Halmstad

Kal

Ny medlem
Gick med
2 May 2006
Ort
Halmstad
Hoj
R6 -01
AKUT!! behöver låna en extra hjälm av nån!! är det nån som har?? bor vid högskolan! ring 0704404869
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Mycket text från en som inte "försvarar" turbo-hojar........:tummenupp

Din hoj är frän..RIKTIGT FRÄN..punkt slut. Sen att jag väljer kompressor och inte turbo beror på en hel del faktorer. En v-twin med olika pulser är rent djävlig att få fungera korrekt, visst det går men jag pallar inte......:D
Sedan finns det en uppsjö med filmer på nätet där folk kör sina turbo monster med fullgas ända till den laddar "aset" och de släpper för att inte slå över. Det röda tråden i dom filmerna är att effekten och laddtrycket kommer väldigt fort, över ett kort register, för att sedan mata ut en j...a massa effekt.

Jag hoppas med mitt projekt göra en hoj med lite mindre effekt än en turbohoj över ett längre register.......utan "spool-up" "lagg" osv osv.

Kanske om du får prova min kan jag få prova din.......:rodnar

/J

Man tackar :tummenupp Jo, twin och turbo funkar, men det blir lätt lite klurigare att få det att lira. Ditt bygge verkar bli jäkligt tufft! :yoparty Ser fram emot att se bygget. Borde gå väldigt fint. Den där Rotrexkompressorn är en väldigt bra kompressor...
Anledningen till att jag i min film wheelar så mycket (så den kastar upp hjulet) är att det ser bättre ut på film :D Det går att ligga på ordentligt och ändå ha hjulet i backen.
Du lär ju få bra ös hela vägen. Ingen jätteeffekt på topp (men så klart ändå en bra bit över vad den lämnar original) med framförallt en jämn och fin kurva som ser ut som en sugmotorkurva fast mycket högre, både på effekt och vrid. Hur den blir att köra återstår ju att se, men det blir nog kanon! :tummenupp

Hehe, jo, det kan bli aktuellt med en provkörning om du vill... :) jag lånar ju egentligen inte ut den till någon, men du får ju lite erfarenhet av överladdat innan bytet, så jag litar på dig :tummenupp Jag provar gärna din samtidigt om jag får :) Det fixar vi!


AKUT!! behöver låna en extra hjälm av nån!! är det nån som har?? bor vid högskolan! ring 0704404869

Hmm, vid högskolan? Nybyggda (~ 3 år sedan) studentboendet mittemot O-huset? Tyckte jag såg en blå R6 här igår...
 

Kal

Ny medlem
Gick med
2 May 2006
Ort
Halmstad
Hoj
R6 -01

Hmm, vid högskolan? Nybyggda (~ 3 år sedan) studentboendet mittemot O-huset? Tyckte jag såg en blå R6 här igår...

Yes d va min du såg :tummenupp

Såg dig dra förbi för nåra dar sen när vi låg o glassa på framsidan...den misstände lite tyckte ja ;)
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Yes d va min du såg :tummenupp

Såg dig dra förbi för nåra dar sen när vi låg o glassa på framsidan...den misstände lite tyckte ja ;)

Där ser man! Då är vi ju grannar... jag bor också där :tummenupp Andra våningen.

Hehe, misstände? Den smäller och pyser i alla ändar, men misständer gör den nog inte.. den låter så bara :D Ibland när det spinner så hinner man inte släppa innan den går mot varvstoppet, och då låter det som den misständer. Bryter 2 cylindrar och så smattrar det lite :tummenupp Och ibland när man tvärnitar efter en fullgasrepa så fettar den på ganska mycket så den bluddrar till i någon sekund. Kanske det du hörde?
 

Kal

Ny medlem
Gick med
2 May 2006
Ort
Halmstad
Hoj
R6 -01
Där ser man! Då är vi ju grannar... jag bor också där :tummenupp Andra våningen.

Hehe, misstände? Den smäller och pyser i alla ändar, men misständer gör den nog inte.. den låter så bara :D Ibland när det spinner så hinner man inte släppa innan den går mot varvstoppet, och då låter det som den misständer. Bryter 2 cylindrar och så smattrar det lite :tummenupp Och ibland när man tvärnitar efter en fullgasrepa så fettar den på ganska mycket så den bluddrar till i någon sekund. Kanske det du hörde?

Men va faan!! har du inte sagt nått för?? :D måste ju gått om varandra ett par gånger :tummenupp ...knacka på 217 nästa gång du e ute o drar!

Vi ska få en beachvolleyplan här nu ju förresten!
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Men va faan!! har du inte sagt nått för?? :D måste ju gått om varandra ett par gånger :tummenupp ...knacka på 217 nästa gång du e ute o drar!

Vi ska få en beachvolleyplan här nu ju förresten!

Hehe, det är ju inte så lätt för mig att veta :D 217 är väl ute i änden? Jag bor i 212. Jag knackar på när det är dags att gasa :tummenupp

Beachvolleyplan? Gött! Där är ju plats till det, så varför inte :tummenupp
 

Cecilia

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki sv650s
Ska ni ut på en "snäll" runda någon dag så får ni gärna höra av er till mig.

Är inte så grym på att köra och min hoj (sv650) håller nog inte riktigt samma tempo..
 

titan

Man lever bara en gång...
Gick med
4 Aug 2005
Ort
Halmstad
Hoj
CBR 1000 RR
Ska ni ut på en "snäll" runda någon dag så får ni gärna höra av er till mig.

Är inte så grym på att köra och min hoj (sv650) håller nog inte riktigt samma tempo..

kanske ska ta en runda imorgon. kan ju skriva ett inlägg när jag sticker ut så får du gärna följa med om du vill..
Mvh Niklas
 

Cecilia

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki sv650s
kanske ska ta en runda imorgon. kan ju skriva ett inlägg när jag sticker ut så får du gärna följa med om du vill..
Mvh Niklas

Tackar. Följer gärna med på en runda!

Blir inte idag (tyvärr), måste iväg och träna.. men hoppas jag ska komma hem ganska tidigt imorgon och då ska jag ut :)

//Cissi
 

titan

Man lever bara en gång...
Gick med
4 Aug 2005
Ort
Halmstad
Hoj
CBR 1000 RR
Tackar. Följer gärna med på en runda!

Blir inte idag (tyvärr), måste iväg och träna.. men hoppas jag ska komma hem ganska tidigt imorgon och då ska jag ut :)

//Cissi

jag lägger ett inlägg någon gång på förmidagen då vi kan bestäma en tid för en runda... om du hinner vill säga
/nick

Jobbar du aldrig ":D Vurp Nicke"....?

Inte mycket. Börjar den 11:e
 
Last edited:

gearhead

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2004
Ort
Halmstad
Hoj
Blitz-liter
Så vart hojen luftad, och man själv lite mer avrostad eller vad det heter.:tummenupp

Så är det någon som ska åka till Halmstad Gustavs och köra Ducati imorrn då?
Själv tänkte jag försöka ta tillfället i akt och köra lite sånt man inte kommer över så ofta annars, typ 1098, Monster S4RS och något annat kul, kanske den där Multistradan.

Har jag tid sticker jag nog ner till Ängelholm och passar på att rasta någon av de där lite mer roliga/sportiga (inte skratt nu, BMW försöker verkligen...:D ) typ R1200S och K1200R sport.

Någon mer som vart ute idag då?
 

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
Så vart hojen luftad, och man själv lite mer avrostad eller vad det heter.:tummenupp

Så är det någon som ska åka till Halmstad Gustavs och köra Ducati imorrn då?
Själv tänkte jag försöka ta tillfället i akt och köra lite sånt man inte kommer över så ofta annars, typ 1098, Monster S4RS och något annat kul, kanske den där Multistradan.

Har jag tid sticker jag nog ner till Ängelholm och passar på att rasta någon av de där lite mer roliga/sportiga (inte skratt nu, BMW försöker verkligen...:D ) typ R1200S och K1200R sport.

Någon mer som vart ute idag då?

Jag kör nästan dagligen. Blir inget ducati för mig, ska köra cross/enduro tills jag stupar.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top