Halmstad

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
Litet litet klipp från gårdagens körning:)

Verkar gå lite slött tycker jag...
Måste det vara backkrön för att det ska gå på slangen...?? :D

Så är det någon som ska åka till Halmstad Gustavs och köra Ducati imorrn då?

Är det någon form av provkörning där imorrn...? Inte för att jag tror dom släpper ut mig på NÅGON av deras hojjar, man är väl liiiite (ö)känd där...:)
 
Last edited:

gearhead

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2004
Ort
Halmstad
Hoj
Blitz-liter
Är det någon form av provkörning där imorrn...? Inte för att jag tror dom släpper ut mig på NÅGON av deras hojjar, man är väl liiiite (ö)känd där...:)[/QUOTE]

Ja, det är någon form av jippo där, någon form av "Road Tour". Återokommer med en rapport.
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Någon som ska ut och gasa imorgon? Jag ska nog ta en längre runda (~30 mil) neråt Skåne på kurviga vägar med lite tempo. Om jag är nykter imorgon, men det borde jag vara...
 

Göken

Ny medlem
Gick med
25 Nov 2005
Ort
Halmstad
Hoj
Gixxer
Har nu fått ihop hojen, och kört in den lite på Anderstorp, tack för en god dag och gott sällskap grabbar! :yoparty


Ska vi dra igång torsdagskörningen på Torsdag kl 18:00 eller ?
 

titan

Man lever bara en gång...
Gick med
4 Aug 2005
Ort
Halmstad
Hoj
CBR 1000 RR
Har nu fått ihop hojen, och kört in den lite på Anderstorp, tack för en god dag och gott sällskap grabbar! :yoparty


Ska vi dra igång torsdagskörningen på Torsdag kl 18:00 eller ?

Tack själv.. Tyckte det va kul som tusan även om det stundtals va lite jobbigt, med hästsläp och skit:rolleyes:
Annars tycker jag det gick ganska bra med nya hojen på bana :yoparty


Torsdags körning 18/4 kl. 18.00

1. Titan
 

Kal

Ny medlem
Gick med
2 May 2006
Ort
Halmstad
Hoj
R6 -01
nån som e sugen nu?

Tack själv.. Tyckte det va kul som tusan även om det stundtals va lite jobbigt, med hästsläp och skit:rolleyes:
Annars tycker jag det gick ganska bra med nya hojen på bana :yoparty


Torsdags körning 18/4 kl. 18.00
1. Titan
2. Kaaaaal
 
Last edited:

620 Sport

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2006
Ort
Halmstad
Hoj
Ducati 620Sport Ducati 900SS
E det bana som gäller dessa Torsdagskörningar eller på väg? Ursäkta nybörjar frågan :)
 

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
Jag kommer nog. Fast jag kör motard så jag marshar i max 120-130km/h. Det är väl vanlig gatkörning kl 18 på slottsparkeringen som gäller??

1. Titan
2. Kaaaaal
3. ola_sandin
 
Last edited:

Göken

Ny medlem
Gick med
25 Nov 2005
Ort
Halmstad
Hoj
Gixxer
........

Javisst, det är vanlig mys körning. :D

1. Titan
2. Kaaaaal
3. ola_sandin
4. Göken
5: Lill Johan
6. Mange
 

620 Sport

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2006
Ort
Halmstad
Hoj
Ducati 620Sport Ducati 900SS
Okej, ska bli roligt!

1. Titan
2. Kaaaaal
3. ola_sandin
4. Göken
5: Lill Johan
6. Mange
7. Kalle
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Det hade varit skoj att gasa en sväng på torsdag, men jag kan tyvärr inte... körde sönder 4:e växeln i söndags! :huvet :huvet 4:ans drev på utgående axel tappade en tand :rolleyes: så det började låta ganska illa... Men en tand av på det drevet så blev inte ingående drev så hemskt fint heller. Det blev inte pitting, det blev kratrar! Jaja, dyrt blir det iallafall... Måste byta lite annat också. Så Lelleträffen kan jag glömma, de pengarna går till reparation istället... :mad:
 

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
Det hade varit skoj att gasa en sväng på torsdag, men jag kan tyvärr inte... körde sönder 4:e växeln i söndags! :huvet :huvet 4:ans drev på utgående axel tappade en tand :rolleyes: så det började låta ganska illa... Men en tand av på det drevet så blev inte ingående drev så hemskt fint heller. Det blev inte pitting, det blev kratrar! Jaja, dyrt blir det iallafall... Måste byta lite annat också. Så Lelleträffen kan jag glömma, de pengarna går till reparation istället... :mad:

Fan vad surt.

Du får skaffa skabbiga bakdäck, så turbohästarna försvinner i däcksrök istf knäckta växellådor :)
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Ja, det är lite irriterande... lite jobb att hinka ur motorn och dela på den också, med det är gjort. Nu väntar jag bara på nya drev så ska den ihop igen.

Hehe, skabbigare bakdäck :hihi Varför inte? Nja, vill nog ha lite grepp ändå. Men jag kör på touringdäck iallafall :tummenupp Metzeler Roadtech Z6. Hyfsat grepp, inga hjulspinn alls om tempen håller sig över 7-8 grader.

Fan vad surt.

Du får skaffa skabbiga bakdäck, så turbohästarna försvinner i däcksrök istf knäckta växellådor :)
 

titan

Man lever bara en gång...
Gick med
4 Aug 2005
Ort
Halmstad
Hoj
CBR 1000 RR
Torsdags Körningen

För min del så hoppar jag av torsdags körningen pga av att det ska bli regn. :huvet
Så jag skiter i det....
 

Anehall

www.gasolinemagazine.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
TRX850 -95 Speziale och R1 -98/01 banhoj
Du får slå en signal om du vill ha hjälp med ihopskruvandet :tummenupp

Ja, det är lite irriterande... lite jobb att hinka ur motorn och dela på den också, med det är gjort. Nu väntar jag bara på nya drev så ska den ihop igen.

Hehe, skabbigare bakdäck :hihi Varför inte? Nja, vill nog ha lite grepp ändå. Men jag kör på touringdäck iallafall :tummenupp Metzeler Roadtech Z6. Hyfsat grepp, inga hjulspinn alls om tempen håller sig över 7-8 grader.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top