Som inte stämmer med vad kan man ju då fråga sig?
Jag drar mina erfarenheter utifrån att jag jobbat väldigt mycket med material. Jag har lite grundläggande kunskaper om stål, plaster, tillverkningsteknik mm. Jag jobbar som maskinkonstruktör och har även jobbat med FoU. Jag har 4 USA patent som behandlar tillverkning av precisionsstegmotorer. Jag är inte nån superbegåvning men jag har lite mer på fötterna än vad nån som flippar burgare på McDonalds har.
Det man fort lägger märke till om man är någolunda insatt i ett ämne är att det florerar så sjukt mycket tyckande och ryckten på denna site. Jag brukar slänga in lite vägledning då jag kan.
Sen stämmer mina inlägg sällan överens med SH-genomsnittet.
Sen kan det ju vara som folk skriver ovan: Att däcken är belagda. Då kommer man till nästa fråga. Hur hala är dom då? Ja, det är ju ingen som vet utan här gissar man vilt.
Min gissning är att: Förmodligen är skillnaden försumbar. Men det är ju min gissning.
Som inte stämmer med verkligheten.
Fakta är ju att åtskilliga personer kört omkull på nya däck.
Då är det bara dumt att komma med ett inlägg där man säger att skillnaden är minimal.
Varför inte hålla sig till den "myten" om att det är mkt halare så fler tar det lugnt de första kilometrarna.
Det skadar ju knappast.
Visst, den riktiga faktan är möjligen den att däcket inte alls har en yta som gör däcken halare i början utan att det istället beror på att däcken är kalla eller nånting annat, men vad spelar det egentligen för roll.
Huvudsaken är väl att man uppmuntrar folk till att köra lugnt den första biten på nya däck, oavsett ytskikt eller ej, för som sagt så skadar det knappast.
Men men, tycker bara du kommer med lite onödiga inlägg lite då o då.
"Onödigt med stålomspunnet..."
"Spela roll vilken lack man har bara man får den färg man vill.."
osv..