Gulleplutt
#24, Rookie 1000
Nej jag vet.
Nej fan, nu ska jag gå ut o lacka mina fälgar me lite 1komps lack, fick tag på precis den färgen ja ville ha.
Ok, vi hörs sen. Jag ska gå å sandpappra mina nya däck.
Nej jag vet.
Nej fan, nu ska jag gå ut o lacka mina fälgar me lite 1komps lack, fick tag på precis den färgen ja ville ha.
Nej jag vet.
Jag har kört många uppsättningar MP 2CT på hojarna och aldrig märkt att de är hala när de är helt nya. Det första man märker är att friktionen är så hög att framdäcket skriker i protest när man vrider på styret på ett garagegolv.
De går hur bra som helst att wheela med på en gång utan märkbart hjulspinn och det går fint att lägga ner kant-till-kant på en gång under pådrag.
Greppet blir kanske troligen något bättre efter ett tag, men att de (2CT) skulle vara farligt hala som nya stämmer inte alls.
Varningar om att man bör köra många mil med nya däck beror sannolikt mer på att nya däck, och speciellt om man byter fabrikat, tar ett tag att vänja sig vid. Hojen kan t.ex. reagera mycket snabbare på styrkommandon och det tar ett tag innan hjärnan anpassar sig till detta så att det går att köra för fullt.
Profil eller näcken ?Vi använder gummi som kontaktyta....
36 inlägg på tråden
34 - 2 halkigt med nya däck leder stort
Profil eller näcken ?
/N
Vilken slutsats drar du av det?
36 inlägg på tråden
34 - 2 halkigt med nya däck leder stort
Håller inte med, men vi kan väl alla säga: Kör lugnt tills du känner att den glatta ytan på däcket är borta - För säkerhets skull.
Själv har jag hala erfarenheter av nya däcken, även pp 2ct
På min 650 märktes det tydligt första svängarna. Och den är inget under av effekt.Oppositionen leder över regeringen med 19% i senaste SIFO-undersökningen.
Jag tror snarare att ämnet är känsligt för folk som gärna vill förklara sin krasch med "vaxbeläggningen på de nya däcken" snarare än alldeles för många bakhjulshästar och en alldeles för okänslig gashand - eller bromshand för den delen.
kul
Du får gissa 1 gång,,,,,,,, så vitt jag vet så är vissa gummin halkiga
Äter du godis med papper på också?
Till Trådskaparen. Ta det lugnt de första 50 milen för din egna själs ro.
Att däcken är snorhala är rena skitsnacket. Menar att efter du vaxat/tvättat hojen eller kör i regn så blir det ju inte direkt livsfarligt att köra hoj. Vissa här tror ju att minsta lilla regn/vax/kedjesmörja blablabla gör däcket helt värdelöst. Lycka till.
Nya däck är hala men inte speciellt många km. Min helt egna åsikt är släppmedlet i vulkformen. kan ha fel men troligen inte
La på nytt bakdäck igår och det var grishalt i ca 1km
Ja jeflar..... vem behöver såpor när det finns SH!!!
Du måste sakna ett gäng kanoter i indianen asså!Men det är ju min gissning.
Ska du inte hamra lite också?Ok, vi hörs sen. Jag ska gå å sandpappra mina nya däck.
Du måste sakna ett gäng kanoter i indianen asså!
Varför svara på en fråga du själv är osäker på?
Det skapar ju bara förvirring för den som kanske är grön och inte är så värst säker!
Ska du inte hamra lite också?
Slipa heter det förhelvete!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|