Halmstad

stone

mek@spoonvalleyracing.se , depåtomte :-)
Gick med
11 May 2005
Ort
Halmstad
Hoj
KTM 690 SMC R
pont4n skrev:
2253553 Tycker jag hon ska göra riktigt skön hoj :)
ikväll klockan 18.00 :D:D

Hmmm :va 18,00, en del har det bra, då var jag i Målilla, parkerade scanian vid 21 tiden :huvet

77 mil blev det i dag, så jag var inte direkt sugen på att lägga fler mil, men i morron e en ny dag! :banana :squid

Ska bara fixa "zigenar thermosen" så att man har nån stans att slagga efter midsommarkvällens bravader :öl men innan dess så ska det GASAS! :rock

VR-8 skrev:
2255620 Ola nu är du min......he he he.... :tummenupp .......
J

Ditt pervo :7peta He-he
 

stone

mek@spoonvalleyracing.se , depåtomte :-)
Gick med
11 May 2005
Ort
Halmstad
Hoj
KTM 690 SMC R
Tvilling skrev:
2255563 Tjena jag är ny på sidan så jag missade körningen idag :( så jag tänkte kolla om det händer något i helgen utöver midsommar med det sedvanliga firandet :fyllisar vore kul att köra en runda :)

Välkommen :hej
 

Fajje

Ny medlem
Gick med
27 May 2006
Ort
Halmstad
Hoj
hojlös
jag är ledig nu hela helgen så jag kommer nog köra en hel del, måste iaf få ihop 35mil då den ska in på service efter helgen
får fel klocklslag på inläggen, 2 tim för tidigt :) , ska se vart man ändrar de, inte för de är så noga men ändå
 
Last edited:

Tvilling

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2006
Ort
Halmstad
Hoj
1100cc koltrast med akrapovic helsys
Ahhh solen skiner och det är dags för en liten tur ut på cykeln tycker jag nog :banana
 

RSV-Mike

jumjum
Gick med
3 Jan 2006
Ort
Laholm
Hoj
Aprilia TV4R -11 APRC
Hej alla!

Funderar på att köra på Falkenbergsbanan på någon kvällskörning.
Har läst här att ni är några från Halmstad som kör.
Undrar hur ni gör med db-kravet på 95 db,mäter dom varje gång?
Det blir många av å på om ska byta dämpare varje gång.
Brukar det vara mycket folk?
Lite allmän info om körningen skulle uppskattas.

Ha en bra midsommar alla..
MVH Micke
 

pont4n

Medlem
Gick med
19 Jun 2006
Ort
Halmstad
Hoj
Aprilia Tuono V4 1100 Factory
Rullgrus :S

Va ute och körde på småvägarna vid åled och släggarp
så kom lungt in i en kurva kanske 50-60
runt hörnet låg lite grus kanske från en traktor eller något så gick inte att göra så mkt utan rakt ner i diket hojjen tvärstanna jag flög vidare :p
Känns så lamt med en sprillans ny hoj syns knappt på kåpor men ena backspeglen gick ju av och ena framkåpans fästen böjdes + känns som styret e lite snett med :(

Så ni som kör på vägarna där va väldigt försikta i kuvorna.
Glad midsommar på er :rolleyes:
 

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Ort
Halmstad/Skedala
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
pont4n skrev:
2256696 Va ute och körde på småvägarna vid åled och släggarp
så kom lungt in i en kurva kanske 50-60
runt hörnet låg lite grus kanske från en traktor eller något så gick inte att göra så mkt utan rakt ner i diket hojjen tvärstanna jag flög vidare :p
Känns så lamt med en sprillans ny hoj syns knappt på kåpor men ena backspeglen gick ju av och ena framkåpans fästen böjdes + känns som styret e lite snett med :(

Så ni som kör på vägarna där va väldigt försikta i kuvorna.
Glad midsommar på er :rolleyes:

Välkommen i klubben för "Dagens klotning"..........smekte till en taxi i baken i Oskarsström förut. :3freak ...med motarden som tur var. Inget direkt trasigt mer än lite repor och en lårkaka ALLAN.... :död .....faan att man inte lär sig köra med lååååångt avstånd från bilar. Tanten i taxin blev lite skämmig då hon bad om ursäkt för hennes velande vid blinkningen och inbromsningen för att svänga. Var ju mitt fel ändå....... :7peta ....ja ja.....

J
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
VR-8 skrev:
2256715 ...med motarden som tur var.
J
Den där motarden, är den gul och blå med någon röd text på sidan och trasig baklampa?
 

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Ort
Halmstad/Skedala
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
lahi skrev:
2256760 Den där motarden, är den gul och blå med någon röd text på sidan och trasig baklampa?


Njaaa...svart oxå...lampan är inte trasig utan jag körde med lyset av för att ladda batteriet....annars stämmer det tror jag.....hur så?

J
 
Last edited:

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
VR-8 skrev:
2256776 Njaaa...svart oxå...lampan är inte trasig utan jag körde med lyset av för att ladda batteriet....annars stämmer det tror jag.....hur så?

J
Jahaja, då var det kanske dig jag såg i går kväll i Halmstad! Vid 21.30 ungefär. Du gjorde en liten wheelie bakom en bil efter rondellen i centrum. Jag låg vid sidan om i min röda Honda Civic :tummenupp
 

belsebob

dricker Absint
Gick med
10 Oct 2004
Ort
Halmstad
Hoj
Såld
RSV-Mike skrev:
2256370 Hej alla!

Funderar på att köra på Falkenbergsbanan på någon kvällskörning.
Har läst här att ni är några från Halmstad som kör.
Undrar hur ni gör med db-kravet på 95 db,mäter dom varje gång?
Det blir många av å på om ska byta dämpare varje gång.
Brukar det vara mycket folk?
Lite allmän info om körningen skulle uppskattas.

Ha en bra midsommar alla..
MVH Micke


Det är sällan några problem med DB-kravet. De mäter, när de nu gör det, precis där man brukar slå av gasen. Jag har slip-on o jag har inga problem med det.

Det är rätt gott om folk där, fyra grupper de gånger jag varit där. Kom tidigt, fyra senast. Annars är det rätt trevligt tycker jag.

Kom upp o titta en gång först om du känner dig osäker.
 

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Ort
Halmstad/Skedala
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
lahi skrev:
2256822 Jahaja, då var det kanske dig jag såg i går kväll i Halmstad! Vid 21.30 ungefär. Du gjorde en liten wheelie bakom en bil efter rondellen i centrum. Jag låg vid sidan om i min röda Honda Civic :tummenupp


Inte jag......var hemma och käkade/drack hela kvällen igår. Måste finnas fler Husa i stan.

J
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
VR-8 skrev:
2256881 Inte jag......var hemma och käkade/drack hela kvällen igår. Måste finnas fler Husa i stan.

J
Nähä... ja, det finns säkert fler Husor i Halmstad. Och iallafall en till som kör rundor utan baklampan igång :hihi
Snart har jag semester (bara 3 veckor till), sen kommer jag upp och hänger med på någon av era rundor om jag får, så jag lär mig hitta alla småvägarna. Kan vara bra att veta var de finns så jag slipper leta sen :tummenupp
 

Fajje

Ny medlem
Gick med
27 May 2006
Ort
Halmstad
Hoj
hojlös
Tvilling skrev:
2256143 Ahhh solen skiner och det är dags för en liten tur ut på cykeln tycker jag nog :banana

blev bara nån enstaka öl för mig igår så inga problems köra för mig idag, om nån vill hänga me en runda kan ni säga till.

fast antar dom flesta låter hojen stå idag.
 

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Ort
Halmstad/Skedala
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
Fajje skrev:
2257781 blev bara nån enstaka öl för mig igår så inga problems köra för mig idag, om nån vill hänga me en runda kan ni säga till.

fast antar dom flesta låter hojen stå idag.

Om jag kommer upp på hojen så blir det körning men mitt ben känns helt kasst tyvärr. Massiv invärtes blödning i lårmuskeln.. :död

J
 

Fajje

Ny medlem
Gick med
27 May 2006
Ort
Halmstad
Hoj
hojlös
VR-8 skrev:
2257810 Om jag kommer upp på hojen så blir det körning men mitt ben känns helt kasst tyvärr. Massiv invärtes blödning i lårmuskeln.. :död

J

okej , hoppas benet blir bra snart, kan va segt tills de går över
 
Last edited:

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Ort
Halmstad/Skedala
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
Fajje skrev:
2257839 vad har du då gjort? krasha me crossen?

"Välkommen i klubben för "Dagens klotning"..........smekte till en taxi i baken i Oskarsström förut. ...med motarden som tur var. Inget direkt trasigt mer än lite repor och en lårkaka ALLAN.... .....faan att man inte lär sig köra med lååååångt avstånd från bilar. Tanten i taxin blev lite skämmig då hon bad om ursäkt för hennes velande vid blinkningen och inbromsningen för att svänga. Var ju mitt fel ändå....... ....ja ja....."

J
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top