Mycket text från en som inte "försvarar" turbo-hojar........
Din hoj är frän..RIKTIGT FRÄN..punkt slut. Sen att jag väljer kompressor och inte turbo beror på en hel del faktorer. En v-twin med olika pulser är rent djävlig att få fungera korrekt, visst det går men jag pallar inte......
Sedan finns det en uppsjö med filmer på nätet där folk kör sina turbo monster med fullgas ända till den laddar "aset" och de släpper för att inte slå över. Det röda tråden i dom filmerna är att effekten och laddtrycket kommer väldigt fort, över ett kort register, för att sedan mata ut en j...a massa effekt.
Jag hoppas med mitt projekt göra en hoj med lite mindre effekt än en turbohoj över ett längre register.......utan "spool-up" "lagg" osv osv.
Kanske om du får prova min kan jag få prova din.......
/J
AKUT!! behöver låna en extra hjälm av nån!! är det nån som har?? bor vid högskolan! ring 0704404869
Hmm, vid högskolan? Nybyggda (~ 3 år sedan) studentboendet mittemot O-huset? Tyckte jag såg en blå R6 här igår...
Yes d va min du såg
Såg dig dra förbi för nåra dar sen när vi låg o glassa på framsidan...den misstände lite tyckte ja
Där ser man! Då är vi ju grannar... jag bor också där Andra våningen.
Hehe, misstände? Den smäller och pyser i alla ändar, men misständer gör den nog inte.. den låter så bara Ibland när det spinner så hinner man inte släppa innan den går mot varvstoppet, och då låter det som den misständer. Bryter 2 cylindrar och så smattrar det lite Och ibland när man tvärnitar efter en fullgasrepa så fettar den på ganska mycket så den bluddrar till i någon sekund. Kanske det du hörde?
Men va faan!! har du inte sagt nått för?? måste ju gått om varandra ett par gånger ...knacka på 217 nästa gång du e ute o drar!
Vi ska få en beachvolleyplan här nu ju förresten!
Ska ni ut på en "snäll" runda någon dag så får ni gärna höra av er till mig.
Är inte så grym på att köra och min hoj (sv650) håller nog inte riktigt samma tempo..
kanske ska ta en runda imorgon. kan ju skriva ett inlägg när jag sticker ut så får du gärna följa med om du vill..
Mvh Niklas
kanske ska ta en runda imorgon. kan ju skriva ett inlägg när jag sticker ut så får du gärna följa med om du vill..
Mvh Niklas
Tackar. Följer gärna med på en runda!
Blir inte idag (tyvärr), måste iväg och träna.. men hoppas jag ska komma hem ganska tidigt imorgon och då ska jag ut
//Cissi
Jobbar du aldrig " Vurp Nicke"....?
Körning idag?
Förslag 1700 slottsparkeringen.
Så vart hojen luftad, och man själv lite mer avrostad eller vad det heter.
Så är det någon som ska åka till Halmstad Gustavs och köra Ducati imorrn då?
Själv tänkte jag försöka ta tillfället i akt och köra lite sånt man inte kommer över så ofta annars, typ 1098, Monster S4RS och något annat kul, kanske den där Multistradan.
Har jag tid sticker jag nog ner till Ängelholm och passar på att rasta någon av de där lite mer roliga/sportiga (inte skratt nu, BMW försöker verkligen... ) typ R1200S och K1200R sport.
Någon mer som vart ute idag då?
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |