Halmstad

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Du får slå en signal om du vill ha hjälp med ihopskruvandet :tummenupp

Tackar för erbjudandet, men jag har varit hos mina föräldrar i skåne och skruvat. Hojen är ihopsatt nu och går som ett skott igen! :) Körde den hit till Halmstad ikväll och var framme vid 22.30. Det var lite småkyligt, men skoj var det!

Kyro

Med lem
Gick med
12 Oct 2006
Hoj
1998 Yamaha XJ900
Punka

F-n va surt, skulle ut o köra en sväng. Ombytt o klar kom man ut till garaget o såg att de va punka på nya bakdäcket :gnissla

Snurrade på däcket o såg en liten, liten, liten spikjävel. Pumpade upp däcket lite o kollade me vatten o de bubblade så fint...

Har ju bara kört en 20 mil på däcket, hade det varit halvsletet så hade jag nog bytt det.

Vilket är bästa sätt att laga på: slang, plugg eller lapp?

Olander

Olander
Gick med
12 Jan 2005
Hoj
CRF 450 X / R1
F-n va surt, skulle ut o köra en sväng. Ombytt o klar kom man ut till garaget o såg att de va punka på nya bakdäcket :gnissla

Snurrade på däcket o såg en liten, liten, liten spikjävel. Pumpade upp däcket lite o kollade me vatten o de bubblade så fint...

Har ju bara kört en 20 mil på däcket, hade det varit halvsletet så hade jag nog bytt det.

Jag hade pluggat..

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Suzuki och en dax-kopia

Jag körde med pluggat däck förra säsongen. Den bästa pluggen tror jag är den man sätter från insidan. Däckfirmorna sätter normalt inte plugg på mc-däck men om man tjatar lite så gör dom det. Säg till om du ska ha hjälp av med däcket igen..

titan

Man lever bara en gång...
Gick med
4 Aug 2005
Hoj
CBR 1000 RR

Samma sak hände mig förra året. Kört 300 mil sedan fick jag glas splitter i däcket. Åkte och panikköpte ett däck (dyrt) krängde på det och körde dagen efter 25 mil. Då sitter det en liten skit spik i det däcket när jag kommit hem. Hade inte råd att köpa ett däck till så jag fick det pluggat från insidan. Det höll 500 mil (60 av dom milen på bana) sedan va det slut. Så det går att plugga om man gör det rätt och ordenteligt. Tror inte att lapp eller plugg från utsidan e något alternativ..

Kyro

Med lem
Gick med
12 Oct 2006
Hoj
1998 Yamaha XJ900
Ok, verkar som om de blir att plugga däcket...

Ja lite hjälp är aldrig fel, jag plockar av hjulet här hemma så ett moment mindre.
Säljer dom sånadäringa pluggar på biltema eller var får man tag på dom?

Haha fan va retligt de här känns, men riktigt just att ni vill hjälpa till :)

titan

Gick med
4 Aug 2005
Hoj
CBR 1000 RR
Ok, verkar som om de blir att plugga däcket...

Ja lite hjälp är aldrig fel, jag plockar av hjulet här hemma så ett moment mindre.
Säljer dom sånadäringa pluggar på biltema eller var får man tag på dom?

Haha fan va retligt de här känns, men riktigt just att ni vill hjälpa till :)

Säg till när du har tid så kränger vi däcket sedan åker vi ner tll Vianor och så pluggar vi det där. jag ska prata med en jag känner där så kan vi nog fixa det ganska smidigt. Jag litar inte på några grejer från Biltema. iknte när det gäller hoj biten. Det är såpass mycket efekt på hjulet så det lönar sig nog att göra det ordenteligt...

Berggren

Nu är våren här.....eller?
Gick med
24 Jan 2004
Hoj
3 st
Plugg från utsidan är inte godkänt av försäkringsbolagen längre.
Vid pluggning av däck så minskar hastighetsklassen på däcket ett snäpp.
Jag hade iallafall pluggat, rätt dyrt att köpa nytt nu igen. Tråkigt när sånt händer kort efter man bytt däck.

Kyro

Med lem
Gick med
12 Oct 2006
Hoj
1998 Yamaha XJ900
Sådär ja, nu va däcket pluggat o klart. Tackar för hjälpen Nicklas.

Lite nojig är man nog så jag beställde ett nytt idag :)

Kal

Ny medlem
Gick med
2 May 2006
Hoj
R6 -01
Ja tänker åka nu en sväng! nån som e sugen?

mb: 0704404869 släng iväg ett mess lr nått

Last edited:

Kluttan

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2007
Hoj
Kawa ZX9R
Fint väder till helgen. ska ta mig ner till Halmstad. nån som ska ut och köra eller?:-D

Last edited:

titan

Gick med
4 Aug 2005
Hoj
CBR 1000 RR
Nytt Försök

Nytt Försök med Torsdags Körning Utan regn
Möts upp på Slottsparkeringen Kl 18.00 tankade och klara för att åka.
ha det gött

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Tänk på detta imorgon:

Trafikövervakning i Hallands län

* Torsdag 26 april
Hastighetskontroller i Halmstad
Fordonskontroller i Halmstad

Andy_Gsxr

Fullt ös medvetslös
Gick med
11 Mar 2007
Hoj
Gsxr 750 K6
oki det blir väl ingen åkning idag fan vill inte ha typ 3000kr i böter =( för ej godkänd hoj
=)

Kyro

Med lem
Gick med
12 Oct 2006
Hoj
1998 Yamaha XJ900
Har sett flera stycken kontroller idag, han bromsa i tid nyss när dom hade laserpistolen uppe mellan nya rondellen vid flygaregatan och rondellen vid Lidl.

De sög till i magen, trodde jag skulle bli stoppad :)

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln