Halmstad

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
Trevlig tur grabbar..:) ......gissa vems hoj som hostade till, 200m före avfarten till Eurostop, och hostade fram till ett kvarter från Jet?:rolleyes: Tack Berggren för "tolkningen"...............:pannkyss

Vem faan drog med mig till Oskarsström efteråt? Kom ifatt en Z900 typ 70-talet och den gick som helvete. Riktigt nice drag i den.....Kawasaki Z900 med ett "Micron Alpha" liknande avgas. Den svarade som en elmotor på gasen.......:D

Så ge dig till känna nu.....

/J

Last edited:

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Såja, det blir inget hojbesök till Halmstad för mig på någon vecka, för nu har jag varit klantigare än klantigast!
Idag tänkte jag köra en låååång runda eftersom det för en gångs skull var så fint väder, men jag skulle bara inom jobbet först och lämna lite nycklar (1,5 mil hemifrån). Det skulle jag inte gjort. När jag skulle köra igen så glömde jag skivbromslåset i skivan och gasade iväg, så efter 3 dm blev det tvärstopp och hojen välte :huvet Vänster axel gick i backen först så den gick helt ut led. Ont som fan gjorde det, så jag fick skjuts till akuten i Helsingborg där de drog axeln rätt igen... Det gjorde ont! Men jag fick sprutor med smärtlindrande grejor, så jag känner mig full och jävligt trött nu. Har armen i mitella.
Hojen fick lite smårepor på toppkåpan och på underkåpan och vänster framblinkers trycktes in i kåpan så det sprack lite på baksidan, men det var inget allvarligt. Ena frambromsskivan blev nog lite sned också... Luftfitret ser inte ut som det gjorde innan.
Men snart är det dags att köra igen! 5-7 dagar i mitella sa dom i Hbg, sen ska här gasas!

Granroth

Ny medlem
Gick med
25 Jun 2006
Hoj
CBR 600
lahi skrev:
2406999 Såja, det blir inget hojbesök till Halmstad för mig på någon vecka, för nu har jag varit klantigare än klantigast!
Fan har du inte fått sånt snöre som man kan sätta på styret när låset är på skivan? :) Fast bad guys använder ju inte sånt :yoparty

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
Granroth skrev:
2408564 Fast bad guys använder ju inte sånt :yoparty

Fegsnöre...?

Mina lås ligger kvar hemma, har legat där hela sommarn, har bara använt styrlås... Alla vet vem som äger min hoj...:tuttar :arsele :tomten :)

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
lahi skrev:
2406999 Såja, det blir inget hojbesök till Halmstad för mig på någon vecka, för nu har jag varit klantigare än klantigast!
Idag tänkte jag köra en låååång runda eftersom det för en gångs skull var så fint väder, men jag skulle bara inom jobbet först och lämna lite nycklar (1,5 mil hemifrån). Det skulle jag inte gjort. När jag skulle köra igen så glömde jag skivbromslåset i skivan och gasade iväg, så efter 3 dm blev det tvärstopp och hojen välte :huvet Vänster axel gick i backen först så den gick helt ut led. Ont som fan gjorde det, så jag fick skjuts till akuten i Helsingborg där de drog axeln rätt igen... Det gjorde ont! Men jag fick sprutor med smärtlindrande grejor, så jag känner mig full och jävligt trött nu. Har armen i mitella.
Hojen fick lite smårepor på toppkåpan och på underkåpan och vänster framblinkers trycktes in i kåpan så det sprack lite på baksidan, men det var inget allvarligt. Ena frambromsskivan blev nog lite sned också... Luftfitret ser inte ut som det gjorde innan.
Men snart är det dags att köra igen! 5-7 dagar i mitella sa dom i Hbg, sen ska här gasas!

Fy fan lider verkligen med dig ...men :rofl
Maximal otur. Köp en lott. All otur för i år bör vara förbrukad nu. :)
Krya på dig!

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Granroth skrev:
2408564 Fan har du inte fått sånt snöre som man kan sätta på styret när låset är på skivan? :) Fast bad guys använder ju inte sånt :yoparty
Hehe, nä, jag har ju inte det... funderade på att jag skulle sätta en knallgul klisterlapp på styrkronan där det står "LÅSET!!!", men den vänjer jag mig nog vid efter ett tag så jag slutar se den. Jaja, på det igen! Det går att mecka med mitella, så hojen är hyfsat klar igen nu :hihi Men det är iofs inte jag. 5 dagar i mitella sa doktorn, det får bli 3 och en massa värktabletter, sen ska jag gasa.

Barrett skrev:
2408775 Fy fan lider verkligen med dig ...men :rofl
Maximal otur. Köp en lott. All otur för i år bör vara förbrukad nu. :)
Krya på dig!
Lite otur kan man ju säga. Jag köpte faktiskt två trisslotter idag, vann inte ett skit. Tackar för påkryandet! :tummenupp

Olander

Olander
Gick med
12 Jan 2005
Hoj
CRF 450 X / R1
Någon som kan svara på om Mille R -03 fälgen passar på Factoryn från -06?
Marcussen trodde det, men jag måste veta 100%- igt.

Berggren

Nu är våren här.....eller?
Gick med
24 Jan 2004
Hoj
3 st
Olander skrev:
2410652 Någon som kan svara på om Mille R -03 fälgen passar på Factoryn från -06?
Marcussen trodde det, men jag måste veta 100%- igt.

Köp min fälg för 110000kr och få resten av hojen på köpet:tummenupp

Lägg ett inlägg på http://www.apriliaforum.com/forums/
Där får du nog svaret! Eller skicka ett pm till jocke (VR-8), han vet säkert.

Last edited:

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Hallå flickor!

Hade annons ute efter garage/verkstad igår. Hur va det, fler som behövde utrymme att meka & förvara hoj på härifrån?
Ska kolla på 2 ställen i veckan. Kommer vara stora nog att rymma fler än mig. Mkt mer vet jag inte än.

Granroth

Ny medlem
Gick med
25 Jun 2006
Hoj
CBR 600
Barrett skrev:
2412253 Hallå flickor!

Hade annons ute efter garage/verkstad igår. Hur va det, fler som behövde utrymme att meka & förvara hoj på härifrån?
Ska kolla på 2 ställen i veckan. Kommer vara stora nog att rymma fler än mig. Mkt mer vet jag inte än.

Är jävligt intresserad av att klämma in mig i någon vrå om det skulle bli utrymme över :tummenupp
Var ligger dessa ställen du ska titta på?

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Granroth skrev:
2412959 Är jävligt intresserad av att klämma in mig i någon vrå om det skulle bli utrymme över :tummenupp
Var ligger dessa ställen du ska titta på?

Jag kan återkomma i PM när jag varit & tittat på ställena.

Wide

egen
Gick med
23 Apr 2006
Hoj
Braaaaap
Äntligen har jag fått mitt MC kort!!!!!!

Nu ska bara Gixxern fixas så ska det bli lite åka av!

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0