö och tillbaka. In till stan och ut mot Kärleken, Holm, Vapnö, Gullbrandstorp, Harplinge, Kvibille och hem. Det blev ganska kallt på slutet.

Jag hänger gärna på och kör den rundan nån gång. Skriv in här nästa gång det är dax för körning.

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
ola_sandin skrev:
Vi körde först ut mot Åled via Arlösavägen, sedan svängde vi höger i rondellen i Åled (upp mot kyrkan) vidare förbi Släggarpsbanan och till Simlångsdalen. Från Simlångsdalen in mot Tönnersjö och tillbaka. In till stan och ut mot Kärleken, Holm, Vapnö, Gullbrandstorp, Harplinge, Kvibille och hem. Det blev ganska kallt på slutet.

Jag hänger gärna på och kör den rundan nån gång. Skriv in här nästa gång det är dax för körning.

Samma här ! ! ! Undertecknad var med på rundan. Kallt men skoj ändå, alltid roligt att få lära känna lite nytt folk på 2 hjul.

Joakim

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Listan uppdaterad (länk nedan).

@ Joakim (Vr-8): Vill du ha din email med eller ska jag fimpa den?

Zee

Gick med
22 Sep 2004
Hoj
Listan uppdaterad, igen. Nu börjar det likna nått! :)

Idag ser det ut att bli schysst väder...

..inte annat än att det rycker i högernäven lite.. kanske en liten runda idag kanske...

Zee

Gick med
22 Sep 2004
Hoj
[20-frågor]

@ Hållis: Du har la Oxtar-dojor va? Är det värstingmodellen för ca 2700 balubas? Funkar de bra? Gnisslar de när du traskar omkring i dem (problem på Sidis dojor tror jag)?

[/20-frågor]

Eg. är jag sugen på Sidis men de ska tydligen gnissla som faän efter ett tag. Så (just nu) lutar det åt ett par nya Oxtar ist..

Eller borde jag titta på flera pjuks-märken?

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Då passar jag oxå på & tar några frågor till herr Hållundan.

Är du fortfarande hovleveratör av skf-lager i stan? Håller på & slaktar 380-motorn & passar på att byta div. lager. Hade vart super :tummenupp

/ Motard knugen :3freak

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Zee skrev:
[20-frågor]

@ Hållis: Du har la Oxtar-dojor va? Är det värstingmodellen för ca 2700 balubas? Funkar de bra? Gnisslar de när du traskar omkring i dem (problem på Sidis dojor tror jag)?

[/20-frågor]

Eg. är jag sugen på Sidis men de ska tydligen gnissla som faän efter ett tag. Så (just nu) lutar det åt ett par nya Oxtar ist..

Eller borde jag titta på flera pjuks-märken?
Jao, har TCS Sport, kostade väl 2500 nånting... De gnisslar utav bara helvete, fast det gör väl de flesta dojorna med hyfsade skydd...

Det går nog att smörja upp, men orka det?! :) Jag tänker inte så mycket på att dom gnisslar, fast min omgivning stör väl sig något... Hur som helst är jag helnöjd än så länge. Har som tur är inte behövt testa dom ur säkerhetssynpunkt ännu...

:tummenupp

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Barrett skrev:
Då passar jag oxå på & tar några frågor till herr Hållundan.

Är du fortfarande hovleveratör av skf-lager i stan? Håller på & slaktar 380-motorn & passar på att byta div. lager. Hade vart super :tummenupp

/ Motard knugen :3freak
Jao, av en händelse är jag faktiskt det... ;)

PMa vilka lager som är aktuella, så kan jag leverera tillbaka mitt kontonummer... Ska upp till Götet i helgen, så söndag kan du nog ha lagrena om de finns hemma på Momentum.

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
hållundan skrev:
Jao, av en händelse är jag faktiskt det... ;)

PMa vilka lager som är aktuella, så kan jag leverera tillbaka mitt kontonummer... Ska upp till Götet i helgen, så söndag kan du nog ha lagrena om de finns hemma på Momentum.

Perfa! Ska genast kasta mig över reservdelskatalogen & kika efter! :tummenupp

Zee

Gick med
22 Sep 2004
Hoj
hållundan skrev:
Jao, har TCS Sport, kostade väl 2500 nånting... De gnisslar utav bara helvete, fast det gör väl de flesta dojorna med hyfsade skydd...

Det går nog att smörja upp, men orka det?! :) Jag tänker inte så mycket på att dom gnisslar, fast min omgivning stör väl sig något... Hur som helst är jag helnöjd än så länge. Har som tur är inte behövt testa dom ur säkerhetssynpunkt ännu...

Tack Henke! Jag gissade att Oxtar också gnisslar. Det är väl svårt o komma ifrån med alla plastbitar o metallbitar som skaver hit o dit.

Funderar på att plocka ett par Sidi från louis.de kanske..

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
Zee skrev:
Listan uppdaterad, igen. Nu börjar det likna nått! :)

Idag ser det ut att bli schysst väder...

..inte annat än att det rycker i högernäven lite.. kanske en liten runda idag kanske...

Jag kanske är på på en runda. Jag borde egetligen göra annat men det är ju så kul å köra. :hoppa

Zee

Gick med
22 Sep 2004
Hoj
Ngn som vet vart man kan köpa stora insexsnycklar?

På biltema finns bara upp till 20 mm tror jag.
Beh nog lite större än så.. Måste spänna mitt drivpaket a.s.a.p.

Vart kan man köpa verktyg här i stan?

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
Zee skrev:
Ngn som vet vart man kan köpa stora insexsnycklar?

På biltema finns bara upp till 20 mm tror jag.
Beh nog lite större än så.. Måste spänna mitt drivpaket a.s.a.p.

Vart kan man köpa verktyg här i stan?

Säg en tid det passar, så kan vi fixa ditt drivpaket på mc-klubben.

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...