Halmstad

Nicklas Ducati

Monster Halmstad
Gick med
15 May 2006
Ort
Halmstad
Hoj
Monster
PeP skrev:
2205511 Enligt en arbetskamrat hade det varit en mcolycka igår vid ryttarevägen, föraren såg livlös ut. hoppas det gick bra iallafall och att det inte var någon här.....kör lugnt

Körde förbi strax efter olyckan!!! Hoppas att personen klarade sig,
 

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
PeP skrev:
2205511 Enligt en arbetskamrat hade det varit en mcolycka igår vid ryttarevägen, föraren såg livlös ut. hoppas det gick bra iallafall och att det inte var någon här.....kör lugnt

Det var kl. 16.16 som en EU-moped (peugeot) kördi in i röven på en grön opel vectra, killen klarade sig ganska hyfsat, antagligen benbrott + mörbultad...

Ta et lugnt
 

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
Barrett skrev:
2205566 Såg olyckan på vägen hem från jobbet. Såg inte kul ut! :gnissla Hoppas det gick bra med honom!

Tycker faktiskt inte det är så konstigt att sånt här händer, har ni sett vilket avstånd EU-mopeder brukar ha till framförvarande, typ 1,5m...
Dom borde fan inte få köra PÅ vägen...
 

Nicklas Ducati

Monster Halmstad
Gick med
15 May 2006
Ort
Halmstad
Hoj
Monster
Silverryggen skrev:
2205578 Tycker faktiskt inte det är så konstigt att sånt här händer, har ni sett vilket avstånd EU-mopeder brukar ha till framförvarande, typ 1,5m...
Dom borde fan inte få köra PÅ vägen...


Det är sant Eu mopederna kör riktigt illa det ser man var dag!! :huvet
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Silverryggen skrev:
2205578 Tycker faktiskt inte det är så konstigt att sånt här händer, har ni sett vilket avstånd EU-mopeder brukar ha till framförvarande, typ 1,5m...
Dom borde fan inte få köra PÅ vägen...

Att det ibland fortfarande överlever 15 åringar som haft moppe tycker jag är än mer konstigt. Dom kör inte efter en enda regel & är över allt, cykelvägar, gator, övergångsställen etc. Hjälmen, som för övrigt är det enda skydd dom bär, sitter bara på tryckt lite lätt längst upp på huvudet. :va Sen tittar dom enbart rakt fram. I bästa fall reagerar dom när man får tvärnita för att inte klippa dom i sidan när dom helt utan förvarning korsar vägen från höger körfält till cykelbanan på vänstersida eller liknande.
Det borde kanske finnas ett system där dom lär sig köra? :rolleyes:
 

Nicklas Ducati

Monster Halmstad
Gick med
15 May 2006
Ort
Halmstad
Hoj
Monster
Barrett skrev:
2205594 Att det ibland fortfarande överlever 15 åringar som haft moppe tycker jag är än mer konstigt. Dom kör inte efter en enda regel & är över allt, cykelvägar, gator, övergångsställen etc. Hjälmen, som för övrigt är det enda skydd dom bär, sitter bara på tryckt lite lätt längst upp på huvudet. :va Sen tittar dom enbart rakt fram. I bästa fall reagerar dom när man får tvärnita för att inte klippa dom i sidan när dom helt utan förvarning korsar vägen från höger körfält till cykelbanan på vänstersida eller liknande.
Det borde kanske finnas ett system där dom lär sig köra? :rolleyes:


Instämmer helt dom borde få ta xx antal körletioner med teori för att få köra!!

Till något roligare är det någon som är sugen på att åka till FMK och köra bana den 12 juni!! Jag funderar på att åka! Skulle ju vara lite roligare att köra dit i sällskap med likasinande! :bow
 

Olander

Olander
Gick med
12 Jan 2005
Ort
Halmstad/Osby
Hoj
CRF 450 X / R1
Nicklas Ducati skrev:
2205620 Instämmer helt dom borde få ta xx antal körletioner med teori för att få köra!!

Till något roligare är det någon som är sugen på att åka till FMK och köra bana den 12 juni!! Jag funderar på att åka! Skulle ju vara lite roligare att köra dit i sällskap med likasinande! :bow


Jag är på, om min hoj fortfarande inte ligger utspridd på garage golvet, annars kanske man kan få låna tjejens Gsx 750 :3freak
 

Nicklas Ducati

Monster Halmstad
Gick med
15 May 2006
Ort
Halmstad
Hoj
Monster
Berggren skrev:
2205974 Jag och nicke ska dit och köra nu på måndag. Häng med då!

Jag kan tyvärr inte nu på måndag!

Är det några som ska ut och köra i kväll,, Kan igentligen inte i kväll men om det är några som ska ut så hänger jag med! Slottsparkeringen 18.00 Eller :yoparty
 

#21

Racingberoende
Gick med
14 Dec 2003
Ort
Halmstad
Hoj
BMW S1000RR-20, Honda VFR800-17
ola_sandin skrev:
2198099 Om vädret vill sig så tänkte jag dra ihop till en torsdagskörning. Vi säger väl kl.18.00 vid slottsparkeringen..
Jag kommer om vädret vill :tummenupp
 

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
Nicklas Ducati skrev:
2206078 Jag kan tyvärr inte nu på måndag!

Är det några som ska ut och köra i kväll,, Kan igentligen inte i kväll men om det är några som ska ut så hänger jag med! Slottsparkeringen 18.00 Eller :yoparty

Klart det blir torsdagskörning idag när vädret är så bra!!!
 

belsebob

dricker Absint
Gick med
10 Oct 2004
Ort
Halmstad
Hoj
Såld
Jag ska upp till Falkenberg på måndag också, Och den 12 tänkte jag. Jag anmälde mig till SMC-kurs där den 1Juli o tänkte att det är bäst att få lite känsla för banan först.

Jag kommer för övrigt också ikväll.. På återseende.
 

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
Får tacka för en trevlig sväng idag. Vädret kunde väl varit lite bättre, men det var kul ändå och det är ju det som räknas...;)
 

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Ort
Halmstad/Skedala
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
Äntligen......Husan mullrar........satt långt inne men nu så.....ska träna lite på kick-teknik sen blir det skogen/grusvägar och Släggarp..

J
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
VR-8 skrev:
2207483 Äntligen......Husan mullrar........satt långt inne men nu så.....ska träna lite på kick-teknik sen blir det skogen/grusvägar och Släggarp..

J

Gött att höra! :tummenupp

Man kommer in i det efter ett tag. Tänk bara på: Hitta komp-läge och passera det precis, trampa bestämt igenom HELA vägen (inte sparka som 2-t) & ALDRIG GAS.
 

Fajje

Ny medlem
Gick med
27 May 2006
Ort
Halmstad
Hoj
hojlös
hello

Hej, är ny här på forumet, bor i Halmstad. Hänger me er ut å kör nån sväng vid tillfälle :)
 

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
Fajje skrev:
2209946 Hej, är ny här på forumet, bor i Halmstad. Hänger me er ut å kör nån sväng vid tillfälle :)

Välkommen,
ola_sandin å co brukar nog köra på torsdagar 18.00 vid slottsparkeringen tror jag, prova där först annars håll ögon och öron öppna här..
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top