Silverryggen skrev:
2389619 Har du rätt i men motorn måste ju ändå ur.. Måste fixa lådan, 2mm spacer i cyllefoten, ape-dragstänger mm. Då kan jag ju passa på att heli-coila kam-axelöverfallen oxå, den trycker duktigt med olja där nu...
Fan va bra att du flyttar ner nu lasse, hoppas du gillar öl för det lär det gå ner några i vintermörkrets turbo-meckande...
Jo, det går ju att bygga med motorn ur ramen också om man mäter noga, se bara upp med wastegaten. Den är lätt ivägen för det mesta tycker jag... Men det går ju att svetsa om armen till wg-luckan och placera wg:n någon annanstans. Jag ska försöka mig på det sen.
2 mm spacer från Mc-Xpress för 440 spänn, den kör jag med iaf
Dragstängerna kan sitta som fan, men med värme och pinnbultsavdragare (eller vad det nu heter) så går det.
Det är ju ett plus om kamaxlarna sitter ordentligt
Sen ska de ju tajmas, men det är snabbt gjort. Jag filade originaldreven.
När du ändå är i lådan, kolla upp alla lager noga, och byt gärna om du inte gjorde det vid renoveringen. Jag gjorde ju inte det, och jag hade ett lager på utgående axel som inte var så friskt... det blev haveri!
Hehe, självklart gillar jag öl i alla sorter! Är lite svag för Guinness, men ljust öl är också smaskens
Så jag hjälper gärna till i byggandet när jag hinner. Måste plugga lite också...